Τελευταία Νέα
Speculator

Aegean: Οι «γρίφοι» Βασιλάκη - Γερογιάννη που οδηγούν σε πρόβλεψη εκτίναξης κερδοφορίας πάνω από 170 εκ ευρώ το 2023

Aegean: Οι «γρίφοι» Βασιλάκη - Γερογιάννη που οδηγούν σε πρόβλεψη εκτίναξης κερδοφορίας πάνω από 170 εκ ευρώ το 2023
Τι ειπώθηκε στη χθεσινή Γενική Συνέλευση, το για πρώτη φορά κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο, οι αποπληρωμές δανείων και η στρατηγική μείωσης του κόστους με νέα αεροσκάφη και αύξηση των ελεύθερα βαρών αεροσκαφών- έτοιμη και με ρευστότητα να εξαγοράσει τα warrants δηλώνει η διοίκηση της Aegean πράγμα που θα της φέρει και επιπλέον μη προβλεπόμενα κέρδη
Σχετικά Άρθρα
Καθαρή κερδοφορία θα παρουσιάσει στο πρώτο εξάμηνο του 2023, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Aegean σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσαν στην Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας ο Πρόεδρος κ. Ευτύχης Βασιλάκης και Διευθύνων Σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης. Μάλιστα έδωσαν μια πρώτη γεύση και δυνατότητα εκτίμησης των αποτελεσμάτων επισημαίνοντας ότι βελτίωση της κερδοφορίας στο δεύτερο τρίμηνο θα είναι ανάλογη του πρώτου τριμήνου, ότι στο τρίτο τρίμηνο τα έσοδα ανά πτήση θα είναι στα επίπεδα του περυσινού τριμήνου αλλά οι χιλιομετρικές θέσεις που προσφέρονται θα αυξηθούν κατά 10% και 15% στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο. Η επεξεργασία των στοιχείων αυτών οδηγεί στην εκτίμηση ότι η Aegean της φετινή χρονιά έχει τις προϋποθέσεις στο ελάχιστο σενάριο να παρουσιάσει καθαρή κερδοφορία άνω των 170 εκ ευρώ από 106,8 εκ ευρώ στην περυσινή χρονιά. Και όλα αυτά χωρίς τις υπεραξίες που μπορεί να προκύψουν για την εταιρία εφ όδον το δημόσιο ασκήσει το δικαίωμά του για τα warrants και η εταιρία εν συνεχεία το δικό της να τα εξαγοράσει.

Το πρώτο ιστορικά κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο

Αναλυτικότερα, με δεδομένο ότι στο πρώτο τρίμηνο η Aegean εμφάνισε 14,4 εκατ. ευρώ Ζημίες μετά από Φόρους, από Ζημίες €38,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2022 και το δεύτερο τρίμηνο του 2022 είχε εμφανίσει καθαρή κερδοφορία ύψους 10,8 εκ ευρώ καθίσταται αντιληπτό ότι στη χειρότερη των περιπτώσεων η εταιρία θα παρουσιάσει στο δεύτερο τρίμηνο καθαρή κερδοφορία τουλάχιστον 35 εκ ευρώ.
Έτσι το πρόσημο των καθαρών μετά φόρων κερδών στο εξάμηνο αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ ευρώ από ζημίες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ύψους 27,7 εκ ευρώ.
Το γεγονός προδιαθέτει για εκτίναξη κερδών κατά τη φετινή χρονιά (εκτός συγκλονιστικού γεωπολιτικού ή άλλου απροόπτου) δεδομένου ότι το δυνατό τρίμηνο της εταιρίας είναι το τρίτο. Πρέπει να ληφθεί υπό όψιν επίσης ότι πέρυσι η καθαρή κερδοφορία της ανήλθε σε 106,8 εκ ευρώ δηλαδή στο δεύτερο εξάμηνο έγραψε κέρδη της τάξεως των 135 εκ ευρώ.
Πέρυσι η Aegean στο τρίτο τρίμηνο είχε επιτύχει καθαρή κερδοφορία 120 εκ ευρώ με αύξηση της τάξεως του 13%.
Η περυσινή αύξηση αναμένεται στη χειρότερη των περιπτώσεων να διατηρηθεί και φέτος δεδομένου ότι έχουμε αύξηση δρομολογίων και αύξηση του συντελεστή πληρότητας στο 82% από 74%. Σημειωτέον ότι η Aegean στο τρίτο τρίμηνο θα αυξήσει τις χιλιομετρικές θέσεις κατά 10% και κατά 15% στο τέταρτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.

Η εκτίναξη κερδών και η μείωση κόστους

Με αυτά τα δεδομένα η καθαρή κερδοφορία του τρίτου τριμήνου αναμένεται να υπερβεί τα 135 εκ ευρώ ανεβάζοντας την κερδοφορία ενιαμήνου σε πάνω από 155 εκ ευρώ, Αν η τάση συνεχιστεί και στο τέταρτο τρίμηνο τότε η κερδοφορία που θα προστεθεί θα είναι ύψους άνω των 15 εκ ευρώ.
Καθίσταται αντιληπτό ότι το τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους της φετινής χρονιάς θα περάσει κατ ελάχιστον τα 170 εκ ευρώ.
Δεν μπορούν να μην ληφθεί υπό όψιν και το γεγονός ότι η Aegean έχει μειώσει δραστικά το χρέος της αποπληρώνοντας τα δάνεια που είχε λάβει κατά την περίοδο του Covid-19. Όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης στη Γενική Συνέλευση το Μάρτιο του 2023 αποπληρώθηκε το σύνολο των δανείων που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ενώ στη συνέχεια αποκτήθηκε αεροπλάνο αποκλειστικά με ταμειακά διαθέσιμα ενώ ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός ότι η Aegean έχει 11 αεροσκάφη ελεύθερα βαρών (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) σε σχέση με 4 αεροσκάφη που είχε στο τέλος του 2019.
Αυτό πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους όπως και το γεγονός ότι ο στόλος ανανεώνεται με τα αεροσκάφη τύπου Neon τα οποία τις επόμενες ημέρες θα φτάσουν τα 28 και αυτό σημαίνει μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και άρα κόστος.
gerogiannis_vasilakis.JPG
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Aegean δεν θεωρεί ότι η υψηλή ζήτηση για αεροπορικές υπηρεσίες είναι δεδομένη δεδομένου του μακροοικονομικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται από τα υψηλά επιτόκια και τον υψηλό πληθωρισμό. Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που εντοπίζει είναι η δυσλειτουργία σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια που προκαλεί καθυστερήσεις πτήσεων. Στο θέμα αυτό η εταιρία επιχειρεί να δώσει λύση με διπλασιασμό των back up αεροσκαφών.
Στο προσεχές διάστημα η Aegean θα συνεχίσει να επενδύει στην αύξηση του μεταφορικού έργου σε μικρότερα νησιά (η Ικαρία, η Λέρος, η Νάξος, η Σκύρος, η Κάρπαθος αλλά και το αεροδρόμιο της Σητείας) όπου φέτος παρατηρούνται αυξήσεις της επιβατικής κίνησης από 20% έως και 77%. Ταυτόχρονα μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το κέντρο προσομοίωσης πτήσεων στο Ελευθέριος Βενιζέλος που συνδυασμό με την τεχνική βάση αναμένεται να καταστήσουν ισχυρό πόλο εκπαίδευσης και συντήρησης αεροσκαφών την Aegean στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου.

«Είμαστε έτοιμοι να αγοράσουμε τα warrants»


Εν τω μεταξύ η διοίκηση της Aegean απαντώντας σε ερωτήσεις μετόχων για τα warrants επανέλαβε ότι είναι σε θέση έχοντας την ταμειακή δυνατότητα να ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς τους όταν το δημόσιο ασκήσει το δικαίωμα μετατροπής τους σε μετοχές. Ήδη από τις 3/7/2023 το δικαίωμα έχει ενεργοποιηθεί και ισχύει έως τις 3/7/2026 ενώ αποτελεί καθαρή επιλογή του δημοσίου αν και πότε θα το ασκήσει.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε αν και εφ όσον το δημόσιο κοινοποιήσει την άσκηση του δικαιώματός του η Aegean έχει το δικαίωμα να απαντήσει εντός 60 ημερών λαμβάνοντας τη σχετική απόφαση μέσω της Γενικής της Συνέλευσης. Υπενθύμισε δε ότι τα 120 εκ ευρώ είναι δωρεά που δόθηκε λόγω της πανδημίας επισημαίνοντας με νόημα ότι το ποσό είναι χαμηλότερο από αυτά που έλαβαν άλλες αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης