
Αυτή η ανησυχία αντικατοπτρίζεται σε έγγραφο των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών (S&D) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο ζητά αυστηρότερους κανόνες στην επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού της ΕΕ για τον έλεγχο των ξένων επενδύσεων
Σε αυτό το μήκος κύματος, ο Επίτροπος Μεταφορών του γκρουπ, Απόστολος Τζιτζικώστας ,δήλωσε χθες (8/5) ότι τα λιμάνια της Ευρώπης πρέπει «να επανεξετάσουν την ασφάλεια ... και να εξετάσουν πιο προσεκτικά την ξένη παρουσία».
Ήταν ένα από τα πιο σαφή μηνύματα από τις Βρυξέλλες ότι αυτό που κάποτε θεωρούνταν ως μια καλοήθης επένδυση αρχίζει τώρα να μοιάζει με κίνδυνο για την ασφάλεια, σχολιάζει το Politico.
Η πρόσφατη λευκή βίβλος της Κομισιόν για την άμυνα επανέλαβε αυτή την ανησυχία, διατυπώνοντας την ιδέα αυστηρότερων ελέγχων στην ξένη ιδιοκτησία «κρίσιμων υποδομών μεταφορών».
Αυτή η ανησυχία αντικατοπτρίζεται σε ένα σχέδιο εγγράφου των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών (S&D) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο είδε το Politico και το οποίο ζητά αυστηρότερους κανόνες στην επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού της ΕΕ για τον έλεγχο των ξένων επενδύσεων.
Ούτε ο Τζιτζικώστας ούτε το S&D ανέφεραν ονομαστικά την Κίνα, αλλά το υπονοούμενο δεν ήταν ακριβώς διακριτικό. Ο Simon Van Hoeymissen, ερευνητής στο Royal Higher Institute for Defense του Βελγίου, δήλωσε ότι η γλώσσα πιθανότατα παραπέμπει στην αυξανόμενη επιρροή του Πεκίνου σε βασικά ευρωπαϊκά λιμάνια - από Αμβέρσα-Βρυξέλλες και το Ρότερνταμ έως τον Πειραιά στην Ελλάδα.
Οι κινεζικοί κολοσσοί COSCO και China Merchants, καθώς και η Hutchison με έδρα το Χονγκ Κονγκ κατέχουν πλέον μερίδια σε περισσότερους από 30 τερματικούς σταθμούς σε ολόκληρη την ΕΕ.
Διαβάστε περισσότερα στο worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών