Στις πληγείσες περιοχές με κλιμάκια μηχανικών ο Ν. Ταχιάος
Την επόμενη ημέρα μετά το καταστροφικό πέρασμα του Daniel από τη Θεσσαλία «ο δρόμος που θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση είναι η ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή των υποδομών και την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Ν. Ταχιάος.
Ο κ. Ταχιάος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN ανέφερε ότι οι αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι γρήγορες, αλλά όχι εν θερμώ και αφού προηγουμένως έχει ολοκληρωθεί η επιστημονική αξιολόγηση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες.
Κατά τον ίδιο, στο σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς δεν θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις που θα οδηγούν εν τέλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως κρίσιμη παράμετρος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η χώρα, προκειμένου τα έργα υποδομής να ενσωματώνουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η κλιματική κρίση με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων και πλήρη διαφάνεια.
Αυτό που προέχει τώρα, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, «είναι η άμεση ανακούφιση των πληγέντων, καθώς ήδη ξεκίνησε η καταβολή των αποζημιώσεων για βασικές ανάγκες και οικοσκευή, ενώ συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επιχειρήσεις και κτιριακές υποδομές που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία».
Για την Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι το αργότερο έως τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει η κυκλοφορία και των βαρέων οχημάτων, χωρίς να αποκλείει μάλιστα ότι αυτό μπορεί να γίνει και αρκετά συντομότερα, αφού την εξέλιξη του φαινομένου την υπαγορεύει η φύση.
Ακόμη, υπενθύμισε ότι έγιναν παρεμβάσεις στα διόδια της Ε65, της Ιόνιας Οδού, της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της Εγνατίας Οδού ώστε να μην επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος, ξεκαθαρίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων, κάνοντας λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Σε ό,τι αφορά τις ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι εκτείνονται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων περίπου, από τον Δομοκό έως τον Κραννώνα, καθώς και στα δίκτυα που συνδέουν τη Λάρισα με τον Βόλο και τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ενώ επλήγησαν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.
Το Σαββατοκύριακο ο κ.Ταχιάος επισκέπτεται με κλιμάκια μηχανικών τις πληγείσες περιοχές.
www.bankingnews.gr
Ο κ. Ταχιάος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN ανέφερε ότι οι αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι γρήγορες, αλλά όχι εν θερμώ και αφού προηγουμένως έχει ολοκληρωθεί η επιστημονική αξιολόγηση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες.
Κατά τον ίδιο, στο σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς δεν θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις που θα οδηγούν εν τέλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως κρίσιμη παράμετρος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η χώρα, προκειμένου τα έργα υποδομής να ενσωματώνουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η κλιματική κρίση με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων και πλήρη διαφάνεια.
Αυτό που προέχει τώρα, όπως είπε ο κ. Ταχιάος, «είναι η άμεση ανακούφιση των πληγέντων, καθώς ήδη ξεκίνησε η καταβολή των αποζημιώσεων για βασικές ανάγκες και οικοσκευή, ενώ συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επιχειρήσεις και κτιριακές υποδομές που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία».
Για την Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι το αργότερο έως τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει η κυκλοφορία και των βαρέων οχημάτων, χωρίς να αποκλείει μάλιστα ότι αυτό μπορεί να γίνει και αρκετά συντομότερα, αφού την εξέλιξη του φαινομένου την υπαγορεύει η φύση.
Ακόμη, υπενθύμισε ότι έγιναν παρεμβάσεις στα διόδια της Ε65, της Ιόνιας Οδού, της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της Εγνατίας Οδού ώστε να μην επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος, ξεκαθαρίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων, κάνοντας λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Σε ό,τι αφορά τις ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι εκτείνονται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων περίπου, από τον Δομοκό έως τον Κραννώνα, καθώς και στα δίκτυα που συνδέουν τη Λάρισα με τον Βόλο και τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ενώ επλήγησαν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.
Το Σαββατοκύριακο ο κ.Ταχιάος επισκέπτεται με κλιμάκια μηχανικών τις πληγείσες περιοχές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών