Ο νέος οδηγός θα χρειαστεί έως 100.000 ευρώ για την απόκτηση άδειας φορτηγού όταν οι προσφερόμενες άδειες πωλούνται έως 30.000 ευρώ μαζί με το αυτοκίνητο
Σχεδόν μηδενικό είναι το αποτέλεσμα από την απελευθέρωση του μεταφορικού έργου των φορτηγών αυτοκινήτων.
Συμπληρώθηκαν τέσσερα χρόνια από την αρχική απόφαση της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου αλλά οι νέες άδειες είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Η πολιτική της απελευθέρωσης έγινε σε λάθος χρόνο καθώς το μεταφορικό έργο στη χώρα μειώθηκε κατακόρυφα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης η οποία όχι μόνο δεν ήθελε καινούργιες άδειες και φορτηγά αλλά κατέστησε ανενεργές τις υπάρχουσες που ξεπερνούν τις 40.000.
Ο ανώνυμος ιδιοκτήτης φορτηγού αυτοκινήτου λέει στο www.bankingnews.gr ότι τις τελευταίες 25 ημέρες δεν έχει βάλει ένα ευρώ στην τσέπη του και «τρώει» από τα έτοιμα.
Με το νέο καθεστώς της απελευθέρωσης μπορεί ο ενδιαφερόμενος νέος ιδιοκτήτης να καταθέσει την αρχική αίτηση για την έκδοση άδειας χορήγησης οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων η οποία απαιτεί άλλα επτά δικαιολογητικά.
Το πιο βασικό ζήτημα είναι ότι ο υποψήφιος ιδιοκτήτης φορτηγού θα πρέπει να καταβάλει εγγυητική επιστολή τράπεζας που φθάνει σε 18.000 ευρώ το οποίο όμως παραμένει στη τράπεζα.
Η απόκτηση ενός φορτηγού κοστίζει από 80.000 ευρώ και μπορεί να ξεπερνά και τις 100.000 ευρώ ανάλογα με την επιλογή του αυτοκινήτου.
Με απλά λόγια δεν είναι συμφέρουσα οικονομική πρόταση διότι η συγκεκριμένη αγορά προσφέρει πολλές ευκαιρίες και σε πολύ χαμηλές τιμές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν εμφανίστηκα ως ενδιαφερόμενος στον υπάλληλο του υπουργείου Μεταφορών για να ζητήσω πληροφορίες σχετικά με την έκδοση άδειας φορτηγού μου …ψιθύρισε χαμηλόφωνα ότι κάνω λάθος επιλογή.
Πράγματι η αγορά είναι έτοιμη να δώσει άδειες σε τιμές τρείς φορές χαμηλότερη από το κόστος απόκτησης ενός καινούργιου φορτηγού. Το πλεονέκτημα της αγοράς είναι ότι δεν χρειάζεται τη δέσμευση του ποσού των 18.000ευρώ.
Είναι κατανοητό ότι η αξία των αδειών φορτηγών είναι προσαρμοσμένες στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες ενώ η απελευθέρωση εμφανίζεται ως γράμμα κενό.
Το bankingnews.gr μπαίνει στο πειρασμό και ρωτά πόσες εργατοώρες καταναλώθηκαν από τους κρατικούς λειτουργούς για τη σύνταξη του νόμου ο οποίος στο τέλος είναι ένα «νεκρό» νομοθετικό εργαλείο.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος κ. Απόστολος Κενανίδης μέσα από το bankingnews.gr απευθύνει έκκληση προς την πολιτική ηγεσία με σκοπό τη διάσωση του κλάδου. Ο νομοθέτης φρόντισε να δημιουργηθούν νέες εταιρείες μεταφορικού έργου αλλά απέκλεισε τους σημερινούς ιδιοκτήτες φορτηγών καθώς δεν μπορούν να συμμετέχουν στην ίδρυση εταιρειών διότι έχει θέσει ως προϋπόθεση την αποπληρωμή οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.
Οι ανώνυμοι ιδιοκτήτες λένε ότι η πολιτική ηγεσία για πολλοστή φορά εμφανίζεται ότι …κλείνει το μάτι σε κάποια άλλα συμφέροντα, τα οποία μπορεί να εμφανιστούν στην αγορά το επόμενο διάστημα ενώ αγνοεί τους ανθρώπους του σήμερα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υποστηρίζει ότι σημαντικός αριθμός μελών μας δεν μπορεί να πληρώσει τις εισφορές και να συντηρήσει τα αυτοκίνητα. Προσθέτει ότι χειρότερο όλων είναι ότι στη Ελλάδα των νέων οδικών δρόμων, οι φορτηγατζήδες δεν μπορούν να τους περπατήσουν διότι το κόστος των διοδίων είναι υψηλό. Η πλειονότητα των οδηγών κινείται από το παλαιό και απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο για να μη πληρώνει διόδια.
Η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης σήμερα πληρώνεται έως 550 ευρώ όταν το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 120 ευρώ. Το κόστος του πετρελαίου φθάνει τα 300 ευρώ καθώς θα απαιτηθεί η κατανάλωση 230 λίτρων πετρελαίων. Η πρόσθεση των δύο αριθμών φέρνει στην επιφάνεια ότι δεν υπάρχει κέρδος όταν πληρωθούν διόδια.
Ο κ. Κενανίδης αναφέρει ότι έχουν κατατεθεί εκατοντάδες πινακίδες κυκλοφορίας στο υπουργείο διότι οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να πληρώσουν στο κράτος το κόστος ων πινακίδων , όπως και το ετήσιο χαράτσι των 4.500 ευρώ.
Ο νέος οδηγός θα χρειαστεί έως 100.000 ευρώ για την απόκτηση άδειας φορτηγού όταν οι προσφερόμενες άδειες πωλούνται έως 30.000 ευρώ μαζί με το αυτοκίνητο.
Τι χρειάζεται λοιπόν η άδεια έκδοσης και η απλούστευση των διαδικασιών όταν δεν υπάρχει μεταφορικό έργο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Συμπληρώθηκαν τέσσερα χρόνια από την αρχική απόφαση της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου αλλά οι νέες άδειες είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Η πολιτική της απελευθέρωσης έγινε σε λάθος χρόνο καθώς το μεταφορικό έργο στη χώρα μειώθηκε κατακόρυφα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης η οποία όχι μόνο δεν ήθελε καινούργιες άδειες και φορτηγά αλλά κατέστησε ανενεργές τις υπάρχουσες που ξεπερνούν τις 40.000.
Ο ανώνυμος ιδιοκτήτης φορτηγού αυτοκινήτου λέει στο www.bankingnews.gr ότι τις τελευταίες 25 ημέρες δεν έχει βάλει ένα ευρώ στην τσέπη του και «τρώει» από τα έτοιμα.
Με το νέο καθεστώς της απελευθέρωσης μπορεί ο ενδιαφερόμενος νέος ιδιοκτήτης να καταθέσει την αρχική αίτηση για την έκδοση άδειας χορήγησης οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων η οποία απαιτεί άλλα επτά δικαιολογητικά.
Το πιο βασικό ζήτημα είναι ότι ο υποψήφιος ιδιοκτήτης φορτηγού θα πρέπει να καταβάλει εγγυητική επιστολή τράπεζας που φθάνει σε 18.000 ευρώ το οποίο όμως παραμένει στη τράπεζα.
Η απόκτηση ενός φορτηγού κοστίζει από 80.000 ευρώ και μπορεί να ξεπερνά και τις 100.000 ευρώ ανάλογα με την επιλογή του αυτοκινήτου.
Με απλά λόγια δεν είναι συμφέρουσα οικονομική πρόταση διότι η συγκεκριμένη αγορά προσφέρει πολλές ευκαιρίες και σε πολύ χαμηλές τιμές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν εμφανίστηκα ως ενδιαφερόμενος στον υπάλληλο του υπουργείου Μεταφορών για να ζητήσω πληροφορίες σχετικά με την έκδοση άδειας φορτηγού μου …ψιθύρισε χαμηλόφωνα ότι κάνω λάθος επιλογή.
Πράγματι η αγορά είναι έτοιμη να δώσει άδειες σε τιμές τρείς φορές χαμηλότερη από το κόστος απόκτησης ενός καινούργιου φορτηγού. Το πλεονέκτημα της αγοράς είναι ότι δεν χρειάζεται τη δέσμευση του ποσού των 18.000ευρώ.
Είναι κατανοητό ότι η αξία των αδειών φορτηγών είναι προσαρμοσμένες στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες ενώ η απελευθέρωση εμφανίζεται ως γράμμα κενό.
Το bankingnews.gr μπαίνει στο πειρασμό και ρωτά πόσες εργατοώρες καταναλώθηκαν από τους κρατικούς λειτουργούς για τη σύνταξη του νόμου ο οποίος στο τέλος είναι ένα «νεκρό» νομοθετικό εργαλείο.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος κ. Απόστολος Κενανίδης μέσα από το bankingnews.gr απευθύνει έκκληση προς την πολιτική ηγεσία με σκοπό τη διάσωση του κλάδου. Ο νομοθέτης φρόντισε να δημιουργηθούν νέες εταιρείες μεταφορικού έργου αλλά απέκλεισε τους σημερινούς ιδιοκτήτες φορτηγών καθώς δεν μπορούν να συμμετέχουν στην ίδρυση εταιρειών διότι έχει θέσει ως προϋπόθεση την αποπληρωμή οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.
Οι ανώνυμοι ιδιοκτήτες λένε ότι η πολιτική ηγεσία για πολλοστή φορά εμφανίζεται ότι …κλείνει το μάτι σε κάποια άλλα συμφέροντα, τα οποία μπορεί να εμφανιστούν στην αγορά το επόμενο διάστημα ενώ αγνοεί τους ανθρώπους του σήμερα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υποστηρίζει ότι σημαντικός αριθμός μελών μας δεν μπορεί να πληρώσει τις εισφορές και να συντηρήσει τα αυτοκίνητα. Προσθέτει ότι χειρότερο όλων είναι ότι στη Ελλάδα των νέων οδικών δρόμων, οι φορτηγατζήδες δεν μπορούν να τους περπατήσουν διότι το κόστος των διοδίων είναι υψηλό. Η πλειονότητα των οδηγών κινείται από το παλαιό και απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο για να μη πληρώνει διόδια.
Η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης σήμερα πληρώνεται έως 550 ευρώ όταν το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 120 ευρώ. Το κόστος του πετρελαίου φθάνει τα 300 ευρώ καθώς θα απαιτηθεί η κατανάλωση 230 λίτρων πετρελαίων. Η πρόσθεση των δύο αριθμών φέρνει στην επιφάνεια ότι δεν υπάρχει κέρδος όταν πληρωθούν διόδια.
Ο κ. Κενανίδης αναφέρει ότι έχουν κατατεθεί εκατοντάδες πινακίδες κυκλοφορίας στο υπουργείο διότι οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να πληρώσουν στο κράτος το κόστος ων πινακίδων , όπως και το ετήσιο χαράτσι των 4.500 ευρώ.
Ο νέος οδηγός θα χρειαστεί έως 100.000 ευρώ για την απόκτηση άδειας φορτηγού όταν οι προσφερόμενες άδειες πωλούνται έως 30.000 ευρώ μαζί με το αυτοκίνητο.
Τι χρειάζεται λοιπόν η άδεια έκδοσης και η απλούστευση των διαδικασιών όταν δεν υπάρχει μεταφορικό έργο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών