Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει τη δημιουργία ενός επίσημου σήματος «Made in Europe» για τα αυτοκίνητα, με στόχο την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και την προστασία της από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα
Η αύξηση των πωλήσεων κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβληματίζει έντονα τις Βρυξέλλες, καθώς τα μοντέλα από την Κίνα, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος, κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά. Παρά την επιβολή δασμών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το φαινόμενο συνεχίζεται. Έτσι, εξετάζεται ένα νέο μέτρο: η θέσπιση ενός σήματος «Made in Europe», το οποίο θα μπορεί να ενισχύσει τη ζήτηση για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και να οριοθετήσει με σαφήνεια την εγχώρια παραγωγή.
Η πρόταση προέρχεται από τον Clifa (Comité de liaison des industries fournisseurs de l’automobile), την ένωση των ευρωπαίων προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία πιέζει ώστε να συμφωνηθεί ένα κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για την προέλευση των αυτοκινήτων. Στόχος είναι η καθιέρωση ενός ελάχιστου ποσοστού «τοπικού περιεχομένου» -80% για ολοκληρωμένα αυτοκίνητα και 70% για ανταλλακτικά- ώστε να χαρακτηρίζεται ένα προϊόν πραγματικά ευρωπαϊκής κατασκευής.
Ο Clifa προτείνει επίσης ένα χρονοδιάγραμμα έως το 2030, εντός του οποίου το νέο σήμα να ενσωματωθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές. Με αυτό τον τρόπο, επιδιώκεται η στήριξη της ευρωπαϊκής παραγωγής μέσω κανονισμών που θα προωθούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα έναντι εκείνων που βασίζονται σε εξαρτήματα ή συναρμολόγηση εκτός Ε.Ε (Διαβάστε περισσότερα)
Η πρόταση προέρχεται από τον Clifa (Comité de liaison des industries fournisseurs de l’automobile), την ένωση των ευρωπαίων προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία πιέζει ώστε να συμφωνηθεί ένα κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για την προέλευση των αυτοκινήτων. Στόχος είναι η καθιέρωση ενός ελάχιστου ποσοστού «τοπικού περιεχομένου» -80% για ολοκληρωμένα αυτοκίνητα και 70% για ανταλλακτικά- ώστε να χαρακτηρίζεται ένα προϊόν πραγματικά ευρωπαϊκής κατασκευής.
Ο Clifa προτείνει επίσης ένα χρονοδιάγραμμα έως το 2030, εντός του οποίου το νέο σήμα να ενσωματωθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές. Με αυτό τον τρόπο, επιδιώκεται η στήριξη της ευρωπαϊκής παραγωγής μέσω κανονισμών που θα προωθούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα έναντι εκείνων που βασίζονται σε εξαρτήματα ή συναρμολόγηση εκτός Ε.Ε (Διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών