Τελευταία Νέα
Οικονομία

Μπορεί ο ανασχηματισμός να ήταν φιάσκο και η πολιτική για τους υγειονομικούς απαράδεκτη… αλλά έρχονται ΔΕΔΔΗΕ, τράπεζες

Μπορεί ο ανασχηματισμός να ήταν φιάσκο και η πολιτική για τους υγειονομικούς απαράδεκτη… αλλά έρχονται ΔΕΔΔΗΕ, τράπεζες
Έναντι όλων αυτών των λαθών τι έχει να αντιπαραβάλλει η κυβέρνηση;....
Σχετικά Άρθρα

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο επιχειρούμενος ανασχηματισμός ήταν φιάσκο που βάρυνε την κυβέρνηση της ΝΔ, στιγμάτισε για προχειρότητα τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και έφερε από την πολιτική αφάνεια στο προσκήνιο τον Τσίπρα του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ανασχηματισμός αποδείχθηκε παιδαριώδης, τα λάθη εξόφθαλμα που απέδειξε ότι η κυβέρνηση δεν αποτελείται από αρίστους.
Όλοι έχουν διαμορφώσει άποψη για τον πολιτικό διασυρμό της κυβέρνησης, φέρει αποκλειστική ευθύνη και είναι ηθικό παράπτωμα να ρίχνει την ευθύνη σε αυτόν που αρνήθηκε…

Όμως ο ανασχηματισμός μπορεί να απέτυχε μεταξύ άλλων και γιατί αποφάσισε ο πρωθυπουργός να καταργήσει το πιο αποτελεσματικό χαρτοφυλάκιο στο υπουργείο Οικονομικών για τις τράπεζες και να βγάλει από την κυβέρνηση τον πιο αποτελεσματικό υπουργό της τον Γιώργο Ζαββό.
Έδειξε η κυβέρνηση και το επιτελείο του Μαξίμου ότι δεν αναγνωρίζουν τους αποτελεσματικούς υπουργούς.
Πρόκειται για μια απαράδεκτη διαδικασία όπου σύσσωμη η τραπεζική και επενδυτική κοινότητα αποδοκίμασε.

Έχουμε ένα ανασχηματισμό που κατέληξε σε φιάσκο και μεταξύ των αλλαγών καταργήθηκε το πιο αποτελεσματικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών.
Το ένα λάθος μετά το άλλο.

Λάθος πολιτική της κυβέρνησης στους υγειονομικούς

Η κυβέρνηση θέτει εκτός Εθνικού Συστήματος Υγείας τους Υγειονομικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί, πράξη επίσης απαράδεκτη.
Η απόφαση που ελήφθη είναι προσβλητική, ανήθικη και πολιτικά ανεύθυνη, επιστημονικά διάτρητη.
Θα θέσουμε 2-3 ερωτήματα.
1)Υπάρχει κάποιος έλληνας που μπορεί να καταγγείλει ότι κόλλησε με covid 19 από ένα ιατρό ή νοσοκόμο;
2)Όλο αυτό το διάστημα 16 μήνες οι ανεμβολίαστοι γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό επέδειξαν υπεράνθρωπη αυταπάρνηση για να στηρίξουν το εθνικό σύστημα υγείας
Δεν αποτελεί ύβρη και ανηθικότητα να παραγκωνίζει το κράτος μια ομάδα ανθρώπων που επέδειξε τεράστιο επαγγελματικό ζήλο εν μέσω της πανδημίας
3)Οι ιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό γνωρίζουν πολύ καλά πώς να προφυλάσσονται και για τον λόγο αυτό τόσες δεκαετίες έχουν καταφέρει και ξεπερνούν πλείστα εμπόδια.
Π.χ. ένα απλό στοιχείο οι υγειονομικοί είναι από τους ελάχιστους που ξέρουν πώς να φορούν την μάσκα, όχι σαν κάποιους άλλους που κρατούν την μάσκα στο χέρι και πολλά άλλα ευτράπελα.
Η στάση του κράτους προς τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς είναι απαράδεκτη.

Έναντι όλων αυτών τι έχει να αντιπαραβάλλει η κυβέρνηση;

Έναντι του φιάσκου στον ανασχηματισμό και την απαράδεκτη ανεύθυνη στάση του κράτους προς τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς τι έχει να αντιπαραβάλλει;

Α)Η κυβέρνηση θέλει να κλείσει το deal CVC με ΔΕΔΔΗΕ που θα πάρει το 49% πριν την έκθεση Θεσσαλονίκης για να μπορέσει ο Μητσοτάκης να το πουλήσει ως σημαντική ιδιωτικοποίηση.
Το CVC Partners, αμερικανικό fund με σχεδόν 78 δισεκ. υπό διαχείριση κεφάλαια θα καταστεί λίαν συντόμως ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στην Ελλάδα.
Έχει καταφέρει έως σήμερα να αγοράσει σε πολύ καλές τιμές καίριας σημασίας και βαρύτητας περιουσιακά στοιχεία, στην Υγεία, στις ασφάλειες, αποκτώντας την Εθνική Ασφαλιστική και βεβαίως στα τρόφιμα μέσω της Vivartia.
Όμως όπως όλα δείχνουν θα καταφέρει να πλειοδοτήσει και για το 49% της ΔΕΔΔΗΕ με 1,2 δισεκ. ευρώ για το 49%.
Συνολικά θα έχει επενδύσει 2 δισεκ. και σχεδιάζει μέσω μόχλευσης και άλλων κινήσεων να επενδύσει άλλα 2 δισεκ. ευρώ συνολικά 4 δισεκ. στην Ελλάδα που αναλογούν στο 5% των συνολικών υπό διαχείριση κεφαλαίων του αμερικανικού fund.

Β)Στην ΔΕΘ ο Μητσοτάκης θα εξαγγείλει φοροελαφρύνσεις για να αλλάξει την αρνητική πολιτική ατζέντα

Γ)Ο τουρισμός πάει σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερα από το αναμενόμενο, π.χ. στις ξενοδοχειακές μονάδες του Κωνσταντακόπουλου η περίοδος Ιουλίου και Αυγούστου πήγαν πολύ καλά εξέλιξη που προφανώς αποτελεί έκπληξη.

Δ)Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας

Μπορεί η τελική μορφοποίηση του νόμου που θα διέπει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να πραγματοποιηθεί προς τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 αλλά ήδη έχει ξεκινήσει η επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων για το ΤΧΣ που είναι ο βασικός μέτοχος των τραπεζών.
Οι αλλαγές είναι απαραίτητες, καθώς ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε το ΤΧΣ δηλαδή την χρηματοπιστωτική σταθερότητα έχει διασφαλιστεί.
Να τονιστεί ότι το ΤΧΣ κατέχει το 40,3% της Εθνικής τράπεζας, το 27% της Πειραιώς, το 9% της Alpha bank και 1,34% της Eurobank.
Ο νέος νόμος που θα κατατεθεί προς ψήφιση Οκτώβριο 2021 θα περιλαμβάνει

Διάρκεια Ταμείου

Το ΤΧΣ με βάση τον υφιστάμενο νόμο έχει διάρκεια έως τέλη του 2022.
Με τον νέο νόμο θα δοθεί παράταση 5 ετών, όπως έχει αποκαλύψει ήδη το bankingnews, δηλαδή τέλη του 2027.
Θα αλλάξει ο προσανατολισμός του ΤΧΣ και θα μετατραπεί σε κοινό μέτοχο χωρίς ειδικά προνόμια.
Να σημειωθεί ότι σήμερα το ΤΧΣ έχει δικαίωμα αρνησικυρίας Veto, το οποίο μάλλον θα χάσει άπαξ και θα έχει χαρακτηριστικά κοινού μετόχου.

Θα δικαιούται διανομή μερισμάτων και επιστροφής κεφαλαίου, ως κοινός μέτοχος.

Θα αλλάξει ριζικά η διοικητική δομή του ΤΧΣ, θα καταργηθούν Εκτελεστική Επιτροπή και Γενικό Συμβούλιο και θα δημιουργηθεί ένα νέο διοικητικό σχήμα με διοικητικό συμβούλιο πρόεδρο, διευθύνοντα σύμβουλο συνολικά 9 ή 11 μέλη και δύο επιτροπές θα αξιολογούν τις στρατηγικές, τον χρόνο μείωσης των ποσοστών κ.α.

Θα υπάρξει ένας σαφής οδικός χάρτης για τα placement δηλαδή την διάθεση μετοχών των τραπεζών από το ΤΧΣ.

Προφανώς και δεν θα υπάρχει προσδιορισμένο χρονοδιάγραμμα για λόγους επενδυτικής στρατηγικής αλλά σαφέστατα οι μέθοδοι και οι διαδικασίες μείωσης των ποσοστών.
Το ΤΧΣ έχει προτείνει να διατηρηθούν ελάχιστα ποσοστά στις τράπεζες.
Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν μετοχές τραπεζών σε μικρομετόχους – μικροεπενδυτές.
Δεν θα αποκλειόταν ακόμη και αλλαγή του ονόματος του ΤΧΣ.

Πως θα μειωθούν τα 14,6 δισεκ. DTC;

Για να μπορέσουν οι τράπεζες να μειώσουν το DTC στα κεφάλαια τους – έχουν περίοδο 20 ετών – μόνο δύο τρόποι υπάρχουν.
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και αύξηση κερδοφορίας ή ξεχωριστά ή συνδυαστικά.
Δεν υπάρχουν πολλές επιλογές, το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο.

Γιατί ενταφιάστηκε οριστικά η bad bank της ΤτΕ

Από την στιγμή που η ΕΚΤ και ο SSM δέχθηκαν την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για το DTC, που θα ψηφιστεί και θα καταστεί νόμος του κράτους, ουσιαστικά τελειώνει οριστικά και αμετάκλητα η λύση της bad bank που είχε εισηγηθεί η Τράπεζα της Ελλάδος.
Η μέθοδος εξυγίανσης είναι σωστή…
Η κυβέρνηση έγκαιρα διέγνωσε ότι πρώτα πρέπει να διευθετηθούν τα NPEs που στο απόγειο τους έφθασαν στα 106 δισεκ. για να μειωθούν στα 15 δισεκ. προσεχώς και ακολούθησαν οι κινήσεις ενίσχυσης των κεφαλαίων από τις τράπεζες και ως υποστήριξη το πάγωμα στην ενεργοποίηση του DTC.
Με την εξυγίανση των ισολογισμών, οι τράπεζες ακολούθως ενίσχυσαν τα κεφάλαια τους, ενώ λαμβάνουν και κάποιας μορφής υποστήριξη, όπως είναι το DTC.
Η στρατηγική της κυβέρνησης απέδωσε…
Οποιαδήποτε αναφορές για bad bank είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Μόνο ένα στοιχείο πρέπει να παρουσιαστεί.
Η Τράπεζα της Ελλάδος με την πρόταση για το DTC που είχε φέρει στο παρελθόν φόρτωνε ζημία 8-10 δισεκ. στο ελληνικό δημόσιο.
Η πρόταση της κυβέρνησης που ουσιαστικά παγώνει την ενεργοποίηση του DTC για μελλοντικές ζημίες έχει μηδενική – στην κυριολεξία επιβάρυνση – στο ελληνικό δημόσιο.
Η ΕΚΤ στηρίζει απολύτως την πρόταση για το DTC…
Ωστόσο πρέπει να διευκρινιστεί ότι υπάρχει μια ασάφεια για το DTC παρελθουσών χρήσεων και του PSI+ το οποίο από ότι πληροφορούμαστε θα αποσαφηνιστεί στον επερχόμενο νόμο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης