Τελευταία Νέα
Πολιτική

Έρχεται η νέα λίστα Πέτσα για να καλμάρει τις φωνές της κριτικής από Μέσα Ενημέρωσης – Ορισμένοι εκδότες εκβιάζουν το Μαξίμου

Έρχεται η νέα λίστα Πέτσα για να καλμάρει τις φωνές της κριτικής από Μέσα Ενημέρωσης – Ορισμένοι εκδότες εκβιάζουν το Μαξίμου
Η κυβέρνηση θέλει να κλείσει τις φωνές της κριτικής που ακούγονται για αρκετά θέματα που έχουν προκύψει στην κυβερνητική ατζέντα όπως οι καταλήψεις στα σχολεία για τις μάσκες, η ελλιπής διαχείριση της πανδημίας
Νέα λίστα Πέτσα για τα ελληνικά ΜΜΕ φέρνει σε λίγες μέρες η ελληνική κυβέρνηση με πρόσχημα την ενημέρωση του κοινού για τον κορωνοϊό και την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ήδη άρχισαν τα σχετικά νταραβέρια αρκετών εκδοτών στο Μέγαρο Μαξίμου ενώ κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει την σκληρή κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη προκειμένου να λάβουν ακόμα περισσότερα χρήματα από αυτά που έλαβαν την προηγούμενη φορά.
Μία τέτοια περίπτωση, όπως λένε πηγές του Μαξίμου, είναι και αυτή συγκεκριμένου φιλελεύθερου εκδότη που πριν λίγο καιρό τα έχωνε με άρθρο του στον Κυριάκο Μητσοτάκη τονίζοντας ότι ο αντίπαλός του Αλέξης Τσίπρας θα έρθει γρήγορα ξανά στην εξουσία…
Παράλληλα, όμως, και η κυβέρνηση θέλει να κλείσει τις φωνές της κριτικής που ακούγονται για αρκετά θέματα που έχουν προκύψει στην κυβερνητική ατζέντα όπως οι καταλήψεις στα σχολεία για τις μάσκες, η ελλιπής διαχείριση της πανδημίας, οι γκάφες υπουργών και οι καταστροφές στην Καρδίτσα.
Γι’ αυτό και στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός» που κατατέθηκε στην Βουλή προστέθηκε και άλλη μία διάταξη για περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις».
Με το άρθρο 11 του σχετικού νομοσχεδίου, γνωστοποιείται, πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σύντομα σε νέα διαφημιστική καμπάνια, αντίστοιχης εκείνης του «Μένουμε σπίτι».
Ούτε στην σχετική διάταξη αλλά ούτε και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει το νομοσχέδιο, δεν αναγράφεται το κόστος της νέας εκστρατείας.
Το ΓΛΚ αναγράφει, ότι το κόστος θα εξαρτηθεί «από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)».
Υπενθυμίζεται ότι τα χρήματα της πρώτης καμπάνιας δόθηκαν σε τηλεοπτικά κανάλια, σε site σε ραδιόφωνα και εφημερίδες χωρίς κανένα κριτήριο αναγνωσιμότητας, αλλά με αποκλειστικό κριτήριο τη φιλική τους σχέση με την κυβέρνηση αλλά και τις προτιμήσεις συγκεκριμένων υπουργών…
Παρότι δεν αναγράφεται το ποσό του κονδυλίου που θα διατεθεί για τη νέα καμπάνια, αναγράφεται, ότι η ανάθεση της διαφημιστικής εκστρατείας θα γίνει με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διαγωνισμό!
Βέβαια, η προηγούμενη καμπάνια κόστιζε περίπου 24 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι αυτό, ίσως και μεγαλύτερο, θα είναι το ποσό της δεύτερης καμπάνιας.
Αναλυτικότερα το πλήρες κείμενο του άρθρου 11 του νομοσχεδίου είναι το ακόλουθο:
Κατεπείγουσες διατάξεις για την ενημέρωση του κοινού για θέματα προστασίας της δημόσιας υγείας
«Είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίηση τους, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, κατ' εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α' 147) και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών από την Προεδρία της Κυβέρνησης και διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις ανάθεσης και παροχής των υπηρεσιών, π διαδικασία διάθεσης των σχετικών πιστώσεων για την κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης και οι λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος.
Ο Υπουργός στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης είναι αρμόδιος για την υλοποίηση του παρόντος».
Αμφίσημη η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
«Δαπάνη από τη δυνατότητα ανάθεσης με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διαγωνισμού, υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού. Κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων, το ύψος της οποίας δεν μπορεί να εκτιμηθεί καθώς εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)».
Φοροαπαλλαγή για τις διαφημίσεις
Παράλληλα δίνει και άλλα «δώρα» στους καναλάρχες, δίνοντας φορολογικές εκπτώσεις στις διαφημίσεις και καταργώντας το μηνιαίο τέλος για τη συνδρομητική τηλεόραση.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 8 του νομοσχεδίου, χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021, μέτρο από το οποίο επίσης θα ευνοηθούν τα κανάλια, που λαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας.
Ειδικότερα εκπίπτουν οι ανωτέρω διαφημιστικές δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησης τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ειδική πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητα τους είτε επλήγησαν οικονομικά, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COV1I) - 19.
Τέλος, με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου αναστέλλεται για ένα χρόνο και συγκεκριμένα από την Οκτωβρίου 2020 έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2021, το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης, το οποίο καταβάλλουν όσοι διαθέτουν δορυφορικούς αποκωδικοποιητές και συνδέσεις με τις πλατφόρμες της NOVA και της Cosmote.

Μαξιμιλιανός
www.bankingenws.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης