Τελευταία Νέα
Πολιτική

Καραγιάννης (Γ.Γ. Υποδομών): Τα τέσσερα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών

Καραγιάννης (Γ.Γ. Υποδομών): Τα τέσσερα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν  τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών
H Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, θα έχει μήκος 13χλμ. και 15 σταθμούς

«Τρέχουν» με αυξημένες ταχύτητες τέσσερα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα που θα αλλάξουν τις υποδομές της χώρας και τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών, δίνοντας παράλληλα τεράστια ώθηση στην τοπική και εθνική οικονομία, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Σε εξέλιξη είναι από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα τέσσερα μεγάλα project και συγκεκριμένα: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η ολοκλήρωση του Ε65 από τη Λαμία προς την Εγνατία οδό και τη Δυτική Μακεδονία, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και  το Flyοver, ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης.
Τα έργα αυτά, όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης μιλώντας στον ΑΝΤ1, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα σημαντικά που είναι σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές, τα έχει ανάγκη η χώρα μας, πρέπει να προχωρήσουν και εκτός από το θετικό πρόσημο στην οικονομία, έχουν και κοινωνικό αντίκτυπο, δηλαδή νέες θέσεις εργασίας και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Πρόσθεσε πως οι χρηματοδοτήσεις έχουν εξασφαλιστεί, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από ΣΔΙΤ είτε από το ΕΣΠΑ, το portfolio των έργων είναι μεγάλο.

Γραμμή 4 Μετρό – Θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια

Για τη Γραμμή 4 του Μετρό ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει ανάγκη η Αθήνα και ιδιαίτερα οι πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου, αφού θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή και μάλιστα, «η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε μόλις 17’, ενώ από Γουδή στα δικαστήρια της Ευελπίδων θα χρειάζονται μόλις 12 λεπτά».
Κατά τον ίδιο, «θα αλλάξει τις μετακινήσεις μας, θα αναβαθμίσει τις περιουσίες των πολιτών και θα δώσει από 5.000 έως 10.000 νέες θέσεις εργασίας».
Σε ερώτηση για τον σταθμό στα Εξάρχεια, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι όπως έχει σημειώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «δεν υπάρχουν άβατα», δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα μείνουν στο ημίφως, θα γίνει ο σταθμός στην πλατεία. Πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός αυτός υπήρχε από το διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2017. «Δεν άλλαξε ο σχεδιασμός. Οι σταθμοί θα γίνουν εκεί που έχουν οριοθετηθεί και θα προχωρήσουν. Δεν υπάρχει λόγος να δούμε πάλι περιοχές που αντιδρούσαν για το Μετρό - όπως η Αγία Παρασκευή - και τώρα το έχουν μετανιώσει», όπως είπε.
Σχολιάζοντας την αντιδικία που υπάρχει από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών επισήμανε πως «η αντιδικία αυτή υπάρχει, γιατί αντιλαμβάνομαι μια αμηχανία από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπει ότι έργα κολλημένα, τα οποία και οι ίδιοι επί τα 4,5 - 5 χρόνια που ήταν στην κυβέρνηση δεν κατάφεραν να τα προχωρήσουν, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών τον Κώστα Καραμανλή, τα προχωράει».
Συμπλήρωσε ότι όταν «ήρθαμε στην κυβέρνηση το 2019, βρήκαμε όλα τα έργα κολλημένα, χωρίς προοπτική. Για τη γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υπήρχε απογοήτευση. Όλοι μας λέγανε ότι πρέπει να το ακυρώσουμε! Εμείς, αντίθετα δουλέψαμε πάρα πολύ συστηματικά, λύσαμε νομικά ζητήματα και πλέον έχουμε ανάδοχο και θα έχουμε σύντομα εργοτάξια».
Πάντως, κατά τον ίδιο, η Γραμμή 4 θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, θα έχει μήκος 13χλμ. και 15 σταθμούς, ενώ οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες και τα μηχανήματα διάνοιξης θα πιάσουν δουλειά σε λίγους μήνες.
Όπως είπε, «είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο για την Αττική που μαζί με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, τη λεωφόρο Κύμης, τη Γραμμή 4, την επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το 2022, θα αλλάξει πλήρως τις μετακινήσεις στην Αθήνα».

Για Ε65

Κάνοντας αναφορά στο Βόρειο κομμάτι του Ε65 ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι είναι ένα τεράστιο έργο, το οποίο σχεδιάστηκε στις μεγάλες παραχωρήσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ το 2009 και μετά από διαπραγματεύσεις 18 μηνών με την Ευρωπαϊκή Ένωση ελήφθη το «πράσινο φως» για την κατασκευή του.
Όπως ανέφερε, «έχουμε παραδώσει το κεντρικό κομμάτι. Τώρα είναι το Νότιο τμήμα, από την Λαμία ως την Ξυνιάδα, το οποίο προχωράει και μπαίνουν πλέον εργοτάξια και για το Βόρειο κομμάτι το οποίο θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια».
Ο Ε65, όπως σημείωσε, θα φέρει μια ισορροπία σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, θα ολοκληρώσει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και θα μπορείς να πας από τη Λαμία στην Εγνατία, στο ύψος της Κοζάνης και της Ηπείρου, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά.
«Συνεπώς και η διαδρομή θα είναι πιο σύντομη, και πιο φθηνή και ασφαλής και θα προσφέρει θέσεις εργασίας. Και τώρα που στη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει η απολιγνιτοποίηση, ο δρόμος θα δώσει μια άλλη ώθηση στην μεταφορά προϊόντων και στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής καθώς θα μας συνδέει και με τα Δυτικά Βαλκάνια», συμπλήρωσε.

Flyover: Ξεκινά η Β' Φάση του διαγωνισμού

Για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ο κ. Γ. Καραγιάννης ανέφερε ότι χθες ανέβηκε η β’ φάση του διαγωνισμού και μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, ενώ το 2022 θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες στο flyover.
«Ο δρόμος γίνεται με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και πάει και πιο γρήγορα από δημόσιο έργο», τόνισε μεταξύ άλλων.
Υπογράμμισε δε, ότι «στη Βόρεια Ελλάδα δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία ως κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή κάνουμε 17 σχολικές μονάδες, αναμορφώνουμε το δικαστικό Μέγαρο. Ακόμη οι δρόμοι προς Χαλκιδική και από τις δύο κατευθύνσεις και από το «τυφλό» κομμάτι της Ποτίδαιας και της Γαλάτιστας και η σύνδεση ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα. Όλα αυτά ήταν έργα παγωμένα, που δεν υπήρχαν! Και τώρα γίνονται!».

ΒΟΑΚ: Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι μαζί με το Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει.
Όπως είπε, «το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης, πολύ δύσκολο και είναι χωρισμένο ουσιαστικά σε τρία κομμάτια. Το ένα παραχώρηση, το άλλο σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το άλλο δημόσιο έργο. Θα είναι το μεγαλύτερο έργο που θα γίνεται στην Ευρώπη για την επόμενη δεκαετία».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης