Τελευταία Νέα
Πολιτική

Στυλιανίδης: Οι 4 δράσεις για την «πράσινη» μετάβαση στη ναυτιλία

Στυλιανίδης: Οι 4 δράσεις για την «πράσινη» μετάβαση στη ναυτιλία
Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέδειξε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας
Σχετικά Άρθρα
Στις δυνατότητες αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων για την «πράσινη» μετάβαση των λιμανιών και των πλοίων, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας σήμερα στο Workshop σχετικά με τον Κανονισμό για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση, ελλιμενισμό, έλεγχο και πιστοποίηση ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Στυλιανίδης ανέδειξε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στη μεγάλη προσπάθεια για την “πράσινη” μετάβαση και απανθρακοποίηση και ανακοίνωσε τέσσερα παραδείγματα δυναμικών και καινοτόμων προσεγγίσεων και δράσεων του υπουργείου που αφορούν:

-στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, μέσω Σύμπραξης του Δημοσίου και Ιδιωτικού Tομέα, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 360 εκατομμυρίων Ευρώ,
-στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας από το Ταμείο Ανάκαμψης,
-στο “πρασίνισμα” και τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμανιών μας, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing”, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και
-στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση ενός “συνεργατικού σχήματος” που αφορά σε όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού, δηλαδή ναυπηγεία, επιχειρήσεις ναυπηγικού και μηχανολογικού εξοπλισμού και επισκευών.

Πρόκειται για ένα “maritime cluster”, όπως τόνισε χαρακτηριστικά που θα αφορά στην ανάπτυξη και παραγωγή “πράσινων” τεχνολογιών στην Ελλάδα.
Ο υπουργός χαρακτήρισε ορόσημο την πρόσφατη συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και πρόσθεσε ότι τελευταίο διάστημα υπάρχει μια κοινή αγωνία πώς θα πάμε στο επόμενο βήμα, αλλά και την ίδια στιγμή πως θα κρατηθούμε ανταγωνιστικοί προκειμένου η ελληνική ναυτιλία να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο.
Ο υπουργός επισήμανε επίσης τη σημασία της “γαλάζιας οικονομίας”, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ, εκτιμάται σε 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, ποσό το οποίο προβλέπεται να διπλασιαστεί έως το 2030. Και κατέληξε:
«Η μετάβαση του κλάδου στην εποχή της απανθρακοποίησης, η χρήση νέων καυσίμων μηδενικού άνθρακα, καθώς και η ψηφιοποίηση, εισάγουν μια νέα δυναμική στην “γαλάζια” αυτή οικονομία. Και η Ελλάδα μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Βασική προϋπόθεση είναι η συνεργασία. Η Διατομεακή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Πλοιοκτήτες, Ναυπηγεία, Παραγωγοί καυσίμων, Νηογνώμονες, Λιμάνια, Μελετητικά Γραφεία και φυσικά εμείς οι πολιτικοί, είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα. Μόνο έτσι θα πετύχουμε».
Ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι «αν όλη αυτή η προσπάθεια της παγκόσμιας κοινότητας με τα διαφορετικά συμφέροντα και τις επιστημονικές απόψεις αγνοήσει τα σκληρά ρεαλιστικά δεδομένα της κοινωνίας και της αγοράς κατά την εκτίμησή του θα αποτύχει».
Επεσήμανε επίσης ότι η χώρα μας ήταν και θα είναι πάντοτε σταθερός υποστηρικτής των υιοθετημένων παγκοσμίων κανόνων για τη ναυτιλία αλλά θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα και συνδιαμορφωτής. Αναφερόμενος στο θέμα της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας είπε ότι είναι πεποίθησή του ότι αυτή πάσχει και βρίσκεται σιγά σιγά σε μειονεκτική θέση απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό στα θέματα ναυτιλίας και ειδικά της Ασίας.
Πρόσθεσε ότι αν αυτό αφεθεί στο έλεος του και στη δίνη των καιρών θα δημιουργήσει προβλήματα και στην Ευρωπαϊκή οικονομία ως σύνολο αλλά και στην ελληνική οικονομία και τη ναυτιλία.
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά πως θα εξασφαλίσουμε αυτό τον κρίσιμο ανταγωνιστικό ρόλο της ευρωπαϊκής οικονομίας και τη ναυτιλίας ώστε να κερδηθεί το στοίχημα.
Για το θέμα της ακτοπλοΐας, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια σε επίπεδο Βρυξελλών και ότι η χώρα έχει καταφέρει να αξιοποιήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Για τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμανιών και την ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων τόνισε ότι υπάρχει ήδη πολύ καλή συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και θα μπορέσει να ληφθεί ένα μεγάλο ποσό από το ταμείο της ΕΕ για την απανθρακοποίηση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης