Η πανδημία εμφανίστηκε αιφνίδια εξαπλώθηκε με εξαιρετική ταχύτητα συντελώντας σε μία σοβαρή νέα παγκόσμια ύφεση αναφέρει σε άρθρο του ο Αιμίλιος Κυριάκου CEO της Citi Ελλάδος Κύπρου, Μάλτας
Η κρίση της πανδημίας εμφανίστηκε αιφνίδια και εξαπλώθηκε σε όλον τον κόσμο με εξαιρετική ταχύτητα συντελώντας σε μία σοβαρή νέα παγκόσμια ύφεση αναφέρει σε άρθρο του ο Αιμίλιος Κυριάκου, διευθύνων σύμβουλος Citi Ελλάδος Κύπρου, Μάλτας.
Ο χρηματοπιστωτικός τομέας ήταν από τους πρώτους που κλήθηκαν να στηρίξουν τον αγώνα των εθνικών κυβερνήσεων στη διαχείριση της πανδημίας και την ενίσχυση των οικονομιών και της κοινωνίας.
Η Citi, ως η πλέον παγκόσμια τράπεζα, με παρουσία και δραστηριότητα σε περισσότερες από 160 χώρες και ιστορία που ξεπερνά τα διακόσια χρόνια, αδιαμφισβήτητα έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων σε κάθε σημείο του πλανήτη.
Η άμεση πληροφόρηση από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία στην Κίνα και η εμπειρία που αστραπιαία αποκτήθηκε από όσα συνέβαιναν στον κόσμο, δεδομένης της παγκόσμιας παρουσίας της Τράπεζας, έδωσε τη δυνατότητα στη Citi να διαχειριστεί επιτυχώς το εκτεταμένο γεωγραφικό της δίκτυο και όλο το εύρος των προϊόντων και υπηρεσιών της.
Ο Όμιλος συνέχισε να ενεργεί ως καταλύτης της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας προσφέροντας υπηρεσίες που ξεπερνούν τα σύνορα των εθνικών οικονομιών.
Επιπλέον, ανεξάρτητα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και τον αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας που επέφεραν, o συμβουλευτικός ρόλος της Citi σε χρηματοδοτήσεις, εκδόσεις ομολόγων, συγχωνεύσεις και εξαγορές, εισαγωγές στα χρηματιστήρια και μεταφορές δικαιωμάτων συνεχίστηκε απρόσκοπτα.
Σε περιόδους αβεβαιότητας, όπως αυτή που διανύουμε, οι εταιρίες και τα κράτη χρειάζονται να εξασφαλίσουν επιπλέον ρευστότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Citi συμμετείχε σε κρατικές εκδόσεις 140 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι σήμερα για χώρες της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι τράπεζες να συμβουλέψουν κατάλληλα και να ανοίξουν το δρόμο για τους πελάτες τους προσφέροντάς τους πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές και στη ρευστότητα που χρειάζονται.
Αναφέρω ως παράδειγμα ότι η Citi στην Ευρώπη κατάφερε να ολοκληρώσει επιτυχώς περισσότερες εταιρικές ομολογιακές εκδόσεις τον Απρίλιο, εν μέσω lockdown, από ότι σε κάθε έναν από τους προηγούμενους τρεις μήνες, ενώ συμμετείχε ενεργά σε τρεις από τις τέσσερεις συνολικά ομολογιακές εκδόσεις του Ελληνικού δημοσίου μετά την έναρξη της πανδημίας.
Μια άλλη διάσταση της περιόδου που διανύουμε είναι ότι η νέα αυτή κρίση έχει επισπεύσει ακόμη περισσότερο για τους πελάτες μας τη μετάβαση σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, μια δυναμική που ήδη έχει αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας και τις υπηρεσίες του χρηματοοικονομικού κλάδου.
Οι ανάγκες ποικίλουν περιλαμβάνοντας περιπτώσεις εταιρικών πελατών που δεν είχαν ολοκληρώσει την ψηφιακή τους μετάβαση και τώρα, λόγω Covid-19, το κάνουν εσπευσμένα ώστε να συναλλάσσονται με ασφάλεια, αλλά και επιχειρήσεις που συμμετέχουν με επιτυχία σε ψηφιακά roadshows.
Όπως ίσως γνωρίζετε, η Citi άνοιξε ξανά την ευρωπαϊκή αγορά των εταιρικών ομολόγων τον Μάρτιο με εκδόσεις για κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Unilever και η Engie καθώς και την ευρωπαϊκή αγορά ομολόγων υψηλής απόδοσης ως αποκλειστικός διαχειριστής του βιβλίου προσφορών για 500 εκατ. δολάρια της Ardagh.
Οι συναλλαγές αυτές φυσικά, συντονίστηκαν από ομάδες εργαζομένων σε διάφορες χώρες της Ευρώπης με τηλεργασία.
Με αυτά τα παραδείγματα θέλω να τονίσω ότι η σχεδόν καθολική εφαρμογή της τηλεργασίας, κάτι ανήκουστο πριν το ξέσπασμα της κρίσης, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά και σε πολλά επίπεδα.
Πριν την πανδημία, περίπου 35.000 εργαζόμενοι της Citi από το σύνολο των 200.000 επέλεγαν ημερησίως την απομακρυσμένη πρόσβαση στα συστήματα της Τράπεζας.
Τώρα πλέον, καθημερινά, σχεδόν 160.000 εργαζόμενοι συνδέονται απομακρυσμένα και η εμπειρία μάς δείχνει ότι λειτουργούμε αποτελεσματικά ως Τράπεζα χωρίς καμία επίπτωση στην ποιότητα των υπηρεσιών μας.
Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, μέσα σε μία μόλις ημέρα -ήδη από τον Μάρτιο-το σύνολο των εργαζομένων εργαζόταν από απόσταση διότι ανέκαθεν η τηλεργασία ήταν μέρος της στρατηγικής μας.
Επομένως, ενώ για εμάς η χρήση των γραφείων μας θα αποτελεί τον κύριο τρόπο εργασίας, η θετική αυτή εμπειρία μάς επιτρέπει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε την τηλεργασία ως ευελιξία στους εργαζομένους μας.
Όποιος έχει εργαστεί από το σπίτι για κάποιες εβδομάδες γνωρίζει ότι η επικοινωνία με την υπόλοιπη ομάδα και το «γραφείο» είναι ζωτικής σημασίας.
Η δόμηση καλής, ανοιχτής και δημιουργικής επικοινωνίας λοιπόν, ήταν ακόμη ένα σημείο, στο οποίο οι τράπεζες αλλά και όσες εταιρείες ανήκουν στον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό κλάδο έπρεπε να διαχειριστούν ως πρώτη προτεραιότητα.
Άλλωστε, η απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων, οι δράσεις προκειμένου να συνεχίσει να υπάρχει ένα περιβάλλον ασφάλειας, σεβασμού στη διαφορετικότητα, αναγνώρισης, ψυχολογικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης είναι σημαντικά για μία επιτυχημένη εργασιακή εμπειρία εκτός των ορίων του «γραφείου» και φυσικά, αντικατοπτρίζονται στο προσφερόμενο επίπεδο υπηρεσιών προς πελάτες και την κοινωνία ευρύτερα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι συμμετέχοντας σε μία παγκόσμια πανστρατιά εναντίον της πανδημίας και ως ενεργά μέλη της παγκόσμιας κοινότητας, η Citi και το Ίδρυμα Citi έχουν δεσμεύσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια για την κάλυψη άμεσων αναγκών εθνικών δομών, συστημάτων υγείας, διεθνών και τοπικών οργανισμών και ακόμη, με υπερηφάνεια ενδυνάμωσαν δράσεις που οργανώθηκαν από εργαζομένους.
Στην Ελλάδα, οι δωρεές ενισχύουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την ανακατασκευή Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, υποστηρίζουν τη λειτουργία της ΕΛΕΠΑΠ με υλικά μίας χρήσης και φροντίζουν τους άστεγους συμπολίτες μας με ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα της PRAKSIS.
Το άρθρο αποτελεί μέρος του Αφιερώματος για το RESTART της ελληνικής οικονομίας του ΑΠΕ/ΜΠΕ
www.bankingnews.gr
Ο χρηματοπιστωτικός τομέας ήταν από τους πρώτους που κλήθηκαν να στηρίξουν τον αγώνα των εθνικών κυβερνήσεων στη διαχείριση της πανδημίας και την ενίσχυση των οικονομιών και της κοινωνίας.
Η Citi, ως η πλέον παγκόσμια τράπεζα, με παρουσία και δραστηριότητα σε περισσότερες από 160 χώρες και ιστορία που ξεπερνά τα διακόσια χρόνια, αδιαμφισβήτητα έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων σε κάθε σημείο του πλανήτη.
Η άμεση πληροφόρηση από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία στην Κίνα και η εμπειρία που αστραπιαία αποκτήθηκε από όσα συνέβαιναν στον κόσμο, δεδομένης της παγκόσμιας παρουσίας της Τράπεζας, έδωσε τη δυνατότητα στη Citi να διαχειριστεί επιτυχώς το εκτεταμένο γεωγραφικό της δίκτυο και όλο το εύρος των προϊόντων και υπηρεσιών της.
Ο Όμιλος συνέχισε να ενεργεί ως καταλύτης της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας προσφέροντας υπηρεσίες που ξεπερνούν τα σύνορα των εθνικών οικονομιών.
Επιπλέον, ανεξάρτητα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και τον αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας που επέφεραν, o συμβουλευτικός ρόλος της Citi σε χρηματοδοτήσεις, εκδόσεις ομολόγων, συγχωνεύσεις και εξαγορές, εισαγωγές στα χρηματιστήρια και μεταφορές δικαιωμάτων συνεχίστηκε απρόσκοπτα.
Σε περιόδους αβεβαιότητας, όπως αυτή που διανύουμε, οι εταιρίες και τα κράτη χρειάζονται να εξασφαλίσουν επιπλέον ρευστότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Citi συμμετείχε σε κρατικές εκδόσεις 140 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι σήμερα για χώρες της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι τράπεζες να συμβουλέψουν κατάλληλα και να ανοίξουν το δρόμο για τους πελάτες τους προσφέροντάς τους πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές και στη ρευστότητα που χρειάζονται.
Αναφέρω ως παράδειγμα ότι η Citi στην Ευρώπη κατάφερε να ολοκληρώσει επιτυχώς περισσότερες εταιρικές ομολογιακές εκδόσεις τον Απρίλιο, εν μέσω lockdown, από ότι σε κάθε έναν από τους προηγούμενους τρεις μήνες, ενώ συμμετείχε ενεργά σε τρεις από τις τέσσερεις συνολικά ομολογιακές εκδόσεις του Ελληνικού δημοσίου μετά την έναρξη της πανδημίας.
Μια άλλη διάσταση της περιόδου που διανύουμε είναι ότι η νέα αυτή κρίση έχει επισπεύσει ακόμη περισσότερο για τους πελάτες μας τη μετάβαση σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, μια δυναμική που ήδη έχει αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας και τις υπηρεσίες του χρηματοοικονομικού κλάδου.
Οι ανάγκες ποικίλουν περιλαμβάνοντας περιπτώσεις εταιρικών πελατών που δεν είχαν ολοκληρώσει την ψηφιακή τους μετάβαση και τώρα, λόγω Covid-19, το κάνουν εσπευσμένα ώστε να συναλλάσσονται με ασφάλεια, αλλά και επιχειρήσεις που συμμετέχουν με επιτυχία σε ψηφιακά roadshows.
Όπως ίσως γνωρίζετε, η Citi άνοιξε ξανά την ευρωπαϊκή αγορά των εταιρικών ομολόγων τον Μάρτιο με εκδόσεις για κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Unilever και η Engie καθώς και την ευρωπαϊκή αγορά ομολόγων υψηλής απόδοσης ως αποκλειστικός διαχειριστής του βιβλίου προσφορών για 500 εκατ. δολάρια της Ardagh.
Οι συναλλαγές αυτές φυσικά, συντονίστηκαν από ομάδες εργαζομένων σε διάφορες χώρες της Ευρώπης με τηλεργασία.
Με αυτά τα παραδείγματα θέλω να τονίσω ότι η σχεδόν καθολική εφαρμογή της τηλεργασίας, κάτι ανήκουστο πριν το ξέσπασμα της κρίσης, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά και σε πολλά επίπεδα.
Πριν την πανδημία, περίπου 35.000 εργαζόμενοι της Citi από το σύνολο των 200.000 επέλεγαν ημερησίως την απομακρυσμένη πρόσβαση στα συστήματα της Τράπεζας.
Τώρα πλέον, καθημερινά, σχεδόν 160.000 εργαζόμενοι συνδέονται απομακρυσμένα και η εμπειρία μάς δείχνει ότι λειτουργούμε αποτελεσματικά ως Τράπεζα χωρίς καμία επίπτωση στην ποιότητα των υπηρεσιών μας.
Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, μέσα σε μία μόλις ημέρα -ήδη από τον Μάρτιο-το σύνολο των εργαζομένων εργαζόταν από απόσταση διότι ανέκαθεν η τηλεργασία ήταν μέρος της στρατηγικής μας.
Επομένως, ενώ για εμάς η χρήση των γραφείων μας θα αποτελεί τον κύριο τρόπο εργασίας, η θετική αυτή εμπειρία μάς επιτρέπει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε την τηλεργασία ως ευελιξία στους εργαζομένους μας.
Όποιος έχει εργαστεί από το σπίτι για κάποιες εβδομάδες γνωρίζει ότι η επικοινωνία με την υπόλοιπη ομάδα και το «γραφείο» είναι ζωτικής σημασίας.
Η δόμηση καλής, ανοιχτής και δημιουργικής επικοινωνίας λοιπόν, ήταν ακόμη ένα σημείο, στο οποίο οι τράπεζες αλλά και όσες εταιρείες ανήκουν στον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό κλάδο έπρεπε να διαχειριστούν ως πρώτη προτεραιότητα.
Άλλωστε, η απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων, οι δράσεις προκειμένου να συνεχίσει να υπάρχει ένα περιβάλλον ασφάλειας, σεβασμού στη διαφορετικότητα, αναγνώρισης, ψυχολογικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης είναι σημαντικά για μία επιτυχημένη εργασιακή εμπειρία εκτός των ορίων του «γραφείου» και φυσικά, αντικατοπτρίζονται στο προσφερόμενο επίπεδο υπηρεσιών προς πελάτες και την κοινωνία ευρύτερα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι συμμετέχοντας σε μία παγκόσμια πανστρατιά εναντίον της πανδημίας και ως ενεργά μέλη της παγκόσμιας κοινότητας, η Citi και το Ίδρυμα Citi έχουν δεσμεύσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια για την κάλυψη άμεσων αναγκών εθνικών δομών, συστημάτων υγείας, διεθνών και τοπικών οργανισμών και ακόμη, με υπερηφάνεια ενδυνάμωσαν δράσεις που οργανώθηκαν από εργαζομένους.
Στην Ελλάδα, οι δωρεές ενισχύουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την ανακατασκευή Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, υποστηρίζουν τη λειτουργία της ΕΛΕΠΑΠ με υλικά μίας χρήσης και φροντίζουν τους άστεγους συμπολίτες μας με ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα της PRAKSIS.
Το άρθρο αποτελεί μέρος του Αφιερώματος για το RESTART της ελληνικής οικονομίας του ΑΠΕ/ΜΠΕ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών