Τελευταία Νέα
Τα Παράξενα

Υποβρύχιο τρένο-σφαίρα: Πώς θα συνδεθούν η Ευρώπη και η Αφρική με 800 χλμ./ώρα

Υποβρύχιο τρένο-σφαίρα: Πώς θα συνδεθούν η Ευρώπη και η Αφρική με 800 χλμ./ώρα
Το συνολικό μήκος της σύνδεσης θα είναι περίπου 40 χλμ., εκ των οποίων τα 28–30 χλμ. θα βρίσκονται υποθαλάσσια σε βάθος έως 475 μέτρων.
Η ιδέα δημιουργίας ενός υποβρύχιου τρένου-σφαίρα που θα συνδέει την Ευρώπη και την Αφρική μέσω του στενού του Γιβραλτάρ με ταχύτητα 800 χλμ./ώρα εντυπωσιάζει και προκαλεί ενδιαφέρον.
Η επιθυμία να ξεπεραστούν γεωγραφικά εμπόδια και να συνδεθούν διαφορετικοί πολιτισμοί έχει οδηγήσει σε πολλά μηχανικά επιτεύγματα.
Στον 21ο αιώνα, αυτό εκφράζεται μέσα από την ανάπτυξη σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, ικανών να διασχίζουν θάλασσες.
Ωστόσο, έργα όπως το τρένο-σφαίρα ή το φουτουριστικό Hyperloop αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, όπως είναι το υψηλό κόστος και τεχνικές δυσκολίες.

Ιδέα από το 1979

Ένα από τα πιο ρεαλιστικά έργα είναι η δημιουργία μιας σταθερής σύνδεσης μέσω του στενού του Γιβραλτάρ, ιδέα που υπάρχει από το 1979.
Το τολμηρό αυτό όραμα είχε ως έμπνευση τη Σήραγγα της Μάγχης (Eurotunnel), η οποία εγκαινιάστηκε επίσημα το 1994 μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας.
Επί του παρόντος, το έργο βρίσκεται στο στάδιο της τεχνικοοικονομικής μελέτης, και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται περίπου για το 2040, αν και υπήρχε η ελπίδα πριν μερικά χρόνια ότι το έργο θα είχε ολοκληρωθεί ενόψει του Παγκόσμιου κυπέλλου ποδοσφαίρου του 2030 που θα φιλοξενήσουν Ισπανία, Πορτογαλία και Μαρόκο.
Σημειώνεται ότι Ισπανία και Μαρόκο απέχουν μόλις 29 χιλιόμετρα, αν και η μεταξύ τους επικοινωνία γίνεται μόνο με πλοία και αεροπλάνα.

Με ταχύτητες 800 χλμ/ώρα

Η σχεδιαζόμενη τεχνολογία περιλαμβάνει τρένα υψηλής ταχύτητας (800 χλμ./ώρα), τα οποία θα κινούνται σε δύο σήραγγες.
Το συνολικό μήκος της σύνδεσης θα είναι περίπου 40 χλμ., εκ των οποίων τα 28–30 χλμ. θα βρίσκονται υποθαλάσσια σε βάθος έως 475 μέτρων.
Τα κύρια προβλήματα του έργου σχετίζονται με την πολύπλοκη γεωλογία της περιοχής και το υψηλό κόστος, που μπορεί να φτάσει από 6 έως 25 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η σήραγγα θα διασχίζει το Στενό του Γιβραλτάρ από την Tarifa της Ισπανίας μέχρι την Tangier του Μαρόκου.

Σιδηροδρομική σύνδεση

Αυτή τη στιγμή, οι πτήσεις από τη Μαδρίτη προς την Καζαμπλάνκα διαρκούν περίπου δύο ώρες.
Ένα σιδηροδρομικό ταξίδι κάτω από το Στενό του Γιβραλτάρ στην ίδια διαδρομή θα διαρκούσε προγραμματισμένα πέντε και μισή ώρες.
Η υποθαλάσσια σήραγγα θα επέτρεπε επίσης τη λειτουργία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, συνδέοντας τις υπάρχουσες ισπανικές γραμμές με τη διαδρομή Al Boraq στο Μαρόκο, η οποία εγκαινιάστηκε το 2018.
Τα τρένα σε αυτή τη γραμμή κινούνται με ταχύτητα 300 χλμ./ώρα.
Εάν το έργο αυτό υλοποιηθεί ποτέ, εκτιμάται πως θα εξυπηρετεί σε ετήσια βάση περίπου 12,8 εκατομμύρια επιβάτες.
8_119.jpg

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης