Η Ρωσία δείχνει τη δύναμή της στην Αρκτική με την ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των πυρηνικών παγοθραυστικών της στόλων
Η Ρωσία έχει αναπτύξει για πρώτη φορά όλα τα οκτώ πυρηνικά παγοθραυστικά της, σε μια κίνηση που δεν έχει ξαναγίνει.
Ο στόλος αυτός χρησιμοποιείται για να διατηρηθούν ανοιχτές οι κρίσιμες χειμερινές ναυτιλιακές διαδρομές στον Κόλπο του Όμπ και στον Κόλπο του Γιενισέι, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη πρόσβαση σε βασικούς εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς.
Αυτή η στρατηγική κίνηση στέλνει ένα σαφές μήνυμα στη Δύση, ότι η Ρωσία μπορεί να διατηρήσει ναυτιλία στην Αρκτική όλο το χρόνο και να συνεχίσει να εξάγει φυσικούς πόρους.
Ο ιστότοπος παρακολούθησης πλοίων MarineTraffic ανέφερε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ότι η Ρωσία αναπτύσσει όλα τα οκτώ πυρηνικά παγοθραυστικά για να διατηρήσει ανοιχτές τις εξαγωγικές διαδρομές στην Αρκτική.
Πρώτη φορά στην ιστορία
Για πρώτη φορά, η Ρωσία αναπτύσσει ταυτόχρονα όλο τον στόλο των οκτώ πυρηνικών παγοθραυστικών της για να διατηρήσει τη χειμερινή ναυσιπλοΐα στον Κόλπο του Όμπ και στον Κόλπο του Γιενισέι.
Τα δεδομένα του MarineTraffic δείχνουν ότι τα πυρηνικά παγοθραυστικά Taymyr, Yamal, Arktika, Yakutiya, Sibir και 50 Let Pobedy λειτουργούν στον Κόλπο του Όμπ από τις 14 Δεκεμβρίου, υποστηρίζοντας την κυκλοφορία που συνδέεται με τους τερματικούς σταθμούς Arctic Gate, Yamal LNG και άλλους.
Εν τω μεταξύ, τα Ural και Vaygach έχουν αναπτυχθεί στον Κόλπο του Γιενισέι, επιτρέποντας την πρόσβαση σε λιμάνια και βιομηχανικές περιοχές βαθιά μέσα στη Σιβηρία.
Ο ιστότοπος ειδήσεων για ναυτιλία gCaptain πρόσθεσε επιπλέον πληροφορίες για αυτή την πρωτοφανή κίνηση της Ρωσίας.
Για πρώτη φορά, τα τέσσερα νέα πυρηνικά παγοθραυστικά της Ρωσίας, της τάξης Arktika Project 22220, αναπτύσσονται ταυτόχρονα.
Τα Arktika, Ural, Sibir και Yakutiya αντιπροσωπεύουν το μέλλον της πυρηνικής ικανότητας της Ρωσίας για παγοθραυστικά, προσφέροντας μεγαλύτερη ισχύ, βελτιωμένη αποδοτικότητα και την ικανότητα να επιχειρούν τόσο σε βαθιά νερά της Αρκτικής όσο και σε ρηχά παράκτια ύδατα, χάρη στον ρυθμιζόμενο βυθό τους.
Τι σχεδιάζει η Ρωσία
Κοιτάζοντας το μέλλον, η Ρωσία κατασκευάζει τρία επιπλέον πυρηνικά παγοθραυστικά της νέας τάξης Arktika.
Τα Chukotka, Leningrad και Stalingrad αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, το 2028 και το 2030 αντίστοιχα, φέρνοντας την τάξη Arktika σε συνολικό αριθμό επτά σκαφών, αν και οι δυτικές κυρώσεις κατά της Rosatomflot έχουν επιβραδύνει την κατασκευή τους.
Παράλληλα, το γιγαντιαίο παγοθραυστικό Leader-class Rossiya προορίζεται να επιτρέπει ναυσιπλοΐα όλο το χρόνο κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής μέχρι το 2030, όμως η ολοκλήρωσή του έχει καθυστερήσει αρκετές φορές. Σήμερα, η πρόοδος του βρίσκεται περίπου στο 30%.
Η Ρωσία στέλνει σαφές μήνυμα στην Ε.Ε. και στις Η.Π.Α. ότι η ενέργεια από την Αρκτική θα συνεχίσει να ρέει παρά τις δυτικές κυρώσεις.
Όπως και να έχει, το σύστημα εξαγωγής της Ρωσίας έχει υποστεί έντονες δυτικές κυρώσεις, με την απειλή νέας δέσμης κυρώσεων εάν η Μόσχα δεν συμφωνήσει σε μια άμεση ειρηνική συμφωνία με την Ουκρανία.
Η ανάπτυξη των πυρηνικών παγοθραυστικών στέλνει ένα σαφές μήνυμα προς τις Βρυξέλλες και την Ουάσινγκτον ότι η ενέργεια από την Αρκτική θα συνεχίσει να ρέει, ανεξαρτήτως των δυτικών προσπαθειών να περιορίσουν τη ροή αυτή.
Η κίνηση αυτή δείχνει ξεκάθαρα την αποφασιστικότητα της Ρωσίας να διατηρήσει την Αρκτική ως στρατηγικό σημείο εξαγωγών και να διασφαλίσει την ελεύθερη ροή των φυσικών πόρων της, ενώ παράλληλα προβάλλει τη δύναμη της ναυτιλιακής της βιομηχανίας στην περιοχή.
www.bankingnews.gr
Ο στόλος αυτός χρησιμοποιείται για να διατηρηθούν ανοιχτές οι κρίσιμες χειμερινές ναυτιλιακές διαδρομές στον Κόλπο του Όμπ και στον Κόλπο του Γιενισέι, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη πρόσβαση σε βασικούς εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς.
Αυτή η στρατηγική κίνηση στέλνει ένα σαφές μήνυμα στη Δύση, ότι η Ρωσία μπορεί να διατηρήσει ναυτιλία στην Αρκτική όλο το χρόνο και να συνεχίσει να εξάγει φυσικούς πόρους.
Ο ιστότοπος παρακολούθησης πλοίων MarineTraffic ανέφερε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ότι η Ρωσία αναπτύσσει όλα τα οκτώ πυρηνικά παγοθραυστικά για να διατηρήσει ανοιχτές τις εξαγωγικές διαδρομές στην Αρκτική.
Πρώτη φορά στην ιστορία
Για πρώτη φορά, η Ρωσία αναπτύσσει ταυτόχρονα όλο τον στόλο των οκτώ πυρηνικών παγοθραυστικών της για να διατηρήσει τη χειμερινή ναυσιπλοΐα στον Κόλπο του Όμπ και στον Κόλπο του Γιενισέι.
Τα δεδομένα του MarineTraffic δείχνουν ότι τα πυρηνικά παγοθραυστικά Taymyr, Yamal, Arktika, Yakutiya, Sibir και 50 Let Pobedy λειτουργούν στον Κόλπο του Όμπ από τις 14 Δεκεμβρίου, υποστηρίζοντας την κυκλοφορία που συνδέεται με τους τερματικούς σταθμούς Arctic Gate, Yamal LNG και άλλους.
Russia deploys all eight nuclear icebreakers to keep Arctic export routes open
— MarineTraffic (@MarineTraffic) December 16, 2025
Russia has, for the first time, deployed its entire fleet of eight nuclear-powered icebreakers simultaneously to maintain winter navigation in the Gulf of Ob and the Yenisei Gulf. #MarineTraffic data… pic.twitter.com/mjBE03RKYl
Εν τω μεταξύ, τα Ural και Vaygach έχουν αναπτυχθεί στον Κόλπο του Γιενισέι, επιτρέποντας την πρόσβαση σε λιμάνια και βιομηχανικές περιοχές βαθιά μέσα στη Σιβηρία.
Ο ιστότοπος ειδήσεων για ναυτιλία gCaptain πρόσθεσε επιπλέον πληροφορίες για αυτή την πρωτοφανή κίνηση της Ρωσίας.
Για πρώτη φορά, τα τέσσερα νέα πυρηνικά παγοθραυστικά της Ρωσίας, της τάξης Arktika Project 22220, αναπτύσσονται ταυτόχρονα.
Τα Arktika, Ural, Sibir και Yakutiya αντιπροσωπεύουν το μέλλον της πυρηνικής ικανότητας της Ρωσίας για παγοθραυστικά, προσφέροντας μεγαλύτερη ισχύ, βελτιωμένη αποδοτικότητα και την ικανότητα να επιχειρούν τόσο σε βαθιά νερά της Αρκτικής όσο και σε ρηχά παράκτια ύδατα, χάρη στον ρυθμιζόμενο βυθό τους.
Τι σχεδιάζει η Ρωσία
Κοιτάζοντας το μέλλον, η Ρωσία κατασκευάζει τρία επιπλέον πυρηνικά παγοθραυστικά της νέας τάξης Arktika.
Τα Chukotka, Leningrad και Stalingrad αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, το 2028 και το 2030 αντίστοιχα, φέρνοντας την τάξη Arktika σε συνολικό αριθμό επτά σκαφών, αν και οι δυτικές κυρώσεις κατά της Rosatomflot έχουν επιβραδύνει την κατασκευή τους.
Παράλληλα, το γιγαντιαίο παγοθραυστικό Leader-class Rossiya προορίζεται να επιτρέπει ναυσιπλοΐα όλο το χρόνο κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής μέχρι το 2030, όμως η ολοκλήρωσή του έχει καθυστερήσει αρκετές φορές. Σήμερα, η πρόοδος του βρίσκεται περίπου στο 30%.
Η Ρωσία στέλνει σαφές μήνυμα στην Ε.Ε. και στις Η.Π.Α. ότι η ενέργεια από την Αρκτική θα συνεχίσει να ρέει παρά τις δυτικές κυρώσεις.
Όπως και να έχει, το σύστημα εξαγωγής της Ρωσίας έχει υποστεί έντονες δυτικές κυρώσεις, με την απειλή νέας δέσμης κυρώσεων εάν η Μόσχα δεν συμφωνήσει σε μια άμεση ειρηνική συμφωνία με την Ουκρανία.
Η ανάπτυξη των πυρηνικών παγοθραυστικών στέλνει ένα σαφές μήνυμα προς τις Βρυξέλλες και την Ουάσινγκτον ότι η ενέργεια από την Αρκτική θα συνεχίσει να ρέει, ανεξαρτήτως των δυτικών προσπαθειών να περιορίσουν τη ροή αυτή.
Η κίνηση αυτή δείχνει ξεκάθαρα την αποφασιστικότητα της Ρωσίας να διατηρήσει την Αρκτική ως στρατηγικό σημείο εξαγωγών και να διασφαλίσει την ελεύθερη ροή των φυσικών πόρων της, ενώ παράλληλα προβάλλει τη δύναμη της ναυτιλιακής της βιομηχανίας στην περιοχή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών