σύμβολα :
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.
γράφει :
Υγιή ισολογισμό με γεμάτο ταμείο προκειμένου να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις διαθέτει ο Οργανισμός
Τα ισχυρά αποτελέσματα που δημοσίευσε για το πρώτο εξάμηνο ανέλυσε στους αναλυτές η διοίκηση του ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται πως τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 46,7 εκατ. ευρώ από 40,4 εκατ. ευρώ.
Σημαντικό ρόλο στην βελτίωση έφερε η δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων καθώς αυξήθηκε και ο όγκος, αλλά υπήρξε και αύξηση τιμολογίων 12% από τα μέσα Μαρτίου. Ανάλογες αυξήσεις έχει κάνει σύμφωνα με τη διοίκηση και ο διαχειριστής του Προβλήτα 2 και του 3.
Αυξήσεις έγιναν και σε άλλες δραστηριότητες.
Χθες 1/10, ουσιαστικά έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη για αποτελέσματα εξαμήνου από τον ΟΛΠ και τονίστηκε η διάθεση για περισσότερη διαφάνεια και επικοινωνία με τους επενδυτές το επόμενο διάστημα.
O OΛΠ κατάφερε να βελτιώσει τα αποτελέσματά του και να διατηρήσει ένα υγιή ισολογισμό, ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Άγγελος Καρακώστας.
Η αποπληρωμή όλων των δανείων μείωσε τους τόκους, ενώ η αύξηση του μισθολογικού κόστους επηρέασε τα έξοδα. Η διοίκηση είπε πως θα πρέπει να αναμένεται για το σύνολο του έτους μία αύξηση 6-8% στο μισθολογικό λόγω της νέας σύμβασης.
Ο ΟΛΠ έχει ταμειακά διαθέσιμα 177,8 εκατ. ευρώ και μηδενικό πλέον τραπεζικό δανεισμό με μόνη υποχρέωση την υποχρέωση προς το κράτος περίπου 60 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να είναι μακροπρόθεσμη υποχρέωση.
Η πορεία ανά δραστηριότητα
Η καλύτερη τιμολόγηση και η αύξηση της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων σε όλους τους Προβλήτες βελτίωσαν την κερδοφορία.
Ο Προβλήτας 1 που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ (είναι και ο μικρότερος) είχε αύξηση EBITDA 190,1%. Ο Προβλήτας 2 και 3 είχαν αύξηση 23,7%.
Η διακίνηση αυτοκινήτων είχε μείωση EBITDA 31,3% λόγω της μείωσης των εσόδων κατά 23,2%. Ωστόσο, το 2024 υπήρχαν ειδικές συνθήκες που είχαν βοηθήσει τα αποτελέσματα.
Σημαντική βελτίωση 41,2% στο ΕΒΙΤDA είχε η κρουαζιέρα.
Η καλή πορεία στην κρουαζιέρα αναμένεται να συνεχιστεί και το 2026 είπε ο κ.Καρακώστας, καθώς υπάρχουν ήδη 950 προκρατήσεις.
Η απόφαση της Κυβέρνησης να μειωθούν τα λιμενικά τέλη στην ακτοπλοΐα κατά 50% από 1η Μαΐου επηρέασε τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Ο κλάδος της επισκευής πλέον είναι σε πλήρη λειτουργία και το αρνητικό αποτέλεσμα δεν αναμένεται να έχει συνέχεια.
Επενδύσεις
Για το σύνολο του 2025 υπολογίζονται επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ καθώς επιταχύνεται το επενδυτικό πρόγραμμα. Στο πρώτο τρίμηνο έγιναν 48 εκατ. ευρώ επενδύσεις.
Η διοίκηση ανέφερε πως εστιάζει στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων με βασικότερη την κατασκευή του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας ύψους 80 εκατ. ευρώ.
Επίσης εστιάζει στην κατασκευή κέντρου logistic ύψους 60 εκατ. ευρώ και την κατασκευή δύο πολυόροφων parking αυτοκινήτων ύψους 27 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Υπενθυμίζεται πως τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 46,7 εκατ. ευρώ από 40,4 εκατ. ευρώ.
Σημαντικό ρόλο στην βελτίωση έφερε η δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων καθώς αυξήθηκε και ο όγκος, αλλά υπήρξε και αύξηση τιμολογίων 12% από τα μέσα Μαρτίου. Ανάλογες αυξήσεις έχει κάνει σύμφωνα με τη διοίκηση και ο διαχειριστής του Προβλήτα 2 και του 3.
Αυξήσεις έγιναν και σε άλλες δραστηριότητες.
Χθες 1/10, ουσιαστικά έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη για αποτελέσματα εξαμήνου από τον ΟΛΠ και τονίστηκε η διάθεση για περισσότερη διαφάνεια και επικοινωνία με τους επενδυτές το επόμενο διάστημα.
O OΛΠ κατάφερε να βελτιώσει τα αποτελέσματά του και να διατηρήσει ένα υγιή ισολογισμό, ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Άγγελος Καρακώστας.
Η αποπληρωμή όλων των δανείων μείωσε τους τόκους, ενώ η αύξηση του μισθολογικού κόστους επηρέασε τα έξοδα. Η διοίκηση είπε πως θα πρέπει να αναμένεται για το σύνολο του έτους μία αύξηση 6-8% στο μισθολογικό λόγω της νέας σύμβασης.
Ο ΟΛΠ έχει ταμειακά διαθέσιμα 177,8 εκατ. ευρώ και μηδενικό πλέον τραπεζικό δανεισμό με μόνη υποχρέωση την υποχρέωση προς το κράτος περίπου 60 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να είναι μακροπρόθεσμη υποχρέωση.
Η πορεία ανά δραστηριότητα
Η καλύτερη τιμολόγηση και η αύξηση της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων σε όλους τους Προβλήτες βελτίωσαν την κερδοφορία.
Ο Προβλήτας 1 που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ (είναι και ο μικρότερος) είχε αύξηση EBITDA 190,1%. Ο Προβλήτας 2 και 3 είχαν αύξηση 23,7%.
Η διακίνηση αυτοκινήτων είχε μείωση EBITDA 31,3% λόγω της μείωσης των εσόδων κατά 23,2%. Ωστόσο, το 2024 υπήρχαν ειδικές συνθήκες που είχαν βοηθήσει τα αποτελέσματα.
Σημαντική βελτίωση 41,2% στο ΕΒΙΤDA είχε η κρουαζιέρα.
Η καλή πορεία στην κρουαζιέρα αναμένεται να συνεχιστεί και το 2026 είπε ο κ.Καρακώστας, καθώς υπάρχουν ήδη 950 προκρατήσεις.
Η απόφαση της Κυβέρνησης να μειωθούν τα λιμενικά τέλη στην ακτοπλοΐα κατά 50% από 1η Μαΐου επηρέασε τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Ο κλάδος της επισκευής πλέον είναι σε πλήρη λειτουργία και το αρνητικό αποτέλεσμα δεν αναμένεται να έχει συνέχεια.
Επενδύσεις
Για το σύνολο του 2025 υπολογίζονται επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ καθώς επιταχύνεται το επενδυτικό πρόγραμμα. Στο πρώτο τρίμηνο έγιναν 48 εκατ. ευρώ επενδύσεις.
Η διοίκηση ανέφερε πως εστιάζει στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων με βασικότερη την κατασκευή του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας ύψους 80 εκατ. ευρώ.
Επίσης εστιάζει στην κατασκευή κέντρου logistic ύψους 60 εκατ. ευρώ και την κατασκευή δύο πολυόροφων parking αυτοκινήτων ύψους 27 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών