Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Παπουτσάνης: Η αισιοδοξία για το δεύτερο εξάμηνο, οι ανατιμήσεις και η διαγραμματική εικόνα της μετοχής

Παπουτσάνης: Η αισιοδοξία για το δεύτερο εξάμηνο, οι ανατιμήσεις και η διαγραμματική εικόνα της μετοχής
Για κάποιες κατηγορίες προιόντων έχουν ήδη δρομολογηθεί επιπλέον αυξήσεις τιμών που για το δεύτερο εξάμηνο οδηγούν συνολικά σε επιπλέον μέση αύξηση 4 % – 5%.
Σχετικά Άρθρα

Η διαγραμματική εικόνα της μετοχής της Παπουτσάνης έχει αποτυπώσει τη μεγάλη βελτίωση του ισολογισμού και τα όσα πέτυχε τα τελευταία χρόνια η διοίκηση της εταιρείας.
Όταν το 2017 ξεκινούσε η ανοδική κίνηση από τα 0,25 ευρώ, κανείς δεν πίστευε αυτήν την πορεία της μετοχής αλλά ούτε και την πορεία των μεγεθών.
Σήμερα η τιμή της μετοχής έχει δεκαπλασιαστεί και με βάση τα αποτελέσματα εξαμήνου και παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που προκαλεί η ενεργειακή κρίση και η άνοδος των τιμών των πρώτων υλών, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως η αποτίμηση δεν είναι ακριβή, ειδικά αν το δεύτερο εξάμηνο είναι καλύτερο από το πρώτο.
Μετά από μία μικρή διόρθωση από τα υψηλά των 3 ευρώ σήμερα ο τίτλος είναι στα 2,54 ευρώ με την αποτίμηση να δείχνει σχεδόν 69 εκατ. ευρώ.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία σημείωσε ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών της κατά 39%.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών κατά το A’ εξάμηνο 2022 ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Η σημαντική αυτή αύξηση στον κύκλο εργασιών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 αποδίδεται στη επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στις υψηλές επιδόσεις των βιομηχανικών πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών στο εξωτερικό και των παραγωγών για τρίτους, σε συνδυασμό με αυξήσεις στις τιμές πώλησης (κυρίως των δύο τελευταίων κατηγοριών) προκειμένου να μετακυλιστεί κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους. παπουτσάνης.jpg
Έτσι, συγκρίνοντας το εξάμηνο του 2022 με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η αύξηση των πωλήσεων κατά 39% αποδίδεται κατά 22% σε αύξηση του όγκου σε σχέση με το 2021 και κατά 17% σε αύξηση των τιμών.
Οι εξαγωγές της εταιρίας Παπουτσάνης ανήλθαν σε 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 66% του συνολικού κύκλου εργασιών, και καταγράφοντας αύξηση ύψους 54% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Το 15% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 20% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά έναντι 8% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, το 44% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 21% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Το μικτό κέρδος επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων κατά τη τρέχουσα περίοδο και ανήλθε σε 9,8 εκατ. ευρώ έναντι 8,0 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 22%.
Αντίθετα, το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 29,3% έναντι 33,2% το α’ εξάμηνο του 2021, επηρεαζόμενο κυρίως από την σημαντικότατη αύξηση του ενεργειακού κόστους.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους το επιπλέον κόστος ενέργειας για την εταιρία ήταν περίπου 1,0 εκ. ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε επιβάρυνση του μικτού περιθωρίου κατά σχεδόν τρεις ποσοστιαίες μονάδες (3%) σε σχέση με πέρυσι.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,3 εκατ. Ευρώ, έναντι κερδών 3,0 το α’ εξάμηνο του 2021.
Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα του εξαμήνου έχουν επιβαρυνθεί με μη επαναλαμβανόμενη ζημία ύψους 384 χιλ. ευρώ, όπως αυτή προέκυψε μετά την έκδοση της διαιτητικής απόφασης σχετικά με τη διακοπή της συνεργασίας με την εταιρεία Ελγέκα Α.Ε., η οποία μέχρι το τέλος του 2020 διένεμε τα επώνυμα προϊόντα της εταιρίας στις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,5 εκατ. ευρώ και κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών, μη επαναλαμβανόμενων αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 4,9 εκατ. έναντι κερδών 4,0 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξημένα κατά 22%.
Για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, οι εκτιμήσεις για την πορεία των ξενοδοχειακών προϊόντων είναι ιδιαίτερα θετικές και αναμένεται ενισχυμένος κύκλος εργασιών σε σχέση με αυτόν του 2019, στην αγορά των επωνύμων προϊόντων, που παρουσιάζει κάμψη ήδη από το πρώτο εξάμηνο, στόχος είναι η ενίσχυση της θέσης των προϊόντων της Παπουτσάνης στην προτίμηση του καταναλωτή κερδίζοντας μερίδιο και η είσοδος της εταιρείας σε νέες κατηγορίες, στις κατηγορίες παραγωγών τρίτων και σαπουνόμαζας στόχος παραμένει η διατήρηση και διεύρυνση του πελατολογίου και των συνεργασιών καθώς η εταιρεία συνεχώς βελτιώνει την παραγωγικότητα και μειώνει το παραγωγικό κόστος.
Για κάποιες κατηγορίες προιόντων έχουν ήδη δρομολογηθεί επιπλέον αυξήσεις τιμών που για το δεύτερο εξάμηνο οδηγούν συνολικά σε επιπλέον μέση αύξηση 4 % – 5%.

Γ.Κ.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης