Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιστορικός εκτροχιασμός για τα B-52 - Οι ΗΠΑ κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύγχρονα βομβαρδιστικά λόγω... περικοπών

Ιστορικός εκτροχιασμός για τα B-52 - Οι ΗΠΑ κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύγχρονα βομβαρδιστικά λόγω... περικοπών
Το B-52 είναι το μοναδικό εκ των τριών τύπων βομβαρδιστικών της U.S. Air Force που προβλέπεται να παραμείνει σε επιχειρησιακή υπηρεσία μετά τα μέσα της δεκαετίας του 2030
Η εκτεταμένη αναβάθμιση του στόλου βομβαρδιστικών B-52 της U.S. Air Force στη νέα γενιά B-52J αντιμετωπίζει ένα ακόμη κρίσιμο εμπόδιο: η υπέρβαση κόστους στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ραντάρ οδήγησε σε παραβίαση του Νόμου Nunn-McCurdy, που απαιτεί άμεση κοινοποίηση στο Κογκρέσο.
Ο εν λόγω νόμος ενεργοποιείται όταν το κόστος ή το χρονοδιάγραμμα ενός στρατιωτικού προγράμματος ξεπεράσει σημαντικά τα εγκεκριμένα όριά του — με την υπέρβαση στο κόστος μονάδας του ραντάρ του B-52 να χαρακτηρίζεται από πηγές ως «σημαντική».
Η ακριβής έκταση της υπέρβασης δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί.
Το υπό αναβάθμιση ραντάρ, τύπου AN/APQ-188, πρόκειται να αντικαταστήσει το απαρχαιωμένο AN/APQ-166 ραντάρ μηχανικής σάρωσης με προηγμένο ενεργά ηλεκτρονικά σαρωμένο σύστημα (AESA).

apg-79-hornet.webp

Πρόκειται για ένα από τα πιο κοστοβόρα στοιχεία στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των B-52 στο πρότυπο B-52J — γεγονός που, σε συνδυασμό με άλλες υπερβάσεις κόστους, τροφοδοτεί σενάρια ότι η Πολεμική Αεροπορία ενδέχεται να προχωρήσει σε βαθιές περικοπές του συνολικού προγράμματος των βομβαρδιστικών.

Επικίνδυνο «ψαλίδι» στα βομβαρδιστικά των ΗΠΑ - Αποσύρεται και το B-2 stealth

2313223233.JPG

Αξίζει να σημειωθεί ότι το B-52 είναι το μοναδικό εκ των τριών τύπων βομβαρδιστικών της U.S. Air Force που προβλέπεται να παραμείνει σε επιχειρησιακή υπηρεσία μετά τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Ήδη η Αεροπορία έχει προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές στον προβληματικό στόλο των B-1B, ενώ τα stealth βομβαρδιστικά B-2 Spirit έχουν δρομολογηθεί για πρόωρη απόσυρση λόγω υψηλού κόστους συντήρησης και φθίνουσας αποτελεσματικότητας στην απόκρυψη.
Σε ό,τι αφορά το AN/APQ-188, Αμερικανοί αξιωματούχοι αποδίδουν τις υπερβάσεις κόστους κυρίως σε «καθυστερήσεις που σχετίζονται με την οθόνη και τον επεξεργαστή αισθητήρων», επισημαίνοντας ότι «ο οπτικός μετατροπέας οπτικών ινών του επεξεργαστή — κρίσιμος για την εσωτερική επικοινωνία — απέτυχε στις δοκιμές».

Εκτροχριάζεται η αναβάθμιση σε B-52J

image-9-900x376.png

Σύμφωνα με έκθεση της Government Accountability Office (GAO), της ανεξάρτητης αρχής εποπτείας του Κογκρέσου, στις 18 Ιουνίου 2024 επιβεβαιώθηκε ότι το πρόγραμμα, εκτός από τις υπερβάσεις κόστους, αντιμετωπίζει σοβαρές καθυστερήσεις.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι τα πρώτα B-52J με περιορισμένη αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα (IOC) δεν θα είναι διαθέσιμα πριν από το 2033.
Η έκθεση σημειώνει:
«Το πρόγραμμα ανέφερε καθυστερήσεις, εν μέρει λόγω ελλείψεων χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση της λεπτομερούς σχεδίασης, αλλά εργάζεται με τους εργολάβους και έχει υποβάλει σχετικό αίτημα προϋπολογισμού για τον κρίσιμο έλεγχο σχεδίασης τον Αύγουστο του 2025 και την αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα στο μέσο του οικονομικού έτους 2033».
Οι καθυστερήσεις, σύμφωνα με το GAO, αποδίδονται στην «υποεκτίμηση του απαιτούμενου προϋπολογισμού για την ολοκλήρωση των σχεδιαστικών δραστηριοτήτων».

Τι διακυβεύεται για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ

B-21-Raider-Bomber-U.S.-Air-Force.jpg

Εκτός από το νέο ραντάρ, βασικό σκέλος του εκσυγχρονισμού είναι και η αντικατάσταση των παλαιών κινητήρων Pratt & Whitney TF33 με 8 νέους Rolls-Royce F130 ανά αεροσκάφος.
Παρά το υψηλό κόστος, η νέα μηχανολογική λύση αναμένεται να μειώσει τις ανάγκες συντήρησης και να αυξήσει την εμβέλεια.
Το B-52 προβλέπεται να λειτουργεί συμπληρωματικά με το νέο stealth βομβαρδιστικό B-21 Raider, σχηματίζοντας το βασικό δίδυμο στρατηγικής αποτροπής της αμερικανικής αεροπορικής ισχύος για τις επόμενες δεκαετίες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης