Τελευταία Νέα
Πολιτική

Κυρανάκης: Έρχονται 23 νέα τρένα – Από τον Μάρτιο 2026 νέοι συρμοί στον Ηλεκτρικό

Κυρανάκης: Έρχονται 23 νέα τρένα – Από τον Μάρτιο 2026  νέοι συρμοί στον Ηλεκτρικό
Eντός του 2027 θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί στον Προαστιακό, ενώ από τον Μάρτιο του 2026 έρχονται νέοι συρμοί στον Ηλεκτρικό
«Έρχονται 23 ολοκαίνουργιοι συρμοί στο ελληνικό δίκτυο μέσα στους επόμενους 18 μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο του 2027 θα έχουμε τα πρώτα τρένα από αυτήν την παραγγελία, τα οποία θα λειτουργούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Είναι μία πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη, διότι αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση στις χερσαίες μεταφορές στην ιστορία της χώρας» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης μιλώντας στο ΕΡΤnews εξήγησε ότι πρόκειται για την πρώτη μεγάλη ανανέωση τρένων από την προολυμπιακή περίοδο πριν το 2004.
«Έχουμε να αποκτήσουμε ως Ελλάδα καινούρια τρένα από την προ Ολυμπιακή περίοδο πριν το 2004, 20 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως ανέφερε, τα προηγούμενα μεταχειρισμένα τρένα που είχε παραγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση δεν λειτουργούν, λέγοντας πως «από αυτά που ήρθαν τότε, κανένα δε λειτουργεί». Για την ανακαίνιση του παλαιού στόλου έχει προβλεφθεί επιπλέον κονδύλι 20 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, επεσήμανε πως μέχρι το τέλος του 2026 το τρένο θα έχει φτάσει έξω από την Πάτρα, αλλά και ότι μέσα στα κυβερνητικά έργα είναι και η ανακαίνιση του Σταθμού Λαρίσης, ο οποίος θα πάρει την εικόνα που είχε το 1905.
«Τον επαναφέρουμε στη μορφή που είχε το 1905.Θέλουμε να επαναφέρει τον σιδηρόδρομο σε εποχές που πραγματικά ο κόσμος ήταν ταυτισμένος με τη λειτουργία του», σημείωσε.

Καλοκαίρι του 2026 η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με 100% σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, σύστημα αυτόματης πέδησης

Σύμφωνα με τον κ.Κυρανάκη, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί κάτω από 3,5 ώρες και μάλιστα, «το καλοκαίρι του 2026 ολόκληρη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με 100% σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και σύστημα αυτόματης πέδησης, ενώ οι μηχανοδηγοί θα εκπαιδευτούν με προσομοιωτές για να λειτουργούν το σύστημα» ανέφερε. Επιπλέον, θα ανακαινιστούν παλαιότερα τμήματα της γραμμής και θα παραδοθούν νέες αρτηρίες στη Λάρισα, τον Βόλο και την Καλαμπάκα, καθώς και η σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου.
«Ολοκαίνουργια τρένα σημαίνει πολύ λιγότερες βλάβες. Θα μπορείς να εκτελείς δρομολόγια με αξιοπιστία, περισσότερα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και με μεγαλύτερη ταχύτητα… Προσφέρουν μεγαλύτερες ανέσεις, έχουν χώρους για ποδήλατα, για ΑΜΕΑ και νέο εξοπλισμό ασφαλείας», πρόσθεσε.

Από τον Μάρτιο 2026 νέοι συρμοί στον ηλεκτρικό

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι εντός του 2027 θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί στον Προαστιακό, ενώ από τον Μάρτιο του 2026 έρχονται νέοι συρμοί στον Ηλεκτρικό.

Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Με αφορμή τις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο κ. Κυρανάκης, ανέφερε ότι τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί, «πέρυσι είχαμε 665 νεκρούς στην ελληνική άσφαλτο, φέτος μέχρι τη Δευτέρα που μας πέρασε μειώθηκαν στους 512. Είναι μία πάρα πολύ δραστική μείωση, ίσως και από τις μεγαλύτερες σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Αγροτικά μπλόκα

Με φόντο τα αγροτικά μπλόκα, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση δεν πρέπει να εκβιάζεται και πως έχουν ικανοποιηθεί μέχρι στιγμής πάνω από 20 αιτήματα των αγροτών.
«Η κυβέρνηση δεν πρέπει να εκβιάζεται. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα πάει στην ΑΑΔΕ.Τα χρήματα από την Ευρώπη πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που τα δικαιούνται και όχι σε απατεώνες. Οι αρχές θα κάνουν τη δουλειά τους για να μπορέσει ο κόσμος να κινείται απρόσκοπτα», σημείωσε ο κ.Κυρανάκης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης