Τελευταία Νέα
Πολιτική

Νέος ΚΟΚ: Μείωση ορίων ταχύτητας στις πόλεις και αυστηρότερες ποινές

Νέος ΚΟΚ: Μείωση ορίων ταχύτητας στις πόλεις και αυστηρότερες ποινές
Ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές
Σχετικά Άρθρα
Για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στις επόμενες ημέρες, μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, αναφερόμενος στη μείωση του ορίου ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων, τις αλλαγές για τα ηλεκτρικά πατίνια και τις νέες αυστηρότερες ποινές.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Οικονόμου τόνισε πως ο προηγούμενος ΚΟΚ είναι από το 2007.
«Μετά από 18 χρόνια, προχωράμε σε ένα σχέδιο που αντιμετωπίζει τα σύγχρονα δεδομένα της κυκλοφορίας αλλά και της ζωής μας», σημείωσε. Οπως είπε, ο νέος ΚΟΚ, που θα κατατεθεί στο κοινοβούλιο μέσα στον Ιανουάριο, περιλαμβάνει «αρκετές διατάξεις και καινοτόμες».

Μείωση ορίου ταχύτητας

Σύμφωνα με τον ίδιο, μία από τις πιο βασικές αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, εντός του αστικού ιστού αλλά όχι σε κεντρικές αρτηρίες, σε μια προσπάθεια για την αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων. Κάνοντας λόγο για ένα «τραγικό φαινόμενο», ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως το 2023, από τους 621 νεκρούς σε τροχαία, οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα σε πόλεις.
«Εχουμε τεράστιο πρόβλημα μέσα στις πόλεις, με τις ταχύτητες, τον τρόπο που οδηγούμε και περπατάμε», πρόσθεσε. Με τον νέο ΚΟΚ «πέφτουν οι ταχύτητες, δημιουργούμε χώρο για τον πεζό, για το ποδήλατο, για τη μικροκινητικότητα».
Ερωτηθείς εάν ο αριθμός των τροχαίων υποδηλώνει «έλλειμμα παιδείας στον τρόπο που οδηγούμε», ο κ. Οικονόμου έκανε λόγο για μια «προβληματική κατάσταση» και επισήμανε ότι «είμαστε τέταρτοι χειρότεροι στην Ευρώπη. Εχουμε βελτιωθεί, αλλά είμαστε μακριά ακόμα από τον μέσο όρο νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ο μέσος όρος είναι οι 49 στην Ευρώπη. Εμείς είμαστε στους 60».
Παράλληλα, με τον νέο ΚΟΚ, η δυνατότητα των δικύκλων να κινούνται ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται υπό αυστηρούς όρους, όπως ότι η ταχύτητα δεν θα ξεπερνά τα 25 χλμ./ώρα. «Δίνουμε τη δυνατότητα στα δίκυκλα να κινούνται ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα, αλλά η χρήση κράνους είναι αδιαπραγμάτευτη. Θα είμαστε πολύ σκληροί με τους παραβάτες».

Αυστηρότερες ποινές

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η παράνομη χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ή το παρκάρισμα σε ράμπες ΑμεΑ, αλλά και για τους καθ’υποτροπιασμό παραβάτες. Οπως δήλωσε ο κ. Οικονόμου, «η ΛΕΑ είναι ιερή, είναι για ασθενοφόρα και οχήματα έκτακτης ανάγκης. Οσοι την παραβιάζουν θα αντιμετωπίζουν αυστηρές ποινές».
Επιπλέον, αυστηρότερες ποινές θα επιβάλλονται για περιπτώσεις παραβάσεων όπως η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, με αυξανόμενες κυρώσεις για υποτροπές. «Το δεν φοράω κράνος έχει ένα πρόστιμο διοικητικό: αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως σε ξαναπιάσω μέσα σε ένα διάστημα, πάλι να μην το φοράς και σε ξαναπιάσω τρίτη φορά μέσα σε μια πενταετία, θα αφαιρείται το δίπλωμα για 5 χρόνια».

Για τα ηλεκτρικά πατίνια

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά πατίνια, με στόχο την ασφάλεια των χρηστών και την αποφυγή δυστυχημάτων. «Το ηλεκτρικό πατίνι θα απαγορεύεται για άτομα κάτω των 15 ετών. Οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι ένα παιδί 12 ετών δεν μπορεί να κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα σε κεντρικές οδούς, όπως η Μεσογείων».
Τα πατίνια θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες, όπως περιορισμός ταχύτητας στα 25 χλμ./ώρα και υποχρεωτική χρήση κράνους και φωτεινών σημάτων.

Ψηφιακές κλήσεις

Τέλος, ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως ο νέος ΚΟΚ θα εισαγάγει καινοτομίες, όπως η ψηφιακή κλήση, μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης παραβάσεων, που εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την επιβολή του νόμου και θα μειώσει τη γραφειοκρατία. Τόνισε ότι οι παραβάτες θα λαμβάνουν με sms την κλήση. «Η προσπάθεια είναι να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μειώνοντας τους νεκρούς από τροχαία και ενισχύοντας την ασφάλεια όλων των πολιτών».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης