Πολιτική

Λαμπρίδης (Πρέσβης Ελλάδας σε ΝΑΤΟ): Η Ελλάδα δεν θα διακόψει τους δεσμούς της με την Κίνα, ακόμη και αν το κάνουν άλλες χώρες

Λαμπρίδης (Πρέσβης Ελλάδας σε ΝΑΤΟ): Η Ελλάδα δεν θα διακόψει τους δεσμούς της με την Κίνα, ακόμη και αν το κάνουν άλλες χώρες

Οι επενδύσεις από την Κίνα αντιπροσωπεύουν μια σημαντική πηγή εισοδήματος για την Ελλάδα

Σχετικά Άρθρα
Η Ελλάδα δεν σχεδιάζει να τερματίσει τους οικονομικούς δεσμούς με την Κίνα, επειδή και άλλες χώρες επανεξετάζουν τη δική τους σχέση με τη χώρα, δήλωσε ο Μόνιμος Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, Σπύρος Λαμπρίδης, στο CNBC σήμερα, 14 Ιουνίου 2021.

Η σχέση μεταξύ Κίνας και ευρωπαϊκών χωρών έχει επιδεινωθεί από τον Μάρτιο όταν προέκυψε μια διπλωματική σύγκρουση μεταξύ των δύο πλευρών.
Τότε, η ΕΕ αποφάσισε να επιβάλει κυρώσεις εναντίον της Κίνας για τις «αυθαίρετες εκκαθαρίσεις μεγάλης κλίμακας» της εθνοτικής μειονότητας των Ουιγούρων.
Το Πεκίνο, το οποίο αρνείται ότι παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ουιγούρων, αντέδρασε, ειδικά εναντίον μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ως αποτέλεσμα, η ΕΕ ανέστειλε την επικύρωση μιας επενδυτικής συμφωνίας με το Πεκίνο, η οποία είχε υποβληθεί τον Δεκέμβριο.

Στο επίκεντρο τα ανθρώπινα δικαιώματα

Τις προηγούμενες ημέρες, η ομάδα των ανεπτυγμένων χωρών του G-7 δήλωσε ότι θα καλέσει την Κίνα να «σεβαστεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες».
Ως απάντηση, οι κινεζικές αρχές και η πρεσβεία της χώρας στο Λονδίνο ανακοίνωσαν ότι οι μέρες που μια «μικρή» ομάδα χωρών αποφάσιζε τη μελλοντική πορεία του κόσμου τελείωσαν.

Η θέση της Ελλάδας

«Στρατηγικά επιλέγουμε τις καλύτερες δυνατότητες για τη χώρα μας, και πάλι πάντα υπό την υποχρέωσή μας με τους κύριους οργανισμούς, που είναι η ΕΕ και το ΝΑΤΟ.
Έτσι, μέχρι στιγμής, έχουμε ενταχθεί στην πρωτοβουλία Belt and Road σε ένα πολύ συγκεκριμένο έργο και με έναν πολύ συγκεκριμένο όρο, δεν το βλέπουμε ως στρατηγική σχέση με έναν άλλο εταίρο, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται να το εγκαταλείψουμε, μόνο και μόνο επειδή άλλοι θα το κάνουν", ανέφερε ο Σπύρος Λαμπρίδης, ο Έλληνας πρέσβης και μόνιμος εκπρόσωπος στο ΝΑΤΟ.

Το σχέδιο Belt and Road

Το κινεζικό σχέδιο Belt and Road έχει σχεδιαστεί για τη δημιουργία ενός τεράστιου παγκόσμιου δικτύου χερσαίων, θαλάσσιων και ψηφιακών συνδέσεων που συνδέουν την Κίνα με τη Νοτιοανατολική Ασία, την Κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και την Αφρική.
Οι επικριτές λένε ότι το πρωτοφανές σχέδιο θα ευνοήσει τις κινεζικές εταιρείες, θα ενισχύσει τη διεθνή επιρροή του Πεκίνου και θα αναγκάσει τις αναπτυσσόμενες χώρες να αναλάβουν υψηλά βάρη χρέους.

Οι επενδύσεις της Κίνας στην Ελλάδα

Η Ελλάδα ενέτεινε τους οικονομικούς της δεσμούς με το Πεκίνο μετά την οικονομική κρίση αφού η χώρα χρειάστηκε τρία προγράμματα διάσωσης, ένα από τα οποία δεν ολοκληρώθηκε.
Έτσι, οι επενδύσεις από την Κίνα αντιπροσώπευαν μια σημαντική πηγή εισοδήματος για την Ελλάδα.
Αυτό συνέβη με το λιμάνι του Πειραιά, όπου η ναυτιλιακή εταιρεία Cosco της Κίνας πήρε το μεγαλύτερο ποσοστό το 2016.
Το λιμάνι βρίσκεται σε μια στρατηγική θέση μεταξύ της ασιατικής και της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Ωστόσο, η Κίνα έχει πραγματοποιήσει διάφορες σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας και των ακινήτων.
«Αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει απειλή από αυτήν τη σχέση, θα την επανεξετάσουμε.
Αλλά σε αυτό το σημείο το μόνο που βρίσκουμε είναι τα οφέλη μιας υγιούς και πολύ νόμιμης εμπορικής σχέσης», πρόσθεσε ο Λαμπρίδης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης