Τελευταία Νέα
Οικονομία

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρέδωσε το τμήμα Λαμία Καλαμπάκα του Ε65 - Μητσοτάκης: Τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρέδωσε το τμήμα Λαμία Καλαμπάκα του Ε65 - Μητσοτάκης: Τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα
Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων
Σχετικά Άρθρα

Στην κυκλοφορία δίνονται σήμερα (23/4/2024) τα δυο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65, με αποτέλεσμα η Κεντρική Ελλάδα να αποκτήσει έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα.
Ειδικότερα, τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

Μητσοτάκης: Κλείνουμε τις εκκρεμότητες με το παρελθόν

Κοντά στο τούνελ της Όρθρυος διοργανώθηκε σχετική εκδήλωση, παρόντος του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.
Ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «το 2019 είχαμε δεσμευτεί όταν οι Έλληνες πολίτες μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας - Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί».
Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».
Όπως υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το συνολικό μήκος του Ε65  θα είναι 182,1 km και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει στο 1,3 δις ευρώ περίπου, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα που δίνει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας.

Σταϊκούρας: Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο υφυπουργός του ίδιου υπουργείου, Νίκος Ταχιάος, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

Περιστέρης: Παραδώσαμε το έργο νωρίτερα

Στη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Ξυνιάδα, ο πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, θύμισε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η υλοποίηση του Ε65.
«Το έργο δεν ήταν αυτονόητο και έπρεπε να γίνει reset στα χρόνια της οικονομικής κρίσης», επισήμανε ο κ. Περιστέρης για να τονίσει πώς η ΤΕΡΝΑ «παρέδωσε το έργο του νότιου τμήματος νωρίτερα δύο μήνες και δύο ημέρες από τη συμβατική της υποχρέωση».
Ο ίδιος τόνισε επίσης πως η ΤΕΡΝΑ παρέκαμψε συμβατικές υποχρεώσεις για την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου όπως οι απαλλοτριώσεις: «Η ΤΕΡΝΑ μίσθωσε εκτάσεις για να γίνει το έργο» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Περιστέρης υπογράμμισε πως ο Ε65 είναι «ο ταχύτερος και οικονομικότερος δρόμος που συνδέει την Κεντρική με την Βορειοδυτική Ελλάδα».

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.
Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης