Η αεροπορία μπορεί να αποφέρει βιώσιμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη
Οι άνθρωποι παραμένουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Αυτό δείχνει μελέτη από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και την Tourism Economics σχετικά με την ανάκτηση της ζήτησης επιβατών μετά το COVID-19.
Η αεροπορία μπορεί να αποφέρει βιώσιμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη καθώς ανταποκρίνεται σε αυτήν τη μακροπρόθεσμη ζήτηση.
Όπως υπογραμμίζεται, είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να ενισχύσουν την υποστήριξη τους για αποτελεσματικότερες επιχειρήσεις. Καθώς και να προωθήσουν μια αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
* Το 2021, οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ανακάμψουν στο 52% των επιπέδων πριν από το COVID-19 (2019).
* Το 2022 οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ανακάμψουν στο 88% των επιπέδων πριν από το COVID-19.
* Το 2023 οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα πριν από το COVID-19 (105%).
* Μέχρι το 2030 ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αναμένεται να αυξηθεί στα 5,6 δισεκατομμύρια. Αυτό θα ήταν 7% χαμηλότερο από την πρόβλεψη πριν από το COVID-19 και εκτιμώμενη απώλεια ανάπτυξης 2-3 ετών λόγω του COVID-19.
* Πέρα από το 2030, τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να επιβραδυνθούν. Λόγω των ασθενέστερων δημογραφικών στοιχείων και μιας βασικής παραδοχής για περιορισμένη ελευθέρωση της αγοράς.
* Προβλέπεται να δώσουν μέση ετήσια αύξηση μεταξύ 2019 και 2039 3,2%. Η πρόβλεψη ανάπτυξης της IATA πριν από το COVID-19 για αυτήν την περίοδο ήταν 3,8%.
Δεν πρέπει να καθυστερήσει η επανεκκίνηση
«Αυτό είναι μια σαφή έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ετοιμαστούν, δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς Γενικός Διευθυντής της IATA.
Ο τομέας των ταξιδιών και του τουρισμού συμβάλλει σημαντικά στο ΑΕΠ. Διακυβεύεται η διαβίωση των ανθρώπων.
Για να αποφευχθούν μεγαλύτερες μακροπρόθεσμες οικονομικές και κοινωνικές ζημιές, η επανεκκίνηση δεν πρέπει να καθυστερήσει.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να διευκολύνουν την ασφαλή επανεκκίνηση με πολιτικές που επιτρέπουν ταξίδια χωρίς περιορισμούς για εμβολιασμένα άτομα και δοκιμές εναλλακτικών λύσεων για όσους δεν μπορούν να εμβολιαστούν.
Πρέπει επίσης να είναι έτοιμες με διαδικασίες για την ψηφιακή διαχείριση των πιστοποιητικών εμβολίου ή δοκιμής, διασφαλίζοντας ότι η ασφαλής επανεκκίνηση είναι αποτελεσματική».
Η ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών είναι ελαφρώς ισχυρότερη από την ανάκαμψη της ζήτησης που μετράται σε χιλιόμετρα επιβατών (RPK). Και αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο μέσο όρο 3% μεταξύ 2019 και 2039.
Αυτό οφείλεται στην αναμενόμενη ισχύ των εγχώριων αγορών όπως Κίνα με μεγάλο αριθμό επιβατών και μικρότερες αποστάσεις.
Επιθυμία για ταξίδια
Η ζημιά της κρίσης COVID-19 θα είναι αισθητή για τα επόμενα χρόνια. Αλλά όλες οι ενδείξεις είναι ότι οι άνθρωποι έχουν διατηρήσει την ανάγκη και την επιθυμία τους να ταξιδέψουν.
* Οποιαδήποτε δυνατότητα ανοίγματος των συνόρων αντιμετωπίζεται με μια άμεση αύξηση των κρατήσεων. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η άνοδος των 100 ποσοστιαίων μονάδων στις κρατήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Πορτογαλία όταν ανακοινώθηκε η «πράσινη λίστα» στις αρχές Μαΐου.
* Η οικονομία είναι ισχυρή και μπορεί να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη των ταξιδιών. Το Φεβρουάριο του 2021 τα επίπεδα βιομηχανικής παραγωγής ανήλθαν στο 2% πάνω από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019.
* Οι καταναλωτές έχουν αποταμιεύσει χρήματα κατά το κλείδωμα. Και σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει το 10% του ΑΕΠ.
* Τα ποσοστά εμβολιασμού στις ανεπτυγμένες χώρες (με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Ιαπωνίας) θα πρέπει να υπερβούν το 50% του πληθυσμού έως το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Αειφορία
«Η αεροπορία θα αυξηθεί επειδή οι άνθρωποι θέλουν και πρέπει να ταξιδέψουν, τονίζει ο Γουίλι Γουόλς.
Αλλά πρέπει να είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε αυτήν τη ζήτηση των καταναλωτών με βιώσιμο τρόπο. Αυτοί είναι οι βασικοί κανόνες για οποιαδήποτε επιχείρηση.
Δεν είναι μυστικό ότι αυτό είναι πιο δύσκολο για την αεροπορία από τομείς με ευρύτερες ενεργειακές εναλλακτικές λύσεις. Αλλά με την υποστήριξη των κυβερνήσεων θα φτάσουμε εκεί μέσω ενός συνδυασμού μέσων».
Ο κλάδος έχει δεσμευτεί να μειώσει τις καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα μισά επίπεδα του 2005 έως το 2050.
Έχει ήδη ένα καλό ιστορικό αποσύνδεσης των εκπομπών και της αύξησης της ζήτησης ανά ταξίδι επιβατών στο μισό από το 1990 μέσω των κερδών απόδοσης, αλλά οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να εντείνουν.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Η αεροπορία μπορεί να αποφέρει βιώσιμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη καθώς ανταποκρίνεται σε αυτήν τη μακροπρόθεσμη ζήτηση.
Όπως υπογραμμίζεται, είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να ενισχύσουν την υποστήριξη τους για αποτελεσματικότερες επιχειρήσεις. Καθώς και να προωθήσουν μια αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
* Το 2021, οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ανακάμψουν στο 52% των επιπέδων πριν από το COVID-19 (2019).
* Το 2022 οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ανακάμψουν στο 88% των επιπέδων πριν από το COVID-19.
* Το 2023 οι συνολικοί αριθμοί επιβατών αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα πριν από το COVID-19 (105%).
* Μέχρι το 2030 ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αναμένεται να αυξηθεί στα 5,6 δισεκατομμύρια. Αυτό θα ήταν 7% χαμηλότερο από την πρόβλεψη πριν από το COVID-19 και εκτιμώμενη απώλεια ανάπτυξης 2-3 ετών λόγω του COVID-19.
* Πέρα από το 2030, τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να επιβραδυνθούν. Λόγω των ασθενέστερων δημογραφικών στοιχείων και μιας βασικής παραδοχής για περιορισμένη ελευθέρωση της αγοράς.
* Προβλέπεται να δώσουν μέση ετήσια αύξηση μεταξύ 2019 και 2039 3,2%. Η πρόβλεψη ανάπτυξης της IATA πριν από το COVID-19 για αυτήν την περίοδο ήταν 3,8%.
Δεν πρέπει να καθυστερήσει η επανεκκίνηση
«Αυτό είναι μια σαφή έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ετοιμαστούν, δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς Γενικός Διευθυντής της IATA.
Ο τομέας των ταξιδιών και του τουρισμού συμβάλλει σημαντικά στο ΑΕΠ. Διακυβεύεται η διαβίωση των ανθρώπων.
Για να αποφευχθούν μεγαλύτερες μακροπρόθεσμες οικονομικές και κοινωνικές ζημιές, η επανεκκίνηση δεν πρέπει να καθυστερήσει.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να διευκολύνουν την ασφαλή επανεκκίνηση με πολιτικές που επιτρέπουν ταξίδια χωρίς περιορισμούς για εμβολιασμένα άτομα και δοκιμές εναλλακτικών λύσεων για όσους δεν μπορούν να εμβολιαστούν.
Πρέπει επίσης να είναι έτοιμες με διαδικασίες για την ψηφιακή διαχείριση των πιστοποιητικών εμβολίου ή δοκιμής, διασφαλίζοντας ότι η ασφαλής επανεκκίνηση είναι αποτελεσματική».
Η ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών είναι ελαφρώς ισχυρότερη από την ανάκαμψη της ζήτησης που μετράται σε χιλιόμετρα επιβατών (RPK). Και αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο μέσο όρο 3% μεταξύ 2019 και 2039.
Αυτό οφείλεται στην αναμενόμενη ισχύ των εγχώριων αγορών όπως Κίνα με μεγάλο αριθμό επιβατών και μικρότερες αποστάσεις.
Επιθυμία για ταξίδια
Η ζημιά της κρίσης COVID-19 θα είναι αισθητή για τα επόμενα χρόνια. Αλλά όλες οι ενδείξεις είναι ότι οι άνθρωποι έχουν διατηρήσει την ανάγκη και την επιθυμία τους να ταξιδέψουν.
* Οποιαδήποτε δυνατότητα ανοίγματος των συνόρων αντιμετωπίζεται με μια άμεση αύξηση των κρατήσεων. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η άνοδος των 100 ποσοστιαίων μονάδων στις κρατήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Πορτογαλία όταν ανακοινώθηκε η «πράσινη λίστα» στις αρχές Μαΐου.
* Η οικονομία είναι ισχυρή και μπορεί να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη των ταξιδιών. Το Φεβρουάριο του 2021 τα επίπεδα βιομηχανικής παραγωγής ανήλθαν στο 2% πάνω από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019.
* Οι καταναλωτές έχουν αποταμιεύσει χρήματα κατά το κλείδωμα. Και σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει το 10% του ΑΕΠ.
* Τα ποσοστά εμβολιασμού στις ανεπτυγμένες χώρες (με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Ιαπωνίας) θα πρέπει να υπερβούν το 50% του πληθυσμού έως το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Αειφορία
«Η αεροπορία θα αυξηθεί επειδή οι άνθρωποι θέλουν και πρέπει να ταξιδέψουν, τονίζει ο Γουίλι Γουόλς.
Αλλά πρέπει να είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε αυτήν τη ζήτηση των καταναλωτών με βιώσιμο τρόπο. Αυτοί είναι οι βασικοί κανόνες για οποιαδήποτε επιχείρηση.
Δεν είναι μυστικό ότι αυτό είναι πιο δύσκολο για την αεροπορία από τομείς με ευρύτερες ενεργειακές εναλλακτικές λύσεις. Αλλά με την υποστήριξη των κυβερνήσεων θα φτάσουμε εκεί μέσω ενός συνδυασμού μέσων».
Ο κλάδος έχει δεσμευτεί να μειώσει τις καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα μισά επίπεδα του 2005 έως το 2050.
Έχει ήδη ένα καλό ιστορικό αποσύνδεσης των εκπομπών και της αύξησης της ζήτησης ανά ταξίδι επιβατών στο μισό από το 1990 μέσω των κερδών απόδοσης, αλλά οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να εντείνουν.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών