Καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων του τρόλεϊ, ξεκινώντας από τον Πειραιά
(upd) Από τον Πειραιά ξεκίνησε η απομάκρυνση των καλωδίων των τρόλεϊ, στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, από αύριο, Δευτέρα 8/12, οι γραμμές 17 και 20 του τρόλεϊ αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες, με 143 χλμ καλωδίων προς αποξήλωση, περίπου το 70% του δικτύου.
Η απομάκρυνση των εναέριων καλωδίων αποτελεί μέρος ενός εκτεταμένου προγράμματος εκσυγχρονισμού, που προβλέπει την αντικατάσταση των δικτύων του τρόλεϊ σε όλη την Αττική με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία χαμηλού ενεργειακού αποτυπώματος.
Μετά τη συνεχή παρουσία 70 και πλέον χρόνων των τρόλεϊ στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, ξεκίνησε η αποξήλωση καλωδίων από τον Πειραιά, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη. Πραγματοποίησαν αυτοψία στο σημείο, όπου ενημερώθηκαν αναλυτικά για τη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και τα επόμενα στάδια αξιοποίησης του χώρου.
Επισημαίνεται ότι, η παρέμβαση αυτή δίνει ταυτόχρονα λύση στην ανενεργή γραμμή του τραμ επί της Ακτής Ποσειδώνος, καθώς η αποξήλωση και η αναδιοργάνωση του συγκεκριμένου τμήματος απελευθερώνει τον χώρο και ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία της γραμμής του τραμ μέχρι το λιμάνι.
Ο Κ. Κυρανάκης, ο οποίος μετέφερε στους εργαζόμενους ότι η απόφαση ελήφθη με γνώμονα την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο, ενώ δεσμεύθηκε ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, αλλά αντίθετα θα γίνουν νέες προσλήψεις οδηγών και μισθολογικές αυξήσεις, ώστε τα δρομολόγια να γίνουν πιο συχνά και πιο αξιόπιστα.
Καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων του τρόλεϊ, ξεκινώντας από τον Πειραιά, ενώ «από αύριο οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία και σταδιακά αυτή η αντικατάσταση θα φτάσει σε όλον τον Πειραιά και στην Αθήνα, με εξαίρεση δυο μεγάλες ευθείες τις οποίες έχουμε αναρτήσει», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
«Ένα πολύ μεγάλο δίκτυο το οποίο υπηρέτησε τον Αθηναίο και τον Πειραιώτη εδώ και πάνω από 7 δεκαετίες, φτάνει σε ένα τέλος εποχής», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «η τεχνολογία πλέον το έχει επιτρέψει, οι ανάγκες της εποχής έχουν αλλάξει. Η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία. Αποχαιρετούμε σταδιακά τα τρόλεϊ, όχι με ευκολία, αλλά με σεβασμό σε όσα πρόσφεραν. Τεχνικά όμως και αισθητικά και από άποψη δημοσίου και οικονομικού συμφέροντος, ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά επιτέλους θα αναπνεύσει»
Μώραλης: Αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, δήλωσε ότι «η σημερινή έναρξη της αποξήλωσης του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας. Με σεβασμό στην παράδοση που τα τρόλεϊ υπηρέτησαν επί δεκαετίες τους κατοίκους της Αττικής, ανοίγει τώρα ο δρόμος για ένα πιο σύγχρονο, ευέλικτο και φιλικό προς τον πολίτη σύστημα μετακίνησης.
Πρόκειται για μια παρέμβαση που θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της πόλης, θα μειώσει τα σημεία οπτικής όχλησης και θα διευκολύνει τις κυκλοφοριακές ροές στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά».
«Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και μια πυκνοκατοικημένη αστική ζώνη έχει ανάγκη από καθαρότερες, ασφαλέστερες και πιο λειτουργικές υποδομές.
Από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την μετάβαση με όλα τα αναγκαία μέσα, ώστε αυτή να γίνει με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και σεβασμό στην ανάγκη των πολιτών για άνετη και ποιοτική μετακίνηση.
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος είναι πως, η παρέμβαση αυτή δίνει λύση στην ανενεργή γραμμή του τραμ στην Ακτή Ποσειδώνος, καθώς η αποξήλωση και η αναδιοργάνωση του τμήματος απελευθερώνουν τον χώρο, αξιοποιώντας πλέον την υποδομή στο λιμάνι», πρόσθεσε ο Δήμαρχος Πειραιά.
«Τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε επίπεδο μεταφορών, με την έλευση του μετρό και τη λειτουργία του τραμ, οι οποίες σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τις αστικές και φυσικά τη δημοτική συγκοινωνία διαμορφώνουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σταθερής τροχιάς, που ενισχύει ουσιαστικά την προσβασιμότητα και εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Αναπληρωτή Υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη για την εποικοδομητική συνεργασία, η οποία καθιστά δυνατές τέτοιες παρεμβάσεις, επ΄ ωφέλεια της πόλης και των Πειραιωτών», κατέληξε ο κ. Μώραλης.
www.bankingnews.gr
Το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες, με 143 χλμ καλωδίων προς αποξήλωση, περίπου το 70% του δικτύου.
Η απομάκρυνση των εναέριων καλωδίων αποτελεί μέρος ενός εκτεταμένου προγράμματος εκσυγχρονισμού, που προβλέπει την αντικατάσταση των δικτύων του τρόλεϊ σε όλη την Αττική με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία χαμηλού ενεργειακού αποτυπώματος.
Μετά τη συνεχή παρουσία 70 και πλέον χρόνων των τρόλεϊ στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, ξεκίνησε η αποξήλωση καλωδίων από τον Πειραιά, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη. Πραγματοποίησαν αυτοψία στο σημείο, όπου ενημερώθηκαν αναλυτικά για τη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και τα επόμενα στάδια αξιοποίησης του χώρου.
Επισημαίνεται ότι, η παρέμβαση αυτή δίνει ταυτόχρονα λύση στην ανενεργή γραμμή του τραμ επί της Ακτής Ποσειδώνος, καθώς η αποξήλωση και η αναδιοργάνωση του συγκεκριμένου τμήματος απελευθερώνει τον χώρο και ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία της γραμμής του τραμ μέχρι το λιμάνι.
Ο Κ. Κυρανάκης, ο οποίος μετέφερε στους εργαζόμενους ότι η απόφαση ελήφθη με γνώμονα την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο, ενώ δεσμεύθηκε ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, αλλά αντίθετα θα γίνουν νέες προσλήψεις οδηγών και μισθολογικές αυξήσεις, ώστε τα δρομολόγια να γίνουν πιο συχνά και πιο αξιόπιστα.
Καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων του τρόλεϊ, ξεκινώντας από τον Πειραιά, ενώ «από αύριο οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία και σταδιακά αυτή η αντικατάσταση θα φτάσει σε όλον τον Πειραιά και στην Αθήνα, με εξαίρεση δυο μεγάλες ευθείες τις οποίες έχουμε αναρτήσει», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
«Ένα πολύ μεγάλο δίκτυο το οποίο υπηρέτησε τον Αθηναίο και τον Πειραιώτη εδώ και πάνω από 7 δεκαετίες, φτάνει σε ένα τέλος εποχής», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «η τεχνολογία πλέον το έχει επιτρέψει, οι ανάγκες της εποχής έχουν αλλάξει. Η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία. Αποχαιρετούμε σταδιακά τα τρόλεϊ, όχι με ευκολία, αλλά με σεβασμό σε όσα πρόσφεραν. Τεχνικά όμως και αισθητικά και από άποψη δημοσίου και οικονομικού συμφέροντος, ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά επιτέλους θα αναπνεύσει»
Μώραλης: Αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, δήλωσε ότι «η σημερινή έναρξη της αποξήλωσης του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας. Με σεβασμό στην παράδοση που τα τρόλεϊ υπηρέτησαν επί δεκαετίες τους κατοίκους της Αττικής, ανοίγει τώρα ο δρόμος για ένα πιο σύγχρονο, ευέλικτο και φιλικό προς τον πολίτη σύστημα μετακίνησης.
Πρόκειται για μια παρέμβαση που θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της πόλης, θα μειώσει τα σημεία οπτικής όχλησης και θα διευκολύνει τις κυκλοφοριακές ροές στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά».
«Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και μια πυκνοκατοικημένη αστική ζώνη έχει ανάγκη από καθαρότερες, ασφαλέστερες και πιο λειτουργικές υποδομές.
Από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την μετάβαση με όλα τα αναγκαία μέσα, ώστε αυτή να γίνει με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και σεβασμό στην ανάγκη των πολιτών για άνετη και ποιοτική μετακίνηση.
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος είναι πως, η παρέμβαση αυτή δίνει λύση στην ανενεργή γραμμή του τραμ στην Ακτή Ποσειδώνος, καθώς η αποξήλωση και η αναδιοργάνωση του τμήματος απελευθερώνουν τον χώρο, αξιοποιώντας πλέον την υποδομή στο λιμάνι», πρόσθεσε ο Δήμαρχος Πειραιά.
«Τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε επίπεδο μεταφορών, με την έλευση του μετρό και τη λειτουργία του τραμ, οι οποίες σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τις αστικές και φυσικά τη δημοτική συγκοινωνία διαμορφώνουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σταθερής τροχιάς, που ενισχύει ουσιαστικά την προσβασιμότητα και εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Αναπληρωτή Υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη για την εποικοδομητική συνεργασία, η οποία καθιστά δυνατές τέτοιες παρεμβάσεις, επ΄ ωφέλεια της πόλης και των Πειραιωτών», κατέληξε ο κ. Μώραλης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών