Παρέμβαση Κυριακόπουλου για την «επιβάρυνση του 1 δις» στις οικονομικές καταστάσεις της ΕΤΕ λόγω ΛΕΠΕΤΕ
Διαβάσαμε με προσοχή το σχετικό άρθρο που αναρτήθηκε στον προβεβλημένο ιστότοπο σας σχετικά με τον ενδεχόμενο «κίνδυνο» της ΕΤΕ από την εγγραφή αναλογιστικών προβλέψεων επισφαλειών στον ισολογισμό της, όπως αυτός θα παρουσιασθεί στην Γ.Σ. των μετόχων της στις 31 Ιουλίου 2019.
Λόγω του ότι τα δικηγορικά μας γραφεία είναι αυτά που κατέθεσαν παρέμβαση υπέρ των συνταξιούχων – δικαιούχων επικουρήσεως (ΛΕΠΕΤΕ), και εν όψει της αποφάσεως της Αιτήσεως Αναστολής από το αρμόδιο Συμβούλιο Αναστολών του ΣτΕ, φρονούμε ότι πρέπει να προβούμε σε μία τοποθέτηση.
Κατ’αρχήν λυπούμαστε διότι η ΕΤΕ, η οποία θα όφειλε να πρωτοστατεί, ως εισηγμένη εταιρεία, στην τήρηση της κανονιστικής υποχρεώσεως αποφυγής διαρροών προς τον Τύπο της «προνομιακής» πληροφόρησης την οποία κατέχει, να μην το τηρεί. Θεωρούμε ότι το κάνει προς όφελος πρόσκαιρων εντυπώσεων και μόνο, με σκοπό την «επιρροή» που ασκούν τα ΜΜΕ στην Κοινή Γνώμη, καθώς το «διακύβευμα» επί 10ετία σχεδόν της προστασίας των Τραπεζών από τους κινδύνους που ενέσκηψαν και, πολύ περιορισμένοι πλέον, ελλοχεύουν.
Όταν σε έναν έγκριτο ιστότοπο αναφέρονται «1 δισεκατομμύριο ζημίες», αυτομάτως οι μνήμες των «κλειστών» ΑΤΜ’s, του φόβου περαιτέρω ανακεφαλαιοποιήσεων και των «δημοσιονομικών αντιμέτρων» (κουρέματα μισθών, συντάξεων κλπ...) προκαλούν ρίγη σε όλους.
Ας μην ανησυχούν όμως, ούτε οι Επενδυτές, ούτε οι Θεσμικοί Φορείς, ούτε οι Πολίτες εν γένει, πολλώ δε μάλλον η Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Αυτή η εικασία περί προβλέψεως 1 δις ως επισφάλειας για τον ΛΕΠΕΤΕ, αποτελεί αποκύημα επιστημονικής φαντασίας, για τους εξής λόγους, που η ΙΔΙΑ επικαλείται στους ισχυρισμούς της:
Α. Για την αναλογιστική πρόβλεψη (μέρους αυτού του μυθώδους ποσού, ύψους 800 εκατ ευρώ και αφορά τις υποχρεώσεις της ΕΤΕ που θα προκύψουν εκ του Νόμου για ΜΕΤΑ το 2024) δεν υπάρχει καμμία επίσημη Αναλογιστική Μελέτη!
Β. Το ποσόν αυτό, το ισχυρίζεται αναπόδεικτα η ΙΔΙΑ η ΕΤΕ (κι όχι ο Ορκωτός Ελεγκτής, πράγμα που και ο ίδιος εμφαντικά αναφέρει, χωρίς να το ενστερνίζεται).
Γ. Οι όποιες επιπτώσεις θα προκληθούν από το 2024 και εντεύθεν, όταν ΘΑ εκπονηθεί Αναλογιστική Μελέτη από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή από ανεξάρτητο ορκωτό αναλογιστή, όπως ο Νομος ορίζει, και πάλι, δεν θα αφορούν το ΣΥΝΟΛΟ αυτού του απολύτως αυθαίρετου ποσού, αλλά την όποια διαφορά προκύψει ΤΟΤΕ εκ της ενδεχόμενης μεγαλύτερης επιβάρυνσης.
Δ. Αν λοιπόν πρέπει σοβαρά να μελετηθεί ποια είναι η ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ επιβάρυνση, αυτή θα αφορούσε μόνον τα 200 εκατ, (δηλαδή τα 40 εκατ επί 5 έτη, 2019-2023 που προβλέπει ο Νομος, με κάποιες όμως εξαιρετικά ουσιώδεις παραμετροποιήσεις, που «ξέχασε» η ΕΤΕ να αναφέρει, αφού άλλωστε ΔΕΝ διενεργήθηκε αναλογιστική μελέτη!
Τα 200 εκατ ευρώ, που προκαλούν περί το 0,6% (ή 200 μονάδες βάσης) επιβάρυνση του Δ.Κ.Ε. (Core Equity Tier 1), είναι απλώς η «ονομαστική αξία». Εάν γίνει η αναλογιστική πρόβλεψη κανονικά, κι όχι στο «φιλοθεάμον κοινό» προς άγραν εντυπώσεων, το ποσόν αυτό θα υπολογισθεί σε παρούσες αξίες ( NPV) με discounted cash flow υπολογισμό που η ίδια η ΕΤΕ επικαλείται, δηλαδή το ισχύον επιτόκιο για το 2018 ως benchmark του 3,375%, και όχι μόνον για τις υποχρεώσεις εκ του Νόμου (τα 40 επί 5 έτη), αλλά και γιά τις ΘΕΤΙΚΕΣ για την ΕΤΕ επιπτώσεις από την μείωση των εργοδοτικών εισφορών της από το 9% στο 3% ΕΤΗΣΙΩΣ για 5 έτη.
Με τα επίσημα νούμερα της Τραπεζης λοιπόν, η δική μας ανάλυση οδηγεί σε μία τελική αναλογιστική επιβάρυνση που τελικά δεν ξεπερνά ούτε τα 60 εκατ. ευρώ για 5 έτη, άρα περί τα 0,2% μόνον επιβάρυνση του ΔΚΕ. Και πάλι, αυτή είναι αναλογιστική πρόβλεψη ΚΑΙ ΟΧΙ ΖΗΜΙΑ, όπως ανακριβώς ισχυρίζεται!
Ε. Για να μην κουράζουμε όμως με περαιτέρω υπολογισμούς: Μία είναι η αλήθεια: Ο ΛΕΠΕΤΕ υπήρξε ένας αποταμιευτικός «κουμπαράς» για 70 χρόνια, που «έσπασε» πρόωρα για να εξυπηρετήσει η ΕΤΕ τις ανάγκες αυξήσεως κεφαλαίου της, ενώ η ουσιαστική διαχειρίστριά του Τράπεζα δεν έλαβε κανένα διαχειριστικά επωφελές μέτρο για να αμβλύνει ή να αντισταθμίσει τις συνέπειες του Ν.3371/2005…ενώ το μπορούσε και το προέβλεπε ο κανονισμός Λειτουργίας του ΛΕΠΕΤΕ.
Αν κάτι θα έπρεπε να προσκομίσει η ΕΤΕ στο ΣτΕ αλλά και στον Α.Π. όπου ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗ θετική απόφαση του δικηγορικού μας γραφείου (2048//2018) έχει οδηγήσει σε Αναίρεση η ΕΤΕ, είναι ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, κι όχι ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ: Που πήγαν δηλαδή τα χρήματα δεκάδων χιλιάδων πρώην εργαζομένων, που επί δεκαετίες συνεισέφεραν στην δημιουργία του αποθεματικού του ΛΕΠΕΤΕ.
Τα Δικηγορικά μας Γραφεία, ήδη ετοιμάζονται για την δική τους Αίτηση Ακυρώσεως μετά από πολύ μελέτη, και φυσικά ενημερώνουμε σήμερα ότι ήδη επιδώσαμε την δική μας Επικουρική Αίτηση Αναιρέσεως που θα εκδικαστεί στα τέλη του 2019.
Υ.Γ.: Η παρέμβαση μας στην φάση των Ασφαλιστικών Μέτρων (Αιτήσεως Αναστολής ενώπιον του ΣτΕ που κατέθεσε η ΕΤΕ κατά της υπουργικής απόφασης) δεν είχε την μορφή παρέμβασης ΥΠΕΡ του Νόμου ή ΚΑΤΑ της Τραπεζας: Το μόνο που σκοπούσε ήταν η εκτέλεση εκείνου του μέρους της Υπουργικής Απόφασης, που έστω και εν μέρει, ευεργετούσε τους 16500 δικαιούχους, ως ένα ελάχιστο «μαξιλάρι» προστασίας από την Πολιτεία, και ως τέτοιο, σπεύσαμε να το προστατεύσουμε με την παρέμβασή μας
Γιάννης Κυριακόπουλος
KYROS LAW OFFICES
www.bankingnews.gr
Λόγω του ότι τα δικηγορικά μας γραφεία είναι αυτά που κατέθεσαν παρέμβαση υπέρ των συνταξιούχων – δικαιούχων επικουρήσεως (ΛΕΠΕΤΕ), και εν όψει της αποφάσεως της Αιτήσεως Αναστολής από το αρμόδιο Συμβούλιο Αναστολών του ΣτΕ, φρονούμε ότι πρέπει να προβούμε σε μία τοποθέτηση.
Κατ’αρχήν λυπούμαστε διότι η ΕΤΕ, η οποία θα όφειλε να πρωτοστατεί, ως εισηγμένη εταιρεία, στην τήρηση της κανονιστικής υποχρεώσεως αποφυγής διαρροών προς τον Τύπο της «προνομιακής» πληροφόρησης την οποία κατέχει, να μην το τηρεί. Θεωρούμε ότι το κάνει προς όφελος πρόσκαιρων εντυπώσεων και μόνο, με σκοπό την «επιρροή» που ασκούν τα ΜΜΕ στην Κοινή Γνώμη, καθώς το «διακύβευμα» επί 10ετία σχεδόν της προστασίας των Τραπεζών από τους κινδύνους που ενέσκηψαν και, πολύ περιορισμένοι πλέον, ελλοχεύουν.
Όταν σε έναν έγκριτο ιστότοπο αναφέρονται «1 δισεκατομμύριο ζημίες», αυτομάτως οι μνήμες των «κλειστών» ΑΤΜ’s, του φόβου περαιτέρω ανακεφαλαιοποιήσεων και των «δημοσιονομικών αντιμέτρων» (κουρέματα μισθών, συντάξεων κλπ...) προκαλούν ρίγη σε όλους.
Ας μην ανησυχούν όμως, ούτε οι Επενδυτές, ούτε οι Θεσμικοί Φορείς, ούτε οι Πολίτες εν γένει, πολλώ δε μάλλον η Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Αυτή η εικασία περί προβλέψεως 1 δις ως επισφάλειας για τον ΛΕΠΕΤΕ, αποτελεί αποκύημα επιστημονικής φαντασίας, για τους εξής λόγους, που η ΙΔΙΑ επικαλείται στους ισχυρισμούς της:
Α. Για την αναλογιστική πρόβλεψη (μέρους αυτού του μυθώδους ποσού, ύψους 800 εκατ ευρώ και αφορά τις υποχρεώσεις της ΕΤΕ που θα προκύψουν εκ του Νόμου για ΜΕΤΑ το 2024) δεν υπάρχει καμμία επίσημη Αναλογιστική Μελέτη!
Β. Το ποσόν αυτό, το ισχυρίζεται αναπόδεικτα η ΙΔΙΑ η ΕΤΕ (κι όχι ο Ορκωτός Ελεγκτής, πράγμα που και ο ίδιος εμφαντικά αναφέρει, χωρίς να το ενστερνίζεται).
Γ. Οι όποιες επιπτώσεις θα προκληθούν από το 2024 και εντεύθεν, όταν ΘΑ εκπονηθεί Αναλογιστική Μελέτη από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή από ανεξάρτητο ορκωτό αναλογιστή, όπως ο Νομος ορίζει, και πάλι, δεν θα αφορούν το ΣΥΝΟΛΟ αυτού του απολύτως αυθαίρετου ποσού, αλλά την όποια διαφορά προκύψει ΤΟΤΕ εκ της ενδεχόμενης μεγαλύτερης επιβάρυνσης.
Δ. Αν λοιπόν πρέπει σοβαρά να μελετηθεί ποια είναι η ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ επιβάρυνση, αυτή θα αφορούσε μόνον τα 200 εκατ, (δηλαδή τα 40 εκατ επί 5 έτη, 2019-2023 που προβλέπει ο Νομος, με κάποιες όμως εξαιρετικά ουσιώδεις παραμετροποιήσεις, που «ξέχασε» η ΕΤΕ να αναφέρει, αφού άλλωστε ΔΕΝ διενεργήθηκε αναλογιστική μελέτη!
Τα 200 εκατ ευρώ, που προκαλούν περί το 0,6% (ή 200 μονάδες βάσης) επιβάρυνση του Δ.Κ.Ε. (Core Equity Tier 1), είναι απλώς η «ονομαστική αξία». Εάν γίνει η αναλογιστική πρόβλεψη κανονικά, κι όχι στο «φιλοθεάμον κοινό» προς άγραν εντυπώσεων, το ποσόν αυτό θα υπολογισθεί σε παρούσες αξίες ( NPV) με discounted cash flow υπολογισμό που η ίδια η ΕΤΕ επικαλείται, δηλαδή το ισχύον επιτόκιο για το 2018 ως benchmark του 3,375%, και όχι μόνον για τις υποχρεώσεις εκ του Νόμου (τα 40 επί 5 έτη), αλλά και γιά τις ΘΕΤΙΚΕΣ για την ΕΤΕ επιπτώσεις από την μείωση των εργοδοτικών εισφορών της από το 9% στο 3% ΕΤΗΣΙΩΣ για 5 έτη.
Με τα επίσημα νούμερα της Τραπεζης λοιπόν, η δική μας ανάλυση οδηγεί σε μία τελική αναλογιστική επιβάρυνση που τελικά δεν ξεπερνά ούτε τα 60 εκατ. ευρώ για 5 έτη, άρα περί τα 0,2% μόνον επιβάρυνση του ΔΚΕ. Και πάλι, αυτή είναι αναλογιστική πρόβλεψη ΚΑΙ ΟΧΙ ΖΗΜΙΑ, όπως ανακριβώς ισχυρίζεται!
Ε. Για να μην κουράζουμε όμως με περαιτέρω υπολογισμούς: Μία είναι η αλήθεια: Ο ΛΕΠΕΤΕ υπήρξε ένας αποταμιευτικός «κουμπαράς» για 70 χρόνια, που «έσπασε» πρόωρα για να εξυπηρετήσει η ΕΤΕ τις ανάγκες αυξήσεως κεφαλαίου της, ενώ η ουσιαστική διαχειρίστριά του Τράπεζα δεν έλαβε κανένα διαχειριστικά επωφελές μέτρο για να αμβλύνει ή να αντισταθμίσει τις συνέπειες του Ν.3371/2005…ενώ το μπορούσε και το προέβλεπε ο κανονισμός Λειτουργίας του ΛΕΠΕΤΕ.
Αν κάτι θα έπρεπε να προσκομίσει η ΕΤΕ στο ΣτΕ αλλά και στον Α.Π. όπου ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗ θετική απόφαση του δικηγορικού μας γραφείου (2048//2018) έχει οδηγήσει σε Αναίρεση η ΕΤΕ, είναι ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, κι όχι ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ: Που πήγαν δηλαδή τα χρήματα δεκάδων χιλιάδων πρώην εργαζομένων, που επί δεκαετίες συνεισέφεραν στην δημιουργία του αποθεματικού του ΛΕΠΕΤΕ.
Τα Δικηγορικά μας Γραφεία, ήδη ετοιμάζονται για την δική τους Αίτηση Ακυρώσεως μετά από πολύ μελέτη, και φυσικά ενημερώνουμε σήμερα ότι ήδη επιδώσαμε την δική μας Επικουρική Αίτηση Αναιρέσεως που θα εκδικαστεί στα τέλη του 2019.
Υ.Γ.: Η παρέμβαση μας στην φάση των Ασφαλιστικών Μέτρων (Αιτήσεως Αναστολής ενώπιον του ΣτΕ που κατέθεσε η ΕΤΕ κατά της υπουργικής απόφασης) δεν είχε την μορφή παρέμβασης ΥΠΕΡ του Νόμου ή ΚΑΤΑ της Τραπεζας: Το μόνο που σκοπούσε ήταν η εκτέλεση εκείνου του μέρους της Υπουργικής Απόφασης, που έστω και εν μέρει, ευεργετούσε τους 16500 δικαιούχους, ως ένα ελάχιστο «μαξιλάρι» προστασίας από την Πολιτεία, και ως τέτοιο, σπεύσαμε να το προστατεύσουμε με την παρέμβασή μας
Γιάννης Κυριακόπουλος
KYROS LAW OFFICES
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών