Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ελλάδα: Διαθέτει αεροδρόμια με ωράριο λειτουργίας και ονειρεύεται να γίνει υπερδύναμη στον Τουρισμό

Ελλάδα: Διαθέτει αεροδρόμια με ωράριο λειτουργίας και ονειρεύεται να γίνει υπερδύναμη στον Τουρισμό
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Κώστας Τριανταφύλλου λέει στο BN ότι το προσωπικό έχει φθάσει στα όρια του

Στα… κόκκινα δουλεύει το προσωπικό της Υπηρεσίας  Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για να κρατήσει ανοιχτά τα αεροδρόμια της χώρας την καλοκαιρινή περίοδο, αφού πρόκειται για τις βασικές πύλες εισόδου των τουριστών στην χώρα μας.
Το ολιγάριθμο προσωπικό  της ΥΠΑ θυσιάζει την καλοκαιρινή του άδεια και αρκείται στην αξιοποίηση του ρεπό που είναι υποχρεωτικό για τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας των αεροδρομίων ή εργάζονται στην καρδιά του συστήματος παρακολούθησης εισόδου των αεροσκαφών στο ελληνικό FIR.
Η μείωση του προσωπικού απειλεί και τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) που είναι η «καρδιά» παρακολούθησης  της εναέριας κυκλοφορίας και  οι εγκαταστάσεις  βρίσκονται στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Σήμερα στην βάρδια απασχολούνται μόλις με 23 άτομα προσωπικό ενώ πριν την εποχή των Μνημονίων ξεπερνούσε τα 30 άτομα.
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Κώστας Τριανταφύλλου λέει στο BN ότι το προσωπικό έχει φθάσει στα όρια του και μία απροσδόκητη απουσία ενός υπαλλήλου από το ΚΕΠΑΘ ή από τα αεροδρόμια για λόγους υγείας θέτει σε κίνδυνο  την αεροναυτιλία. 
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ  υποστηρίζει οι μνημονιακές κυβερνήσεις με ο νόμο 4024 του 2011 κατήργησαν οργανικές θέσεις ενώ την ίδια περίοδο αυξήθηκε ο αριθμός των υπαλλήλων που αποχώρησε από την υπηρεσία.
Πριν την έλευση των Μνημονίων  το προσωπικό ξεπερνούσε τα 3.500 άτομα και σήμερα ο συνολικός αριθμός των υπαλλήλων έχει περιοριστεί σε 2400.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι με λιγότερο προσωπικό η ΥΠΑ  έχει  περισσότερο έργο να υλοποιήσει διότι αυξήθηκαν κατακόρυφα η είσοδος ΑΦ  και  την ίδια στιγμή  ο Τουρισμός πριν την πανδημία έκανε το ένα ρεκόρ  μετά το  άλλο.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα  έκλεισε για μία μέρα το αεροδρόμιο  της Ικαρίας  διότι αρρώστησε ο  τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος και δεν υπήρχε αντικαταστάτης.
Ο κ. Κώστας Τριανταφύλλου  θεωρεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει  άμεσα σε  προσλήψεις προσωπικού πολλών ειδικοτήτων όπως ελεγκτές , τεχνικούς, πυροσβέστες  και άλλων  ειδικοτήτων για να μπορέσει η ΥΠΑ να ανταποκριθεί στο ρόλο  της.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση διατηρεί περισσότερα από 20 αεροδρόμια σε ημιθανή κατάσταση σαν να πρόκειται για ΚΤΕΛ υπεραστικών λεωφορείων αφού έχουν ωράριο λειτουργίας από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου ενώ  υπάρχουν και αυτά που κλείνουν από το μεσημέρι ή υποδέχονται μικρά αεροσκάφη μερικές ώρες της ημέρας.

Η εικόνα στα αεροδρόμια Πάρου και Κυκλάδων

Να αναφερθεί ότι χθες στο αεροδρόμιο της Πάρου διανυκτέρευσε  αεροσκάφος λόγω βλάβης και  δεν ήταν εφικτό να επισκευαστεί διότι το περιστατικό συνέβη  πριν κλείσει και ήταν ανέφικτο να δεχθεί την προσγείωση  αεροσκάφους της ίδιας εταιρείας για την  αποκατάσταση της βλάβης.  
Τα αεροδρόμια των Κυκλάδων εκτός της Μυκόνου  που  την τουριστική περίοδο παραμένει  ανοικτό όλο το 24ωρο.  
Ακόμη διαθέτει ελεγκτές και την αναγκαία τεχνική υποδομή  για προσγειώσεις με τη βοήθεια οργάνων. Αντίθετα τα αεροδρόμια που κλείνουν με τη δύση του ηλίου διαθέτουν μόνο τηλεπικοινωνιακό υπάλληλο, ο οποίος παρέχει τις βασικές πληροφορίες στο προσερχόμενο αεροσκάφος και η προσγείωση γίνεται με ευθύνη του κυβερνήτη. 
Στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ έχει αναρτηθεί τον ημερήσιο πρόγραμμα  των αεροδρομίων που κλείνουν όταν χαθεί το φως της ημέρας.
Η εικόνα που ακολουθεί αποκαλύπτει ότι η χώρα είναι στον αυτόματο  πιλότο διότι  οι αρμόδιοι από τη μια πλευρά υμνούν τα έσοδα από τον τουρισμό  και από την άλλη δεν  σχεδιάζουν να κάνουν όλα τα αεροδρόμια  να λειτουργούν  όλο  το 24ωρο  τουλάχιστον  την τουριστική περίοδο.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ_1.jpg

Νίκος  Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr    
www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης