Τελευταία Νέα
Chania
Διεθνή

Κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία - Πτώση στα κέρδη της Toyota από δασμούς και κόστος – Ασθενές outlook για το 2026

Κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία - Πτώση στα κέρδη της Toyota από δασμούς και κόστος – Ασθενές outlook για το 2026
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Toyota παρείχε ετήσια καθοδήγηση (guidance), σε αντίθεση με αρκετούς Αμερικανικούς και Ευρωπαϊκούς κατασκευαστές

Η Toyota ανακοίνωσε υποτονικά οικονομικά αποτελέσματα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, καθώς οι αυξημένες λειτουργικές δαπάνες και οι διαταραχές στην παραγωγή περιόρισαν τα οφέλη από τις ισχυρές πωλήσεις οχημάτων. Παράλληλα, παρουσίασε πιο αδύναμη από το αναμενόμενο πρόβλεψη κερδών για το 2026.
Το λειτουργικό της εισόδημα παρέμεινε αμετάβλητο στα 1,12 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 7,7 δισ. δολάρια), παρότι τα έσοδα αυξήθηκαν στα 12,36 τρισεκατομμύρια γιεν από 11,07 τρισεκατομμύρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ωστόσο, τα καθαρά της κέρδη μειώθηκαν στα 664,6 δισ. γιεν από 997,6 δισ. για το ίδιο διάστημα.
Για τη χρήση του 2026, η εταιρεία προβλέπει πωλήσεις ύψους 48,5 τρισ. γιεν (οριακή αύξηση από το 2025), αλλά πτώση λειτουργικού κέρδους στα 3,8 τρισ. γιεν από 4,79 τρισ., κάτω από τις εκτιμήσεις του Bloomberg (4,69 τρισ. γιεν).
Η Toyota πούλησε περίπου 11 εκατ. οχήματα κατά το οικονομικό έτος 2025 και προβλέπει 11,2 εκατ. πωλήσεις για το 2026, ενισχυμένη κυρίως από τη ζήτηση για υβριδικά μοντέλα στη Βόρεια Αμερική — τάση που αναμένεται να συνεχιστεί.
Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει αρνητική επίδραση 180 δισ. γιεν στα κέρδη της για τους μήνες Απρίλιο-Μάιο λόγω των νέων δασμών των ΗΠΑ.
Ο πρόεδρος Donald Trump επέβαλε δασμό 25% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, ενώ σχεδιάζει επιπλέον δασμούς για Ιαπωνία, Μεξικό και Καναδά — βασικά κέντρα παραγωγής για την Toyota.
Παρότι οι προσδοκίες για τους δασμούς ώθησαν προσωρινά τις πωλήσεις το Μάρτιο, η ζήτηση αυτή αναμένεται να μειωθεί σύντομα.
Πέρα από τις εμπορικές προκλήσεις στις ΗΠΑ, η Toyota αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό στην Κίνα, ειδικά λόγω της περιορισμένης παρουσίας της στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, έναντι ανταγωνιστών όπως η BYD και η Tesla.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Toyota παρείχε ετήσια καθοδήγηση (guidance), σε αντίθεση με αρκετούς Αμερικανικούς και Ευρωπαϊκούς κατασκευαστές που την απέσυραν λόγω της αβεβαιότητας που προκαλούν οι πολιτικές Trump.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης