Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

«Παράταση» στα τουριστικά έσοδα, με προσπάθεια επιμήκυνσης της σεζόν στο Νότο

«Παράταση» στα τουριστικά έσοδα, με προσπάθεια επιμήκυνσης της σεζόν στο Νότο
Τουρίστες και το χειμώνα είναι το επόμενο βήμα για τη χώρα μας, την ώρα που ο τουρισμός στη Μεσόγειο «σπάει» τα ρεκόρ και αυξάνει τον ανταγωνισμό
Σχετικά Άρθρα
Μετά το rebound στην κανονικότητα (και με το παραπάνω) που δείχνει να πετυχαίνει φέτος ο ελληνικός τουρισμός (αναμένει έσοδα που θα προσεγγίζουν τα 20 δισ, έναντι 18,2 δισ. το 2019), η προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής σεζόν ανεβάζει ρυθμούς, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα δηλώνει παρούσα στην κούρσα της διεκδίκησης του μεριδίου που (θα) της αναλογεί στη Μεσόγειο και επιχειρεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, επιμηκύνοντας κατά το δυνατόν περισσότερο την τουριστική κίνηση σε «θερμότερους» προορισμούς μέσα στο χειμώνα.
«Το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2022 – Μαρτίου 2023, θα μπορούσε να αποτελέσει τη «γέφυρα» ανάμεσα στις δύο τουριστικές περιόδους όπου η χώρα μας αποτελεί «βασικό παίκτη» στην τουριστική σκακιέρα της Μεσογείου» εκτιμά άνθρωπος του τουρισμού, ο οποίος βλέπει με ενδιαφέρον τις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει, εκφράζοντας παράλληλα τον προβληματισμό του για την τελική έκβαση, λόγω διεθνών εξελίξεων.

Αναμένονται κίνητρα στην πράξη

Με καλό «μάτι» βλέπουν την επέκταση της σεζόν και οι άνθρωποι του τουρισμού, για τους οποίους κρίνεται θετικό ότι η σχετική συζήτηση μπαίνει στο τραπέζι του διαλόγου και «είναι μια καλή ευκαιρία να υλοποιηθεί ένα όνειρο ετών, πάνω όμως σε ρεαλιστική βάση.
Το να υπάρχουν προβληματισμοί στην αγορά είναι απολύτως θεμιτό, διότι μόνο όσοι έχουν άμεση και καθημερινή επαφή με την τουριστική δραστηριότητα μπορούν να αντιληφθούν τα προβλήματα και τις δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος που σκοπός μας είναι να πετύχει» θα πει επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται επαγγελματικά, περισσότερο από μια εικοσαετία, στη Ρόδο.
Ο Πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος  έχει με τη σειρά του αναφερθεί στον παράγοντα της επιδότησης εργασίας μέσα στο χειμώνα για όλες τις επιχειρήσεις που θα παραμείνουν ανοιχτές, καθώς με τις διεθνείς εξελίξεις στο ενεργειακό, δεν προβλέπεται να συνεχιστεί υψηλή κινητικότητα σε αφίξεις στα ξενοδοχεία, πόσο μάλλον στις επαρχιακές πόλεις και στους ορεινούς προορισμούς που κατά κύριο λόγο εξαρτώνται από τον εσωτερικό τουρισμό και αντίστοιχα σε νησιωτικούς προορισμούς που ελπίζουν σε παράταση της κινητικότητας από παραδοσιακές αγορές.
«Δεν είναι τόσο απλό το να κατέβει ένα αεροπλάνο για παράδειγμα στα Χανιά ή στο Ηράκλειο και μετά να πάει ο πελάτης σε ένα ξενοδοχείο για να διαμείνει.
Με ποια τιμή; Με ποια κόστη; Με τι μέτρα και σταθμά για τους πελάτες που θα κινηθούν έξω από τα ξενοδοχεία;
Με ποια διαμόρφωση και με ποιο πλάνο;
Και με ποια αεροπλάνα, για αυτό και χρειάζεται σχεδιασμός και να μην έχουμε τη λογική του «εκτάκτου», είπε ο κ. Τάσιος μιλώντας στον Αντέννα Δυτικής Κρήτης, προσθέτοντας: «Αυτό που κρατάμε από την κίνηση του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, το σημαντικό, είναι ότι μπήκε στο τραπέζι η σκέψη πως η χώρα μπορεί να δουλέψει τουριστικά και άλλους μήνες, πέραν της θερινής τουριστικής περιόδου».
«Για εμάς δηλαδή, η όποια επέκταση της σεζόν στα θερινά θέρετρα έχει μια βάση, θα πρέπει όμως να το δούμε συνολικά το θέμα και για τις πόλεις της επαρχίας και στην πορεία και για τον ορεινό και ημιορεινό όγκο της χώρας, όπου και εκεί υπάρχει η δυνατότητα με περιφερειακά αεροδρόμια να συμβεί αυτό.
Άρα έχουμε πολύ δρόμο ακόμη, γιατί εγώ σήμερα που μιλάμε δεν ξέρω να έχουν γίνει κάποιες τελικές συμφωνίες με αρκετά ξενοδοχεία, ώστε να μπορέσει να ανοίξει ο προορισμός το Νοέμβριο. Άρα λοιπόν χρειάζεται σωστός, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, αλλά και ανοιχτός διάλογος.
Ο τουρισμός είναι εθνικό ζήτημα και εμείς έχουμε βάλει ως θέμα την επιδότηση εργασίας σε περιοχές όπου αυτό το χειμώνα, θέλουν να λειτουργήσουν εποχικές τουριστικές επιχειρήσεις», συμπλήρωσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος των ξενοδόχων Ρεθύμνου κ. Μανώλης Τσακαλάκης, ο οποίος έχει τοποθετηθεί υπέρ «ισχυρών κινήτρων» προκειμένου οι συνάδελφοί του στην Κρήτη να ανοίξουν τις μονάδες τους και τον χειμώνα, όπως μέριμνα για τους χειμερινούς επισκέπτες, αλλά και σειρά οικονομικών ελαφρύνσεων για τις επιχειρήσεις που θα πάρουν το «ρίσκο» στη δύσκολη ευρωπαϊκή συγκυρία, όπως επιδότηση του αυξημένου ενεργειακού κόστους που αυξάνει κατακόρυφα, μαζί με τον πληθωρισμό, τα λειτουργικά τους έξοδα. «Θεωρώ ότι η προσπάθεια θα μπορούσε να αποδώσει καρπούς ακόμη και φέτος, εφόσον υλοποιηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση» εκτιμά άλλος επιχειρηματίας.

Ευκαιρία που αυξάνει τον ανταγωνισμό στις χώρες του Νότου

Ρόδος, Κρήτη και Κως, αλλά και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη με το city break, περιλαμβάνονται στην ατζέντα του υπουργείου Τουρισμού κατά την περιοδεία του κ. Βασίλη Κικίλια στην Ευρώπη (Γερμανία, Αυστρία, Σουηδία, Αυστρία) ώστε να εξασφαλίσει συμφωνίες που θα επεκτείνουν την τουριστική σεζόν, με δέλεαρ την εξοικονόμηση χρημάτων για συνταξιούχους κυρίως που θα επιλέξουν το ήπιο κλίμα της Ελλάδας, για να περάσουν το χειμώνα που αναμένεται να είναι πιο «βαρύς» και περισσότερο «κρύος» στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, λόγω ενεργειακής κρίσης και ακρίβειας.
Μέσα στο Νοέμβριο, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, θα μπορούσαν να διατεθούν περί τις 14.200 κλίνες σε ξενοδοχεία των νησιών που διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές και που θα μπορούσαν να επεκτείνουν τη σεζόν για το σκοπό αυτό, ενώ ο πολύπλοκος σχεδιασμός περιλαμβάνει εκτός από συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και tour operators, την εστίαση, τα εμπορικά καταστήματα, τις μετακινήσεις, τα μουσεία κλπ, όλους δηλαδή τους κρίκους της αλυσίδας.
Ο ΕΟΤ άλλωστε, σκοπεύει να διαθέσει 20 εκατ. ευρώ για συνδιαφήμιση στο εξωτερικό προκειμένου να προωθήσει την Ελλάδα, ως τον ιδανικό προορισμό για το χειμώνα.
Παρά τις πιέσεις στις τσέπες των καταναλωτών, η διατήρηση των υφιστάμενων πτήσεων που έχουν προγραμματιστεί είναι η πρώτη προϋπόθεση και ακολουθεί η ενίσχυσή τους για την περίοδο μετά τον Νοέμβριο, ενώ υπάρχει σκέψη για επιδότηση ανά αεροπορική θέση, αυξάνοντας τη συνδεσιμότητα ελληνικών προορισμών κατά τη χειμερινή περίοδο.
Με τις λειτουργικές δαπάνες στα ύψη, οι ξενοδόχοι βάζουν στην εξίσωση και τη μείωση των δημοτικών τελών για όλες τις επιχειρήσεις που θα μπουν στο κάδρο της επέκτασης της σεζόν, ενώ σημειώνουν το μεγάλο ανταγωνισμό στη Μεσόγειο.
«Αυτή τη στιγμή, η Μαγιόρκα και αντίστοιχα και η Τουρκία, έχουν πάρα πολλές κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο, διότι επιδίδονται σε αυτό το «σπορ» εδώ και 20 - 25 χρόνια» σημείωσε ο πρόεδρος των ξενοδόχων και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία, η οποία διαφημίζει πακέτα 660 ευρώ το άτομο με αεροπορικό εισιτήριο για την Αττάλεια.
Ορισμένοι δε, θεωρούν ότι μεγάλες μονάδες ή όμιλοι θα μπορούσαν ίσως να συνδυάσουν χειμερινές συμφωνίες «πακέτο» με τη θερινή τουριστική περίοδο του 2023.

Τα στοιχεία για την Τουρκία

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις για την προσέλκυση συνταξιούχων το χειμώνα στην Τουρκία που έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Μάιο, σύμφωνα με παράγοντες της χώρας, θα την «πριμοδοτήσουν» με επιπλέον 1 εκατ. Ευρωπαίους πολίτες.
Την ίδια ώρα, το πρόγραμμα των δρομολογίων της επεκτείνει η TUI, η οποία διαφημίζει ταξιδιωτικά «πακέτα» μιας εβδομάδας στην Τουρκία με κόστος λιγότερο από 400 ευρώ το άτομο σε δίκλινο δωμάτιο.
Αλλά και η FTI, μέσα από το πρόγραμμα «longstay» προτείνει διαμονή 90 ημερών σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στην Τουρκία για 880 ευρώ τον μήνα, μαζί με το αεροπορικό εισιτήριο με επιστροφή από τη Γερμανία, ενώ εάν κάποιος επιλέξει την Τυνησία, το ίδιο πρόγραμμα θα του κοστίσει περί τα 600 ευρώ.
Δημοσίευμα της DW υποστηρίζει ότι στις πρώτες θέσεις των Γερμανών για το χειμώνα βρίσκονται επίσης τα Κανάρια, το Μαρόκο και η Σενεγάλη, ενώ η FAZ που αναφέρεται σε σχετική έρευνα της TUI, εκτιμά ότι οι τρεις στους τέσσερις Γερμανούς που δηλώνουν ότι σχεδιάζουν ένα ταξίδι μέσα στον χειμώνα, «δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκη ότι θα το πραγματοποιήσουν».

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης