
σύμβολα :
ΕΜΠΟΡ.ΕΙΣ.ΑΥΤ/ΤΩΝ,ΔΙΤΡΟΧΩΝ & ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛ
γράφει :
Η διοίκηση συνεχίζει να θέλει υγιή ισολογισμό και στο τέλος του 2024 η μόχλευση ήταν 72% δηλαδή ο καθαρός δανεισμός σε σύγκριση με την αξία στόλου
Ο κ.Κυριακόπουλος αν και δεν έδωσε συγκεκριμένη εκτίμηση για το τζίρο και τα κέρδη, λέγοντας ότι είναι κάτι που πιθανότατα να αρχίσει να το κάνει από την επόμενη ενημέρωση, είπε πως περιμένει αύξηση κερδών και πωλήσεων στο σύνολο της χρήσης 2025.
Ανέφερε πως η εταιρεία αναπτύσσει νέες δραστηριότητες που στοχεύουν να έχουν συμμετοχή 10% στο τζίρο, αλλά όχι συμμετοχή στα κέρδη, καθώς την πρώτη χρονιά οι νέες κινήσεις θέλουν επενδύσεις και δε δίνουν κέρδη.
Ωστόσο, η εταιρεία στον τομέα της ενοικίασης λανσάρει μία νέα δραστηριότητα τη FLIZZR που απευθύνεται σε άλλους πελάτες για πιο χαμηλό κόστος ενοικίασης. Έτσι μικρά αυτοκίνητα της SIXT που έχουν αποσβεστεί και θα είχαν πουληθεί, αντί να πουληθούν θα συνεχίζουν να προσφέρονται για ενοικίαση και από αυτή την κίνηση περιμένει καλό κέρδος. Προς το παρόν έχουν γίνει αναλύσεις και μένει να αποδειχθεί κερδοφόρα η κίνηση είπε ο κ.Κυριακόπουλος, ωστόσο δήλωσε αισιόδοξος.
Ο άδικος φόρος
Για το 2024 είπε πως ήταν αρκετά ανταγωνιστικό το περιβάλλον και επηρέασε το μικτό περιθώριο κέρδους. Ωστόσο, αύξησε μερίδια, γιατί επικεντρώθηκε στη βελτίωση των μεριδίων και θα συνεχίσει να το κάνει ενώ μεγάλωσε και η αγορά.
Τα κέρδη του 2024 επηρεάστηκαν από επιπλέον φόρο που επιβλήθηκε στην εταιρεία από την εξαγορά της SIXT το 2018.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τον ισολογισμό, η θυγατρική Λάιον Ρενταλ έλαβε εντολή ελέγχου από τις φορολογικές αρχές για τη χρήση που έληξε την 31 Δεκεμβρίου 2018.
Από τον εν λόγω έλεγχο προέκυψαν διαφορές που αφορούσαν σε παρακρατούμενους φόρους ομολογιακού δανείου, οι οποίες στο σύνολό τους συμπεριλαμβανομένων προστίμων και προσαυξήσεων ανέρχονται σε 867 χιλ. ευρώ. Η Λάιον Ρενταλ έχει υποβάλλει Ενδικοφανή Προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, η οποία δεν έχει έως τώρα γνωματεύσει και ως εκ τούτου, το ανωτέρω ποσό έχει ενσωματωθεί στο λειτουργικό κόστος της χρήσης. Η διοίκηση θεωρεί ότι θα δικαιωθεί γιατί όπως είπε όλες οι διαδικασίες είχαν γίνει σωστά και θεωρεί επίσης ατυχές ότι έπεσε το Δεκέμβριο αυτός ο φόρος και την επηρέασε. Εκτιμά ότι θα τελειώσει φέτος η διαδικασία και θα δικαιωθεί αλλά δεν ξέρει πόσο ποσό θα ακυρωθεί.
Οι νέες συνεργασίες
Όπως έχει ανακοινωθεί ξεκίνησε συνεργασία με την Toyota και έχει ανοίξει κατάστημα στην Πάτρα. Θέλει να μεγαλώσει το αποτύπωμα στην αγορά αυτοκινήτου και έχει και από την κίνηση έχει συνέργειες στην ενοικίαση. Θα ήθελε να έχει και στην Αττική παρουσία. Υπάρχουν όπως είπε καταξιωμένοι dealers και ή θα πρέπει να γίνει μέσω εξαγοράς κάποιου dealer ή να πει η ίδια η Τoyota ότι θέλει και άλλον.
Επίσης ανέλαβε τις ηλεκτρικές εξωλέμβιες Torqeedo. «Είναι μία μικρή αγορά, αλλά η τεχνολογία ωριμάζει και θεωρεί πως έχει σημαντικές προοπτικές στο μέλλον, ως λύση για συγκεκριμένες εφαρμογές», είπε ο κ.Κυριακόπουλος.
Στον κλάδο των αυτοκινήτων είπε ο κ.Κυριακόπουλος πως είναι «ανοικτοί για νέες συνεργασίες αλλά θέλουμε και ειδικά στην ηλεκτροκίνηση να βρούμε εταιρεία που να ταιριάζει στις αξίες μας και στο DNA μας. Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάτι ανακοινώσιμο, αλλά είναι ένας χώρος που τον κοιτάμε και γίνονται πολλές συζητήσεις».
Έμφαση στης απόδοση των κεφαλαίων
Η διοίκηση συνεχίζει να θέλει υγιή ισολογισμό και στο τέλος του 2024 η μόχλευση ήταν 72% δηλαδή ο καθαρός δανεισμός σε σύγκριση με την αξία στόλου.
Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων ανήλθε στο 20,4% και όπως είπε η διοίκηση είναι πολύ καλό το ποσοστό παρά το έκτακτο κόστος που είχε. Θα δώσει μέρισμα 0,13 ευρώ λίγο παραπάνω από το περσινό, διατηρώντας τη συνετή μερισματική πολιτική.
Τέλος ο κ.Κυριακόπουλος σημείωσε πως από το 2021 βγαίνοντας από τον Covid έχει διπλασιάσει πωλήσεις και υπερδιπλασιάσει τα κέρδη προ φόρων και τόκων φέροντας συστηματικά καλή απόδοση ιδίων κεφαλαίων.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.E.
2.72
-1.09% (-0.03)
Σύμβολο
ΜΟΤΟ
Συν.Όγκος
21,972
Τζίρος
60,652
Υψηλό ημέρας
2.79
Χαμηλό ημέρας
2.63
Άνοιγμα ημέρας
2.79
Προηγούμενο κλείσιμο
2.75
Τελευταία Ενημέρωση 23/05/2025 16:22:55
Σχόλια αναγνωστών