Τελευταία Νέα
Πολιτική

Φάμελλος (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ): Καθυστέρησε στην έκτακτη (υπο)φορολόγηση των διυλιστηρίων, έκανε και... εκπτώσεις ο κ. Μητσοτάκης

Φάμελλος (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ): Καθυστέρησε στην έκτακτη (υπο)φορολόγηση των διυλιστηρίων, έκανε και... εκπτώσεις ο κ. Μητσοτάκης
Ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε για μια ακόμη φορά πόσο επικίνδυνος είναι για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία: Εξαναγκάζεται σε αυτή την επιλογή γιατί οι πολίτες του έστειλαν μήνυμα αποσταθεροποίησης στις ευρωεκλογέ, τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Φάμελλος
«Καθυστερημένη έκτακτη (υπο)φορολόγηση υπερκερδών για το 2023, αλλά και πάλι τους κάνει "εκπτώσεις" ο κ. Μητσοτάκης», δήλωσε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, για την καθυστερημένη έκτακτη (υπο)φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων για το 2023.
«Η κυβέρνηση να προχωρήσει και σε φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών».
Μετά από την πίεση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εδώ και 1,5 χρόνο αλλά και την αντίδραση της κοινωνίας στην κάλπη των ευρωεκλογών, ο κ. Μητσοτάκης αναγκάστηκε να παραδεχτεί τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 και να επιβάλει έκτακτη φορολόγηση, στο χαμηλότερο όμως δυνατό συντελεστή, εξήγησε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Από τη συζήτηση του Νόμου 5007/2022 (Δεκέμβριος 2022) για τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων για το 2022 σε εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2022/1854, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε επισημάνει ότι η κυβέρνηση οφείλει να επεκτείνει τη φορολόγηση και για το 2023.
Εδώ και 1,5 χρόνο επιμένουμε ότι υπάρχουν σημαντικά υπερκέρδη στα δύο διυλιστήρια της χώρας και για το 2023, που ανέρχονται σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ (!!!) και ότι αυτά πρέπει να φορολογηθούν και να επιστρέψουν στην ελληνική κοινωνία και στην οικονομία, που υποφέρουν από τις υψηλότατες τιμές καυσίμων και την ακρίβεια.
Εκτός από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και τις δημόσιες τοποθετήσεις μας, το ίδιο θέμα θέσαμε επιτακτικά στις δύο επίκαιρες ερωτήσεις προς στον πρωθυπουργό (15.03.2024 και 04.04.2024) στις οποίες δεν ήρθε να απαντήσει, στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την ακρίβεια (24.05.2024), ενώ έχουμε εισάγει και ανάλογη ρύθμιση στην Πρόταση Νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την ακρίβεια, που κατατέθηκε στη Βουλή την 01.05.2024.

Σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης μας επιβεβαιώνει, αν και πάλι επιλέγει, όπως φαίνεται, να κρατήσει τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, στο χαμηλότερο συντελεστή (33%) και να «ξεχάσει» βολικά το 90%, που είχε ανακοινώσει για τα υπερκέρδη του ενεργειακού τομέα, το Μάρτιο του 2022 στη Βουλή.
Περιμένουμε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, η κυβέρνηση να προχωρήσει και σε φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών, όπως επίσης έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε για μια ακόμη φορά πόσο επικίνδυνος είναι για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία: Εξαναγκάζεται σε αυτή την επιλογή γιατί οι πολίτες του έστειλαν μήνυμα αποσταθεροποίησης στις ευρωεκλογές.
Σε διαφορετική περίπτωση τα υπερκέρδη θα αναπαύονταν, στο σύνολό τους, στα ταμεία των διυλιστηρίων.
Γιατί είναι επιλογή του η ανεξέλεγκτη ακρίβεια και αισχροκέρδεια των λίγων να περιορίζει τα εισοδήματα και να στερεύει την αγορά οδηγώντας νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε μια διαρκή οικονομική κρίση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης