Ο κ. Μητσοτάκης στο αρχικό τηλεοπτικό μήνυμα που έκανε, είπε ότι η τραγωδία οφείλεται 'κυρίως σε ανθρώπινο λάθος'", τόνισε πως "όταν βιάζεται ο πρωθυπουργός σε εθνικό διάγγελμα να βγάλει πόρισμα, προφανώς προκαλούνται πολλά ερωτήματα για το ποια είναι η δουλειά της Επιτροπής που αρχικά συγκρότησε η κυβέρνηση"
"Αυτές τις μέρες όλοι όσοι εκφράζουμε δημόσιο λόγο πρέπει να μιλάμε με τον απαραίτητο σεβασμό τη στιγμή που ακόμη οι οικογένειες των θυμάτων δεν έχουν ταυτοποιήσει τα αγαπημένα τους πρόσωπα", ανέφερε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας στον ρ/σ "Real FM".
Πρόσθεσε ότι επίσης πρέπει "να ακούσουμε με προσοχή αυτούς που όλο το προηγούμενο διάστημα διαμαρτύρονταν για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο, τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου", σχολιάζοντας ότι στο κάλεσμα για τη σημερινή συγκέντρωσή τους στο Σύνταγμα "έγραψαν κάτι συγκλονιστικό: 'μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι'".
Τόνισε ότι "μόνο από το 2021 έως το 2022 από τους εργαζόμενους στάλθηκαν τρία εξώδικα προς το υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο" και πως "τα ζητήματα υποδομών, η σήμανση, οι γραμμές, η τηλεδιοίκηση είναι ζητήματα του κράτους και του ΟΣΕ, όχι της Hellenic Train -η οποία βέβαια έχει άλλες πολύ μεγάλες ευθύνες για πολλά πράγματα".
Αφού σχολίασε ότι "ο κ. Μητσοτάκης στο αρχικό τηλεοπτικό μήνυμα που έκανε, είπε ότι η τραγωδία οφείλεται 'κυρίως σε ανθρώπινο λάθος'", τόνισε πως "όταν βιάζεται ο πρωθυπουργός σε εθνικό διάγγελμα να βγάλει πόρισμα, προφανώς προκαλούνται πολλά ερωτήματα για το ποια είναι η δουλειά της Επιτροπής που αρχικά συγκρότησε η κυβέρνηση".
Πρόσθεσε ότι "από την αρχική προσπάθεια να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, με την τελευταία ανάρτησή του ο κ. Μητσοτάκης φτάνει στα χρόνια του κ. Σημίτη", υποστηρίζοντας ότι "όλο αυτό δείχνει μια προσπάθεια αποποίησης ευθυνών", ανέφερε.
Υποστήριξε πως "φαίνεται ότι επιδίωξη του κ. Μητσοτάκη με την Επιτροπή που αρχικά συγκρότησε δεν ήταν η αλήθεια, αλλά η συγκάλυψη".
Χαρακτήρισε ακόμη ως "εξαιρετικά αντιφατικό" ο κ. Μητσοτάκης να μιλά για διαχρονικές ευθύνες και την ίδια στιγμή να τοποθετεί στην Επιτροπή τον κ. Ζηλιασκόπουλο, "τον άνθρωπο που το 2010-15 ήταν στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
Σημείωσε ότι αποκαλύφθηκε χθες ότι τότε "οι μηχανοδηγοί του είχαν κάνει εξώδικο γιατί είχε ζητήσει να αυξηθεί η ταχύτητα στον προαστιακό από τα 115 στα 160 χλμ. την ώρα, χωρίς να λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας" και πως "οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει μάλιστα ότι δεν θα υλοποιήσουν μια τέτοια απόφαση".
Ο κ. Ηλιόπουλος δήλωσε ότι "επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς υπήρχαν τρία έμπειρα στελέχη ευθύνης, δύο σταθμάρχες και ένας κλειδούχος", προσθέτοντας ότι "προφανώς και υπάρχει ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους, αλλά όταν σε μία θέση ευθύνης τοποθετείται ένας άνθρωπος άπειρος και μόνος του, το ‘ανθρώπινο λάθος' είναι λάθος της διοίκησης που επέτρεψε να συμβεί αυτό".
Υπογράμμισε ότι το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πως "είναι χαρακτηριστικό ότι τέτοιο δυστύχημα δεν είχε συμβεί τα προηγούμενα χρόνια, όταν ακόμα σε πολλά μέρη η γραμμή ήταν μονή".
Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης, είπε ότι η σημερινή κυβέρνηση "παρέλαβε το 2019 ένα έργο που βρισκόταν σε υλοποίηση και σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών είχε ολοκληρωθεί στο 68%" και ότι "με βάση τη σύμβαση το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα στο 2020".
"Και από τότε, και τα σωματεία των μηχανοδηγών λένε πού είναι το έργο…", συμπλήρωσε.
www.bankingnews.gr
Πρόσθεσε ότι επίσης πρέπει "να ακούσουμε με προσοχή αυτούς που όλο το προηγούμενο διάστημα διαμαρτύρονταν για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο, τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου", σχολιάζοντας ότι στο κάλεσμα για τη σημερινή συγκέντρωσή τους στο Σύνταγμα "έγραψαν κάτι συγκλονιστικό: 'μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι'".
Τόνισε ότι "μόνο από το 2021 έως το 2022 από τους εργαζόμενους στάλθηκαν τρία εξώδικα προς το υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο" και πως "τα ζητήματα υποδομών, η σήμανση, οι γραμμές, η τηλεδιοίκηση είναι ζητήματα του κράτους και του ΟΣΕ, όχι της Hellenic Train -η οποία βέβαια έχει άλλες πολύ μεγάλες ευθύνες για πολλά πράγματα".
Αφού σχολίασε ότι "ο κ. Μητσοτάκης στο αρχικό τηλεοπτικό μήνυμα που έκανε, είπε ότι η τραγωδία οφείλεται 'κυρίως σε ανθρώπινο λάθος'", τόνισε πως "όταν βιάζεται ο πρωθυπουργός σε εθνικό διάγγελμα να βγάλει πόρισμα, προφανώς προκαλούνται πολλά ερωτήματα για το ποια είναι η δουλειά της Επιτροπής που αρχικά συγκρότησε η κυβέρνηση".
Πρόσθεσε ότι "από την αρχική προσπάθεια να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, με την τελευταία ανάρτησή του ο κ. Μητσοτάκης φτάνει στα χρόνια του κ. Σημίτη", υποστηρίζοντας ότι "όλο αυτό δείχνει μια προσπάθεια αποποίησης ευθυνών", ανέφερε.
Υποστήριξε πως "φαίνεται ότι επιδίωξη του κ. Μητσοτάκη με την Επιτροπή που αρχικά συγκρότησε δεν ήταν η αλήθεια, αλλά η συγκάλυψη".
Χαρακτήρισε ακόμη ως "εξαιρετικά αντιφατικό" ο κ. Μητσοτάκης να μιλά για διαχρονικές ευθύνες και την ίδια στιγμή να τοποθετεί στην Επιτροπή τον κ. Ζηλιασκόπουλο, "τον άνθρωπο που το 2010-15 ήταν στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
Σημείωσε ότι αποκαλύφθηκε χθες ότι τότε "οι μηχανοδηγοί του είχαν κάνει εξώδικο γιατί είχε ζητήσει να αυξηθεί η ταχύτητα στον προαστιακό από τα 115 στα 160 χλμ. την ώρα, χωρίς να λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας" και πως "οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει μάλιστα ότι δεν θα υλοποιήσουν μια τέτοια απόφαση".
Ο κ. Ηλιόπουλος δήλωσε ότι "επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς υπήρχαν τρία έμπειρα στελέχη ευθύνης, δύο σταθμάρχες και ένας κλειδούχος", προσθέτοντας ότι "προφανώς και υπάρχει ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους, αλλά όταν σε μία θέση ευθύνης τοποθετείται ένας άνθρωπος άπειρος και μόνος του, το ‘ανθρώπινο λάθος' είναι λάθος της διοίκησης που επέτρεψε να συμβεί αυτό".
Υπογράμμισε ότι το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πως "είναι χαρακτηριστικό ότι τέτοιο δυστύχημα δεν είχε συμβεί τα προηγούμενα χρόνια, όταν ακόμα σε πολλά μέρη η γραμμή ήταν μονή".
Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης, είπε ότι η σημερινή κυβέρνηση "παρέλαβε το 2019 ένα έργο που βρισκόταν σε υλοποίηση και σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών είχε ολοκληρωθεί στο 68%" και ότι "με βάση τη σύμβαση το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα στο 2020".
"Και από τότε, και τα σωματεία των μηχανοδηγών λένε πού είναι το έργο…", συμπλήρωσε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών