
Η Deutsche Bank βλέπει τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και εξαρτήματα να καθιερώνονται στις ΗΠΑ, επηρεάζοντας άμεσα τις στρατηγικές των κατασκευαστών – Πάνω από 10 δισ. δολάρια το επιπλέον κόστος για Ford και GM.
Η Deutsche Bank προειδοποιεί ότι οι δασμοί 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ενδέχεται να εξελιχθούν σε μόνιμο χαρακτηριστικό της αγοράς, προκαλώντας έντονη αναστάτωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του αναλυτή Edison Yu, οι εξελίξεις αυτές επιβάλλουν ευέλικτες στρατηγικές από τις εταιρείες του κλάδου, με αλλαγές στις τιμές, στα κίνητρα και στα παραγωγικά πλάνα.
Αν και η αμερικανική κυβέρνηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για ελάφρυνση των μέτρων, δεν υπάρχει ακόμη σαφήνεια για τη μορφή που θα μπορούσε να πάρει. Η Deutsche Bank λειτουργεί με τη βασική παραδοχή ότι ισχύει ήδη δασμός 25% για όλα τα εισαγόμενα οχήματα – εκτός εκείνων που καλύπτονται από τη συμφωνία USMCA – μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικοί τελωνειακοί έλεγχοι. Από τις 3 Μαΐου, οι δασμοί επεκτείνονται και στα εισαγόμενα εξαρτήματα.
Ford, Tesla, Volvo: Ανάμεικτες αντιδράσεις – Πάγωμα παραγωγών και αυξήσεις τιμών
Οι πρώτες αντιδράσεις των OEMs είναι μικτές:
• Η Ford σχεδιάζει αυξήσεις τιμών στα νέα οχήματα από τον επόμενο μήνα και μεταφέρει παραγωγή στο εργοστάσιο Fort Wayne, ενώ παράλληλα προσφέρει εκπτώσεις υπαλληλικής τιμολόγησης.
• Η Tesla σταματά την εισαγωγή κινεζικών εξαρτημάτων για τα προγράμματα CyberCab και Semi και αναστέλλει τις πωλήσεις Model X και S στην Κίνα.
• Η Volvo αναμένεται να προχωρήσει σε απολύσεις στα εργοστάσια φορτηγών.
• Η GM ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία στο εργοστάσιο CAMI.
• Η Mazda, Mitsubishi και Subaru υιοθετούν ενδιάμεσες στρατηγικές, απορροφώντας το κόστος ή σταματώντας εξ ολοκλήρου τις αποστολές αποθεμάτων στις ΗΠΑ.
Η Infiniti σταμάτησε επ’ αόριστον την παραγωγή δύο μοντέλων crossover στο Μεξικό, ενώ η Rivian και άλλοι κατασκευαστές EV παραμένουν σε αναμονή, αξιολογώντας τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
Επιδράσεις στην αγορά και στις προβλέψεις – Πτώση πωλήσεων στις ΗΠΑ
Η Deutsche Bank εκτιμά πως, αν και προσωρινά κάποιοι κατασκευαστές απορροφούν το κόστος (π.χ. Mazda έως το τέλος Απριλίου), τελικά θα μετακυλήσουν τις αυξήσεις στους καταναλωτές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ένας CEO στον αναλυτή της τράπεζας: «Η επίπτωση στο κόστος δεν θα είναι αμελητέα».
Η τράπεζα προσφέρει επικαιροποιημένα στοιχεία σε επενδυτές μέσω υπολογιστικών φύλλων και προειδοποιεί ότι η πολιτική αβεβαιότητα μπορεί να μεταβάλλει τις συνθήκες «εν μία νυκτί».
Σύμφωνα με το τελευταίο της σημείωμα, η Deutsche Bank διατηρεί επιφυλάξεις για τις μετοχές του κλάδου. Ενόψει των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου 2025, εκτιμάται ότι η αρχική ζήτηση θα ενισχυθεί καθώς οι καταναλωτές σπεύδουν να αγοράσουν πριν τις αυξήσεις, αλλά το δεύτερο εξάμηνο θα υπάρξει αισθητή επιβράδυνση, με τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να υποχωρούν στα 15,4 εκατ. το 2025, από 16 εκατ. το 2024.
Σε επίπεδο κόστους, η Ford και η GM ενδέχεται να επιβαρυνθούν με πάνω από 10 δισ. δολάρια η καθεμία, ενώ η Tesla και η Rivian αναμένεται να δεχτούν μικρότερες πιέσεις λόγω της ευελιξίας στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.
www.banknignews.gr
Αν και η αμερικανική κυβέρνηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για ελάφρυνση των μέτρων, δεν υπάρχει ακόμη σαφήνεια για τη μορφή που θα μπορούσε να πάρει. Η Deutsche Bank λειτουργεί με τη βασική παραδοχή ότι ισχύει ήδη δασμός 25% για όλα τα εισαγόμενα οχήματα – εκτός εκείνων που καλύπτονται από τη συμφωνία USMCA – μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικοί τελωνειακοί έλεγχοι. Από τις 3 Μαΐου, οι δασμοί επεκτείνονται και στα εισαγόμενα εξαρτήματα.
Ford, Tesla, Volvo: Ανάμεικτες αντιδράσεις – Πάγωμα παραγωγών και αυξήσεις τιμών
Οι πρώτες αντιδράσεις των OEMs είναι μικτές:
• Η Ford σχεδιάζει αυξήσεις τιμών στα νέα οχήματα από τον επόμενο μήνα και μεταφέρει παραγωγή στο εργοστάσιο Fort Wayne, ενώ παράλληλα προσφέρει εκπτώσεις υπαλληλικής τιμολόγησης.
• Η Tesla σταματά την εισαγωγή κινεζικών εξαρτημάτων για τα προγράμματα CyberCab και Semi και αναστέλλει τις πωλήσεις Model X και S στην Κίνα.
• Η Volvo αναμένεται να προχωρήσει σε απολύσεις στα εργοστάσια φορτηγών.
• Η GM ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία στο εργοστάσιο CAMI.
• Η Mazda, Mitsubishi και Subaru υιοθετούν ενδιάμεσες στρατηγικές, απορροφώντας το κόστος ή σταματώντας εξ ολοκλήρου τις αποστολές αποθεμάτων στις ΗΠΑ.
Η Infiniti σταμάτησε επ’ αόριστον την παραγωγή δύο μοντέλων crossover στο Μεξικό, ενώ η Rivian και άλλοι κατασκευαστές EV παραμένουν σε αναμονή, αξιολογώντας τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
Επιδράσεις στην αγορά και στις προβλέψεις – Πτώση πωλήσεων στις ΗΠΑ
Η Deutsche Bank εκτιμά πως, αν και προσωρινά κάποιοι κατασκευαστές απορροφούν το κόστος (π.χ. Mazda έως το τέλος Απριλίου), τελικά θα μετακυλήσουν τις αυξήσεις στους καταναλωτές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ένας CEO στον αναλυτή της τράπεζας: «Η επίπτωση στο κόστος δεν θα είναι αμελητέα».
Η τράπεζα προσφέρει επικαιροποιημένα στοιχεία σε επενδυτές μέσω υπολογιστικών φύλλων και προειδοποιεί ότι η πολιτική αβεβαιότητα μπορεί να μεταβάλλει τις συνθήκες «εν μία νυκτί».
Σύμφωνα με το τελευταίο της σημείωμα, η Deutsche Bank διατηρεί επιφυλάξεις για τις μετοχές του κλάδου. Ενόψει των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου 2025, εκτιμάται ότι η αρχική ζήτηση θα ενισχυθεί καθώς οι καταναλωτές σπεύδουν να αγοράσουν πριν τις αυξήσεις, αλλά το δεύτερο εξάμηνο θα υπάρξει αισθητή επιβράδυνση, με τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να υποχωρούν στα 15,4 εκατ. το 2025, από 16 εκατ. το 2024.
Σε επίπεδο κόστους, η Ford και η GM ενδέχεται να επιβαρυνθούν με πάνω από 10 δισ. δολάρια η καθεμία, ενώ η Tesla και η Rivian αναμένεται να δεχτούν μικρότερες πιέσεις λόγω της ευελιξίας στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.
www.banknignews.gr
Σχόλια αναγνωστών