Ο Howard Hughes, εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, παραγωγός ταινιών και αεροπόρος, γεννήθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1905. Το σύνολο των επιτευγμάτων του του έχει χαρίσει τον τίτλο του «Elon Musk του 20ού αιώνα». Ξεκίνησε ως νεαρός εργάτης, ξοδεύοντας την περιουσία του πατέρα του για να κερδίσει την προσοχή αστέρων του κινηματογράφου και να χρηματοδοτήσει ταινίες, αλλά αργότερα έγινε διάσημος για τις συνεισφορές του στην αεροπορία και την ανάπτυξη πυραύλων και σεληνιακών αποστολών.
Τελείωσε τη ζωή του μόνος, σε ένα σκοτεινό δωμάτιο, ακαθάριστος και με κουτιά στα πόδια αντί για παπούτσια.
Μια ιδιοφυΐα από μικρή ηλικία
Ο Hughes μεγάλωσε με τη μητέρα και τον πατέρα του, οι οποίοι τον επηρέασαν βαθιά. Ο πατέρας του είχε εφεύρει ένα νέο τρυπάνι για την εξόρυξη πετρελαίου στο Τέξας, αφήνοντας μια μεγάλη περιουσία στον γιο του. Από αυτόν, ο Hughes κληρονόμησε την ευρηματικότητα και την αγάπη για τη μηχανική, κατασκευάζοντας το πρώτο του ραδιόφωνο στα 11 και μια μοτοσικλέτα στα 12.
Η μητέρα του του μετέδωσε μισοφοβία — έντονο φόβο για μικρόβια και μόλυνση. Η συνεχής χρήση αντισηπτικών και οι καθημερινές προειδοποιήσεις για τα βακτήρια οδήγησαν σε σοβαρή ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή (OCD) στην ενήλικη ζωή.
Μετά το θάνατο των γονιών του στα 19 του, ο Χιουζ κληρονόμησε σχεδόν όλη την περιουσία του πατέρα του. Παρά τις προσδοκίες των συγγενών του για έναν «αξιοσέβαστο» γαμπρό, εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο και μετέβη στην Καλιφόρνια, τη γη του κινηματογράφου και των κοινωνικών απολαύσεων. Εκεί άρχισε να μαθαίνει να πετάει και ταυτόχρονα ξεκίνησε την καριέρα του ως παραγωγός ταινιών.
Η καριέρα στον κινηματογράφο
Η πρώτη του ταινία, Swell Hogan, καταστράφηκε από έναν εκκεντρικό νεαρό εκατομμυριούχο, θεωρώντας την ανάξια για αίθουσες. Ωστόσο, οι επόμενες ταινίες του, Everybody Plays και Two Arabian Knights, σημείωσαν τεράστια επιτυχία, με την τελευταία να κερδίζει Όσκαρ Καλύτερης Κωμωδίας.
Η αληθινή φήμη του Hughes ήρθε όταν αποφάσισε να συνδυάσει τα δύο πάθη του: τον κινηματογράφο και την αεροπορία. Για την ταινία Hell's Angels, γυρισμένη για πιλότους του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, δεν έκανε κανένα συμβιβασμό. Χρησιμοποίησε την περιουσία του για να δημιουργήσει μια ιδιωτική αεροπορική δύναμη 150 αεροπλάνων. Κατά τα γυρίσματα, τρεις κασκαντέρ σκοτώθηκαν και ο ίδιος υπέστη σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι πετώντας για τη σκηνή-κλειδί.
Η ταινία ήταν επιτυχία, αποφέροντας 2,5 εκατομμύρια δολάρια, αλλά δεν κάλυψε τα 3,8 εκατομμύρια δολάρια κόστους παραγωγής.
Η ζωή πέρα από τον κινηματογράφο
Ο Hughes είχε αδυναμία στις γυναίκες και τα αεροπλάνα. Αποπλανούσε αστέρες του κινηματογράφου και ξόδευε αλόγιστα, όπως για να κάνει την Ίνγκριντ Μπέργκμαν να πετάξει μαζί του. Οι σχέσεις του με γυναίκες μερικές φορές γίνονταν βίαιες, όπως στην περίπτωση της Άβα Γκάρντνερ. Το 1936 συνελήφθη για θανάσιμο χτύπημα πεζού μετά από νυχτερινή έξοδο, αλλά απέφυγε τη φυλακή.
Η συνεισφορά στην αεροπορία
Το 1932 ίδρυσε την Hughes Aircraft Company. Αρχικά κατασκεύαζε αθλητικά αεροπλάνα, αλλά ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος τον μετέτρεψε σε βασικό εργολάβο για στρατιωτικά αεροσκάφη. Ανέπτυξε το τεράστιο υδάτινο μεταγωγικό H-4 Spruce Goose, το οποίο μπορούσε να μεταφέρει 68 τόνους φορτίου ή δύο άρματα μάχης Sherman. Παρά την καθυστέρηση, το αεροσκάφος παρέμεινε το αγαπημένο του μέχρι τον θάνατό του.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ανέπτυξε τον πρώτο επιχειρησιακό πύραυλο αέρος-αέρος AIM-4 Falcon, ακολούθησαν οι AGM-65 Maverick, TOW και ο συνδυασμός AIM-54 Phoenix με το ραντάρ AN/AWG-9 στο F-14, όπλα-ορόσημα που άλλαξαν την αεροπορική στρατηγική της εποχής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών