«Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η συμφωνία δεν ανταποκρίνεται πάντα στην πραγματικότητα», δήλωσε υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή
Ως αναληθή χαρακτηρίζει μια σειρά από δημοσιεύματα, σχετικά με την συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με τους Θεσμούς, υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή, που μίλησε, υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, στο bankingnews.gr.
Ειδικότερα, ανέφερε χαρακτηριστικά πως ορισμένα από τα δημοσιεύματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ διατύπωσε την εκτίμηση ότι αδικούν ορισμένες από τις επιτυχίες της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδας, προβάλλοντας αναληθείς πληροφορίες.
Για παράδειγμα, σχολίασε στο bankingnews.gr, πως αυτά τα δημοσιεύματα «ξεχνούν» να αναφέρουν το γεγονός πως η κυβέρνηση πέτυχε να δώσει τέλος στο αίσχος των αποικιοκρατικών ρυθμίσεων της προηγούμενης δανειακής σύμβασης και του 1ου και 2ου μνημονίου, καθώς και ότι ο Ευρωπαϊκος Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ) με τον οποίο η χώρα συνάπτει το νέο πρόγραμμα είναι διεθνής οργανισμός με ξεχωριστή διεθνή νομική προσωπικότητα και όχι ανώνυμη εταιρεία όπως ήταν ο European Financial Stability Facility (ΕFSF).
«Αυτό είναι αποτέλεσμα της απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης να μην ζητήσει παράταση της προηγούμενης δανειακής σύμβασης όπως επεδίωκαν οι δανειστές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, αποτελεί μεγάλη επιτυχία ότι η νέα συμφωνία διέπεται από το δημόσιο διεθνές δίκαιο και το ευρωπαϊκό δίκαιο, που είναι άλλωστε και δίκαιο της Ελλάδας και στο οποίο η χώρα μας υπόκειται ούτως ή άλλως σύμφωνα με το Σύνταγμά της, και όχι από το αγγλικό δίκαιο, όπως οι προηγούμενες δύο συμβάσεις.
«Δίνεται τέλος στο αίσχος της ολικής παραίτησης της χώρας, και της ίδιας ακόμη της Τράπεζας της Ελλάδος, από τις ασυλίες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας που προβλέπονται από το δημόσιο διεθνές δίκαιο», υπογράμμισε στη συνέχεια, για να προσθέσει ότι «οι ασυλίες αυτές πλέον επανέρχονται και η διαδικασία εκτέλεσης σε περιπτώσεις αθέτησης πληρωμής είναι η προβλεπόμενη κατά το δημόσιο διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο με όλες τις συναφείς προστασίες και δικαιώματα υπέρ του κυρίαρχου κράτους – οφειλέτη».
Παράλληλα, υποστήριξε πως τα δημοσιεύματα αυτά αναληθώς αναφέρουν πως κόβεται κάθε δικαίωμα μονομερών πρωτοβουλιών στην άσκηση πολιτικής.
Αντιθέτως, η ίδια η Συμφωνία κατά το παράρτημά της ορίζει ότι «[η] Κυβέρνηση δεσμεύεται να διαβουλεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για όλες τις ενέργειες που αφορούν την επίτευξη των στόχων του Μνημονίου Συνεννόησης».
Διευκρινίζοντας, η ανώτερη κυβερνητική πηγή, ανέφερε πως η πρόβλεψη αυτή καθιστά προφανές πως οι μονομερείς ενέργειες που δεν άπτονται της επίτευξης αυτών των στόχων, ενέργειες δηλαδή που δεν έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις, δεν χρήζουν διαβούλευσης και συμφωνίας, ενώ ανοίγει ένα πεδίο σκληρής μάχης για την ερμηνεία της πρόβλεψης και των ενεργειών που αυτή καλύπτει, ειδικότερα σε ό,τι αφορά ενέργειες με δημοσιονομική επίπτωση αλλά συνοδευόμενες από αντισταθμιστικά μέτρα, ή ενέργειες των οποίων η δημοσιονομική επίπτωση είναι μεσο-μακροπρόθεσμα θετική.
Σχολίασε, ακόμα, πως δεν προβλέπεται παρέμβαση από τον ΕΜΣ στο Ταμείο των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς αυτό τελεί υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών, με απλή «εποπτεία», όπως είναι αναμενόμενο, από τους οικείους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Ως προς το ζήτημα της δημόσια περιουσίας, αναφέρθηκε στο bankingnews.gr πως δεν προβλέπεται πουθενά στη συμφωνία σταδιακός εκπλειστηριασμός δημόσιας περιουσίας, «όπως αφήνουν να εννοηθεί» δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία «η δημόσια περιουσία θα βγει σταδιακά στο σφυρί».
Στη συνέχεια επεσήμανε πως ακόμη και το ίδιο το Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων θα πρέπει να εντοπίσει περιουσιακά στοιχεία με βάση τις προτάσεις ανεξάρτητης Ομάδας Εργασίας που θα διορίσουν οι ίδιες οι ελληνικές αρχές., ενώ προβλέπεται ειδική προστασία ώστε να αποφευχθούν «περιπτώσεις εκποίησης περιουσιακών στοιχείων σε τιμή κατώτερη της εύλογης αξίας τους».
«Το φάντασμα των απολύσεων στο δημόσιο» είναι ακόμα μια προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης, υποστήριξε στη συνέχεια, καθώς δεν προκύπτει από κανένα σημείο της συμφωνίας.
Αντίθετα, η τόνωση της απασχόλησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις βέλτιστες πρακτικές σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο ενώ στις σχετικές διαβουλεύσεις προβλέπεται να συμμετέχει και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας, μέρος του συστήματος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ενώ προβλέπεται προγραμματισμός ανθρωπίνων πόρων για την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών σε προσλήψεις, καθώς και εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων.
Σχολίασε, ωστόσο, πως για τις παράνομες προσλήψεις προβλέπεται η λήψη κατάλληλων μέτρων.
Τέλος, η υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή αναφέρθηκε και στο ζήτημα των κόκκινων δανείων, ζήτημα που επίσης ενδιαφέρει πολύ κόσμο.
Αναλυτικότερα, τόνισε πως δεν προβλέπεται σε κανένα σημείο της συμφωνίας η πώληση μη εξυπηρετούμενων (κόκκινων) δανείων σε distress funds ή ιδιωτικές εταιρείες, αλλά αντίθετα προβλέπεται «θέσπιση δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για αναστολή εκτέλεσης».
Η συμφωνία δίνει έμφαση στους οφειλέτες που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για «στρατηγικούς λόγους», ενώ παράλληλα θεσπίζεται συναφώς αυστηρότερο σχετικό πλαίσιο, ενώ διατηρείται η προστασία της κύριας κατοικίας.
Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται ρητά ότι «[η] Κυβέρνηση θα δημιουργήσει ένα μόνιμο δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας μέτρα στήριξης υπέρ των πλέον ευάλωτων οφειλετών και κάνοντας διάκριση μεταξύ οφειλετών που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για στρατηγικούς λόγους, αφενός, και των καλή τη πίστει οφειλετών, αφετέρου», κατέληξε η κυβερνητική πηγή.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ανέφερε χαρακτηριστικά πως ορισμένα από τα δημοσιεύματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ διατύπωσε την εκτίμηση ότι αδικούν ορισμένες από τις επιτυχίες της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδας, προβάλλοντας αναληθείς πληροφορίες.
Για παράδειγμα, σχολίασε στο bankingnews.gr, πως αυτά τα δημοσιεύματα «ξεχνούν» να αναφέρουν το γεγονός πως η κυβέρνηση πέτυχε να δώσει τέλος στο αίσχος των αποικιοκρατικών ρυθμίσεων της προηγούμενης δανειακής σύμβασης και του 1ου και 2ου μνημονίου, καθώς και ότι ο Ευρωπαϊκος Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ) με τον οποίο η χώρα συνάπτει το νέο πρόγραμμα είναι διεθνής οργανισμός με ξεχωριστή διεθνή νομική προσωπικότητα και όχι ανώνυμη εταιρεία όπως ήταν ο European Financial Stability Facility (ΕFSF).
«Αυτό είναι αποτέλεσμα της απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης να μην ζητήσει παράταση της προηγούμενης δανειακής σύμβασης όπως επεδίωκαν οι δανειστές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, αποτελεί μεγάλη επιτυχία ότι η νέα συμφωνία διέπεται από το δημόσιο διεθνές δίκαιο και το ευρωπαϊκό δίκαιο, που είναι άλλωστε και δίκαιο της Ελλάδας και στο οποίο η χώρα μας υπόκειται ούτως ή άλλως σύμφωνα με το Σύνταγμά της, και όχι από το αγγλικό δίκαιο, όπως οι προηγούμενες δύο συμβάσεις.
«Δίνεται τέλος στο αίσχος της ολικής παραίτησης της χώρας, και της ίδιας ακόμη της Τράπεζας της Ελλάδος, από τις ασυλίες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας που προβλέπονται από το δημόσιο διεθνές δίκαιο», υπογράμμισε στη συνέχεια, για να προσθέσει ότι «οι ασυλίες αυτές πλέον επανέρχονται και η διαδικασία εκτέλεσης σε περιπτώσεις αθέτησης πληρωμής είναι η προβλεπόμενη κατά το δημόσιο διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο με όλες τις συναφείς προστασίες και δικαιώματα υπέρ του κυρίαρχου κράτους – οφειλέτη».
Παράλληλα, υποστήριξε πως τα δημοσιεύματα αυτά αναληθώς αναφέρουν πως κόβεται κάθε δικαίωμα μονομερών πρωτοβουλιών στην άσκηση πολιτικής.
Αντιθέτως, η ίδια η Συμφωνία κατά το παράρτημά της ορίζει ότι «[η] Κυβέρνηση δεσμεύεται να διαβουλεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για όλες τις ενέργειες που αφορούν την επίτευξη των στόχων του Μνημονίου Συνεννόησης».
Διευκρινίζοντας, η ανώτερη κυβερνητική πηγή, ανέφερε πως η πρόβλεψη αυτή καθιστά προφανές πως οι μονομερείς ενέργειες που δεν άπτονται της επίτευξης αυτών των στόχων, ενέργειες δηλαδή που δεν έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις, δεν χρήζουν διαβούλευσης και συμφωνίας, ενώ ανοίγει ένα πεδίο σκληρής μάχης για την ερμηνεία της πρόβλεψης και των ενεργειών που αυτή καλύπτει, ειδικότερα σε ό,τι αφορά ενέργειες με δημοσιονομική επίπτωση αλλά συνοδευόμενες από αντισταθμιστικά μέτρα, ή ενέργειες των οποίων η δημοσιονομική επίπτωση είναι μεσο-μακροπρόθεσμα θετική.
Σχολίασε, ακόμα, πως δεν προβλέπεται παρέμβαση από τον ΕΜΣ στο Ταμείο των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς αυτό τελεί υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών, με απλή «εποπτεία», όπως είναι αναμενόμενο, από τους οικείους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Ως προς το ζήτημα της δημόσια περιουσίας, αναφέρθηκε στο bankingnews.gr πως δεν προβλέπεται πουθενά στη συμφωνία σταδιακός εκπλειστηριασμός δημόσιας περιουσίας, «όπως αφήνουν να εννοηθεί» δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία «η δημόσια περιουσία θα βγει σταδιακά στο σφυρί».
Στη συνέχεια επεσήμανε πως ακόμη και το ίδιο το Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων θα πρέπει να εντοπίσει περιουσιακά στοιχεία με βάση τις προτάσεις ανεξάρτητης Ομάδας Εργασίας που θα διορίσουν οι ίδιες οι ελληνικές αρχές., ενώ προβλέπεται ειδική προστασία ώστε να αποφευχθούν «περιπτώσεις εκποίησης περιουσιακών στοιχείων σε τιμή κατώτερη της εύλογης αξίας τους».
«Το φάντασμα των απολύσεων στο δημόσιο» είναι ακόμα μια προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης, υποστήριξε στη συνέχεια, καθώς δεν προκύπτει από κανένα σημείο της συμφωνίας.
Αντίθετα, η τόνωση της απασχόλησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις βέλτιστες πρακτικές σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο ενώ στις σχετικές διαβουλεύσεις προβλέπεται να συμμετέχει και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας, μέρος του συστήματος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ενώ προβλέπεται προγραμματισμός ανθρωπίνων πόρων για την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών σε προσλήψεις, καθώς και εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων.
Σχολίασε, ωστόσο, πως για τις παράνομες προσλήψεις προβλέπεται η λήψη κατάλληλων μέτρων.
Τέλος, η υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή αναφέρθηκε και στο ζήτημα των κόκκινων δανείων, ζήτημα που επίσης ενδιαφέρει πολύ κόσμο.
Αναλυτικότερα, τόνισε πως δεν προβλέπεται σε κανένα σημείο της συμφωνίας η πώληση μη εξυπηρετούμενων (κόκκινων) δανείων σε distress funds ή ιδιωτικές εταιρείες, αλλά αντίθετα προβλέπεται «θέσπιση δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για αναστολή εκτέλεσης».
Η συμφωνία δίνει έμφαση στους οφειλέτες που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για «στρατηγικούς λόγους», ενώ παράλληλα θεσπίζεται συναφώς αυστηρότερο σχετικό πλαίσιο, ενώ διατηρείται η προστασία της κύριας κατοικίας.
Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται ρητά ότι «[η] Κυβέρνηση θα δημιουργήσει ένα μόνιμο δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας μέτρα στήριξης υπέρ των πλέον ευάλωτων οφειλετών και κάνοντας διάκριση μεταξύ οφειλετών που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για στρατηγικούς λόγους, αφενός, και των καλή τη πίστει οφειλετών, αφετέρου», κατέληξε η κυβερνητική πηγή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών