Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Σαρώνει η Ελλάδα στους δείκτες ικανοποίησης τουριστών και γίνεται πόλος έλξης επενδύσεων

Σαρώνει η Ελλάδα στους δείκτες ικανοποίησης τουριστών και γίνεται πόλος έλξης επενδύσεων

Κερδίζει το στοίχημα ο τουρισμός – Σε ποιες περιοχές αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019

Σχετικά Άρθρα

Χρονιά ανάκαμψης για τα τουριστικά έσοδα της χώρας και μεταβατική για το ταμείο του επιχειρείν - πιέζεται από τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση σε συνδυασμό με τις απώλειες δύο ετών πανδημίας - χαρακτηρίζουν οι άνθρωποι του τουρισμού το 2022, «εκτός και εάν υπάρξουν απρόοπτα προς τα τέλη του έτους».
Οι τουριστικές ροές καταρρίπτουν μέσα στο κατακαλόκαιρο όλα τα ρεκόρ στις Κυκλάδες, αλλά και αλλού, όπως για παράδειγμα στην Κέρκυρα τον Ιούλιο, όπου σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια, οι αεροπορικές αφίξεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20%, ενώ σε αρκετούς προορισμούς της χώρας οι πληρότητες αγγίζουν τα επίπεδα του 2019. «Από την καλή εικόνα εξαιρούνται προορισμοί της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπου οι πληρότητες για τον Αύγουστο δεν φτάνουν το 90%, όπως είναι η Θεσσαλία όπου η εκκίνηση του μήνα έγινε με πληρότητα στα ξενοδοχεία της, της τάξης του 60%», λέει επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο Πήλιο.

Ικανοποιημένος από τη «μεγάλη εικόνα της χώρας» αλλά προβληματισμένος για τα περιθώρια κέρδους του κλάδου εμφανίζεται και ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος δεν αποκλείει με τη σειρά του τα δημόσια έσοδα να ξεπεράσουν τις εισπράξεις του 2019 και να αγγίξουν ακόμα και τα 20 δις.
Ερωτηθείς σχετικά με την σκληρή κριτική της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση περί «πανηγυρισμών» για τις επιδόσεις του τουρισμού, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης Status 107.7, ο κ. Τάσιος εκτίμησε ότι η σεζόν θα φτάσει με ικανοποιητικούς ρυθμούς στη Βόρεια Ελλάδα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου σίγουρα, ενώ στα νησιά θα πάει μέχρι τέλους Οκτωβρίου: «Εξαρτάται τι συγκρίνεις.
Εμείς μιλάμε για μία σεζόν με πολύ μαζικό μοντέλο από τον Μάιο και μετά. Προφανώς αν βάλεις το πρώτο τετράμηνο του έτους, που δεν ήμασταν και στα καλύτερα…αλλά το ζητούμενο είναι τι θα γράψει στο τέλος το κοντέρ. Πάμε καλά και είναι δεδομένο, το βλέπουμε μπροστά μας, μιλάμε με όλη τη χώρα».

Άκρως ικανοποιημένοι τουρίστες σε Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Κυκλάδες και Ήπειρο

Τον Ιούνιο του 2022 ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα ήταν 87,9% στους τομείς της καθαριότητας, της εξυπηρέτησης, του φαγητού κλπ. με τα ξενοδοχεία 5 αστέρων να καταγράφουν την υψηλότερη βαθμολογία και να συγκεντρώνουν 89,5%, σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο Ιουλίου του ΙΝΣΕΤΕ. Την ίδια ώρα ο γενικός δείκτης ικανοποίησης GRΙ ήταν 87,6% για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων, 87,8% για τα 3 αστέρων, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκαν τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 87,2%.
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες (με GRI 90,8%) και ακολουθούν το Βόρειο Αιγαίο (89,6%), η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα (88,0% αντίστοιχα) και τα Ιόνια Νησιά (84,9%). Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με 91,6% και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία (88,9%) και η Αν. Μακεδονία και Θράκη και η Πελοπόννησος (87,8% αντίστοιχα). Χαμηλότερα, βρίσκονται η Θεσσαλία (87,3%), η Στερεά Ελλάδα (86,3%) και η Αττική (84,4%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο γενικός δείκτης ικανοποίησης της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των ανταγωνιστικών πόλεων.
Η Θεσσαλονίκη υπερτερεί έναντι όλων των προορισμών με 84,6% και ακολουθούν η Αθήνα (84,0%), η Βαρκελώνη (82,3%) και η Κωνσταντινούπολη (81,7%) και πιο πίσω οι ιταλικοί προορισμοί Μπολόνια (81,3%) και Ρώμη (79,9%), ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Σμύρνη (77,1%) και η Μασσαλία (76,9%).
Αντίστοιχα, η Μύκονος κατέγραψε τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης (90,4%) έναντι όλων των «premium» προορισμών για τον Ιούνιο του 2022, με την Σαντορίνη να ακολουθεί (89,9%), το Σαιν Τροπέ (86,2%), η Σαρδηνία (85,7%) και η Ίμπιζα (84,1%).
Στο μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα», οι Κυκλάδες βρίσκονται στην κορυφή με γενικό δείκτη ικανοποίησης 90,8% και ακολουθούν η Χαλκιδική (89,8%), η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα (88,0% αντίστοιχα) και τα Ιόνια Νησιά (84,9%). Από τους ανταγωνιστικούς προορισμούς την υψηλότερη θέση κατέχει το Μπόντρουμ με 85,0% και ακολουθούν η Ίστρια (84,9%) και η Μαρμπέγια (84,8%).
Ο γενικός δείκτης ικανοποίησης ανήλθε για τη Μαγιόρκα σε 84,4%, για την Αττάλεια σε 84,2%, και για το Ρίμινι σε 82,4%.

Αναβάθμιση του τουριστικού brand με νέες επενδύσεις

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, οι πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες είναι αυτές που γεμίζουν γρηγορότερα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς και για αυτό σημειώνουν και τις υψηλότερες πληρότητες.
Αν και «μειοψηφία στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο» συνεισφέρουν τα μέγιστα στα δημόσια ταμεία, αφού προσελκύουν πελάτες από το εξωτερικό με μεγαλύτερα βαλάντια και φέτος, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η αύξηση των τιμών θα αυξήσει αντίστοιχα και τον τζίρο των επιχειρήσεων.
Αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τα έσοδα του 2021 που είχαν ανέλθει σε 2.818 δις για τα πεντάστερα, σύμφωνα με το ΙΤΕΠ. Συγκεκριμένα, οι μονάδες 5 αστέρων το 2019, πέτυχαν τζίρο 3,078 δισ. ευρώ, αλλά δεν ξεπερνούν σε ποσοστό το 21% του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας.
Ο τζίρος για τα τετράστερα ήταν αντίστοιχα το 2021 σε 1,51 δισ. ευρώ από 2,8 δις το 2019, για τα 3 αστέρων ήταν 697 περίπου εκατ. ευρώ από 1,3 δις και 377 εκατ. ευρώ ο τζίρος για τα ξενοδοχεία 2 αστέρων το 2021 από τα 1,02 δις του 2019. Τα ξενοδοχεία 1 αστεριού πραγματοποίησαν τζίρο σχεδόν 70 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι, από 136 εκατ. το 2019.

Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, τα νησιά και τελευταία και περιοχές της «άλλης» Ελλάδας μετατρέπονται σε πόλο έλξης για επενδυτές που βάζουν στο στόχαστρό τους το κεφάλαιο «ελληνικός τουρισμός».
Σύμφωνα μάλιστα με την πρόσφατη έρευνα της GBR Consulting για την αθηναϊκή ξενοδοχία, στο αντίστοιχο δυναμικό της πρωτεύουσας προστέθηκαν 71 νέες ξενοδοχειακές μονάδες κατά την τελευταία πενταετία (2017 – 2022) και σε αυτό συνέβαλε το ισχυρό τουριστικό brand.
Η πλειοψηφία των νέων ξενοδοχειακών μονάδων ανήκει στην κατηγορία των τεσσάρων και πέντε αστέρων και έτσι ο προορισμός ανεβαίνει κατηγορία, δηλαδή αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο το τουριστικό προϊόν τόσο της Αθήνας, αλλά και γενικότερα της χώρας.
Μάλιστα το 1/5 των δωματίων ξενοδοχείων της Αθήνας είναι επώνυμα, αν και μόλις το 8% αυτών αποτελεί μέρος διεθνούς ξενοδοχειακής αλυσίδας.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης