Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Τα ελληνικά ξενοδοχεία «επενδύουν» στο πρωτογενή τομέα της χώρας

Τα ελληνικά ξενοδοχεία «επενδύουν» στο πρωτογενή τομέα της χώρας
Του Χάρη Ντιγριντάκη

Η Αγροδιατροφή στη στρατηγική εργαλειοθήκη των ξενοδοχείων – Η διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου και του Πρωτογενή τομέα θέτουν βάσεις για ένα βιώσιμο και αειφόρο μέλλον
Συμμαχία σύζευξης κοινού οφέλους με κερδισμένο τον περιφερειακό ιστό της χώρας μας και εν γένει την οικονομίας της αποτελεί η σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την ελληνική ξενοδοχεία. Ήδη το 88% των δαπανών των ξενοδοχειακών μονάδων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Παράλληλα το 97% των κρασιών που καταναλώνονται είναι ελληνικά.
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), διαφαίνεται ξεκάθαρα πως οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν γυρίσει «σελίδα», εστιάζοντας κυρίως στην ελληνική αγορά προϊόντων είτε για τρόφιμα είτε για αλκοολούχα ποτά.
Τα ξενοδοχεία όντας το σημαντικότερο σημείο αναφοράς του Ελληνικού Τουρισμού «ξετυλίγουν» μία ακόμα πτυχή τους η οποία σχετίζεται με την αγροτική παραγωγή, εφοδιάζοντας τις κουζινες τους με επώνυμα τοπικά προϊόντα αποκλειστικά ελληνικής προέλευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα απορρόφησης ελληνικών προϊόντων αποτελεί το project Ελληνικό Πρωινό του ΞΕΕ. Πρόκειται για τη μοναδική πρωτοβουλία που συνδέει σε αυτό το εύρος απευθείας τον ξενοδοχειακό κλάδο με τον πρωτογενή τομέα.
Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός το καινοτόμο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» ξεκίνησε το 2010 από το ΞΕΕ και έκτοτε έχει διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία καταξίωσης, μέσα από το διαρκή εμπλουτισμό του και τη διαρκώς αυξανόμενη συμμετοχή. «Η ανάδειξη μέσω του «Ελληνικού Πρωινού» της ιδιαίτερης γαστρονομικής παράδοσης κάθε περιοχής της χώρας µας, ανάλογα µε τα προϊόντα που παράγονται σε αυτήν, τις ιδιαίτερες κλιµατολογικές και γεωγραφικές συνθήκες, δίνει στοιχεία μοναδικότητας στην εμπειρία των επισκεπτών μας και συμβάλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα νέων αγορών για μοναδικά προϊόντα ελληνικής παραγωγής.
Κάθε μέρα, με κάθε πρωινό, τα ξενοδοχεία που έχουν αγκαλιάσει το «Ελληνικό Πρωινό», γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής και της ελληνικής γαστρονομίας» ανέφερε ο κ. Βασιλικός προσθέτοντας : «Όπως είναι γνωστό η Φιλοξενία διαχέει τα οφέλη της σε 17 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και 9 τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ανάμεσά τους ο πρωτογενής τομέας έχει περίοπτη θέση σε αυτή τη συνεισφορά του ελληνικού ξενοδοχείου».
Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αρχίζουν να ακολουθούν μέσω διαφορετικής οδού και οι ευρωπαίοι ξενοδόχοι. Μία εξαιρετική συνθήκη η οποία συνδέεται άμεσα και με την περαιτέρω ενίσχυση του τουριστικού brand. Άλλωστε μέσα από την εντοπιότητα, την εποχικότητα, την αειφορία και την αυθεντικότητα που αποτελούν και τα σύγχρονα «κλειδιά» όπως και τις σύγχρονες τάσεις του τουρισμού, το brand image και η φήμη μιας χώρας έχει την δυναμική να εκτοξευθεί.
Συνεπώς μέσα από μία τέτοια ουσιαστική συνέργεια η οποία θέτει σε πρώτο πλάνο την ενίσχυση και την στήριξη του αγροτικού τομέα και των ελληνικών προϊόντων, επιτυγχάνεται και η περαιτέρω ανάδειξη του τόπου, ως διαχρονικού τουριστικού προορισμού καθώς και το storytelling που τελικώς διαθέτει.

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας

Εξαιρετικά σημαντικά ευρήματα προέκυψαν από την έρευνα ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) καθώς βγάζει στο «φως» τα εξής:

  • Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Από το συγκεκριμένο ποσοστό προκύπτει ότι το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
  • Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.
  • 1.250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό»

Επίσης, στην έρευνα τονίζεται ότι το 64% των ξενοδοχείων προσφέρει μόνο πρωινό, το 17% διαθέτει πλήρη διατροφή, το 12% έχει ala carte εστιατόριο και μόλις το 6% είναι all inclusive.

Πλούσιο το «καλάθι» των ελληνικών προϊόντων που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχεία

Είναι κοινός τόπος ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν προορισμό με την γη και κατ’ επέκταση τα προϊόντα της να αποτελούν το πλούτο της. Πραγματικοί θησαυροί αναδεικνύονται τα ελληνικά προϊόντα είτε μιλάμε για τρόφιμα είτε για αλκοολούχα ποτά.
όπως επισημαίνεται στη μελέτη Σημειώνεται ότι το 92,5% των ξενοδοχείων χρησιμοποιούν υπηρεσίες από την τοπική αγορά ενώ η δαπάνη για την αγορά των υπηρεσιών από την τοπική αγορά ανέρχεται στο 71% της συνολικής δαπάνης για αγορά υπηρεσιών. Ενδεικτικά, οι υπηρεσίες που μπορεί να αγοράζει ένα ξενοδοχείο από την τοπική αγορά είναι οι μεταφορές, catering, πλυντήρια, εκδηλώσεις, απολύμανση, φύλαξη, συντήρηση κ.ά.
Σε όλες τις ελληνικές περιφέρειες, η προμήθεια τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό. Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν ανοίξει μεγάλο παράθυρο στις αγορές που έχουν σχέση με τη μαναβική, τα αρτοπαρασκευάσματα, το κρέας και το ψάρι καθώς και τα αυγά. Επίσης ακολουθούν σε σημαντικό ποσοστό το μέλι, το λάδι, το κρασί και η μπύρα.

Ο αγροδιατροφικός τομέας αναδύεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας

Με σπουδαίες προοπτικές και ευκαιρίες μπορεί να «τρέξει» ο πρωτογενής τομέας της Ελλάδας αποτελώντας ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών.
Την στιγμή αυτή που η βιωσιμότητα και η πράσινη μετάβαση έχουν τον πρώτο λόγο, είναι η ώρα που ο πρωτογενής τομέας πρέπει να ξεκλειδώσει την αξία του και να δημιουργήσει μία πραγματική και αυθεντική τάση με στόχο την ενίσχυση της φήμης της χώρας αλλά και πολλών άλλων στοιχείων της.

Ποια τα δυνατά σημεία του πρωτογενούς τομέα – Η οικονομική και κοινωνική διάσταση του τομέα

  • Η ανθεκτικότητα του τομέα στις κρίσεις
  • Η υψηλή ποιότητα των γεωργικών προϊόντων
  • Η δυναμική των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων
  • Το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας
  • Η πλούσια παραγωγή έρευνας και καινοτομίας στη χώρα

Ποιες ευκαιρίες αναδύονται – Αλλαγές και Τάσεις

  • Η στροφή σε φυτικά προϊόντα διατροφής στην ΕΕ
  • Η τόνωση της συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα
  • Η διασύνδεση με τον τουριστικό κλάδο
  • Η αξιοποίηση της έρευνας που παράγεται στη χώρα και διεθνώς
  • Η αξιοποίηση υφιστάμενων εξαγωγικών δικτύων
  • Η ανάπτυξη και αξιοποίηση των βραχείων αλυσίδων εφοδιασμού
  • Η πλούσια ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την περίοδο 2023-2027
  • Υπηρεσίες που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχεία από την τοπική αγορά (Νομός) και μερίδιο δαπάνης αυτών

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης