Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Αλλάζουν όλα στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, 5 έτη η διάρκεια του, θα λήξει 2027 – Στην EE το DTC

Αλλάζουν όλα στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, 5 έτη η διάρκεια του, θα λήξει 2027 – Στην EE το DTC
Να τονιστεί ότι το ΤΧΣ κατέχει το 40,3% της Εθνικής τράπεζας, το 27% της Πειραιώς, το 9% της Alpha bank και 1,34% της Eurobank.
Σχετικά Άρθρα

Μπορεί η τελική μορφοποίηση του νόμου που θα διέπει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να πραγματοποιηθεί προς τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 αλλά ήδη έχει ξεκινήσει η επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων για το ΤΧΣ που είναι ο βασικός μέτοχος των τραπεζών.
Οι αλλαγές είναι απαραίτητες, καθώς ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε το ΤΧΣ δηλαδή την χρηματοπιστωτική σταθερότητα έχει διασφαλιστεί.
Να τονιστεί ότι το ΤΧΣ κατέχει το 40,3% της Εθνικής τράπεζας, το 27% της Πειραιώς, το 9% της Alpha bank και 1,34% της Eurobank.
Ο νέος νόμος που θα κατατεθεί προς ψήφιση Οκτώβριο 2021 θα περιλαμβάνει

1)Διάρκεια Ταμείου
Το ΤΧΣ με βάση τον υφιστάμενο νόμο έχει διάρκεια έως τέλη του 2022.
Με τον νέο νόμο θα δοθεί παράταση 5 ετών, όπως έχει αποκαλύψει ήδη το bankingnews, δηλαδή τέλη του 2027.

2)Θα αλλάξει ο προσανατολισμός του ΤΧΣ και θα μετατραπεί σε κοινό μέτοχο χωρίς ειδικά προνόμια.
Να σημειωθεί ότι σήμερα το ΤΧΣ έχει δικαίωμα αρνησικυρίας Veto, το οποίο μάλλον θα χάσει άπαξ και θα έχει χαρακτηριστικά κοινού μετόχου.

3)Θα δικαιούται διανομή μερισμάτων και επιστροφής κεφαλαίου, ως κοινός μέτοχος.

4)Θα αλλάξει ριζικά η διοικητική δομή του ΤΧΣ, θα καταργηθούν Εκτελεστική Επιτροπή και Γενικό Συμβούλιο και θα δημιουργηθεί ένα νέο διοικητικό σχήμα με διοικητικό συμβούλιο πρόεδρο, διευθύνοντα σύμβουλο συνολικά 9 ή 11 μέλη και δύο επιτροπές θα αξιολογούν τις στρατηγικές, τον χρόνο μείωσης των ποσοστών κ.α.

5)Θα υπάρξει ένας σαφής οδικός χάρτης για τα placement δηλαδή την διάθεση μετοχών των τραπεζών από το ΤΧΣ.
Προφανώς και δεν θα υπάρχει προσδιορισμένο χρονοδιάγραμμα για λόγους επενδυτικής στρατηγικής αλλά σαφέστατα οι μέθοδοι και οι διαδικασίες μείωσης των ποσοστών.
Αυτό που δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί είναι, αποεπένδυση ή πώληση μέρους των ποσοστών;
Το ΤΧΣ έχει προτείνει να διατηρηθούν ελάχιστα ποσοστά στις τράπεζες.
Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν μετοχές τραπεζών σε μικρομετόχους – μικροεπενδυτές.

6)Δεν θα αποκλειόταν ακόμη και αλλαγή του ονόματος του ΤΧΣ.

Στην Commission ο νόμος για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση

Στην Commission στέλνει στις 25 Αυγούστου η Κυβέρνηση τον νόμο που θα αφορά τις αλλαγές στο καθεστώς του DTC της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης.
Η ΕΚΤ και ο SSM ο Μόνιμος Εποπτικός Μηχανισμός των τραπεζών όχι απλά συναίνεσαν αλλά υποστήριξαν ένθερμα την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για το DTC την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση.
Να διευκρινιστεί ότι το DTC που είναι κεφάλαιο ανέρχεται στα 14,6 δισεκ. σε σύνολο 22 δισεκ. κεφαλαίων που διαθέτουν οι τράπεζες.
Η μια υποχρέωση των τραπεζών και του δημοσίου είναι κάθε χρόνο οι τράπεζες να καλύπτουν το 1/20 των παλαιών υποχρεώσεων τους που απορρέουν από το PSI+ και την εξυγίανση των NPEs.
Η νέα παρέμβαση αφορά μελλοντικές ζημίες.
Εάν μια τράπεζα εμφάνιζε στο μέλλον ζημίες π.χ. 1 δισ σε μια χρονιά με βάση τον νόμο για το DTC θα υποχρεωνόταν να υλοποιήσει αύξηση 240 εκατ όσος είναι ο φορολογικός συντελεστής 24% υπέρ του δημοσίου.
Με την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, που έγινε αποδεκτή πλήρως από την ΕΚΤ και τον SSM αντί αυτό να συμβεί την επόμενη χρονιά μετά τις ζημίες οπότε το dilution στους παλαιούς μετόχους θα ήταν δεδομένο… μπορεί να μεταφερθούν στο μέλλον και να συμψηφιστούν με κέρδη.

Ο νέος νόμος για το DTC δεν χαρίζει κεφάλαια και έχει μηδενική επίδραση στο δημόσιο

Το DTC στις ελληνικές τράπεζες είναι 14,6 δισεκ. σε σύνολο 22 δισεκ. κεφαλαίων.
Στις ιταλικές τράπεζες το DTC είναι 35 δισεκ. ενώ η αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση σε όλες τις τράπεζες της ευρωζώνης είναι 105 δισεκ. ευρώ.
Ο νέος νόμος δεν αλλάζει τα 14,6 δισεκ. αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν και να υποβαθμίζουν ποιοτικά τα κεφάλαια των τραπεζών αλλά αυτό που άλλαξε είναι ότι απενεργοποιείται ο νόμος για το DTC και οι ιδιώτες μέτοχοι δεν κινδυνεύουν από dilution.

Πως θα μειωθούν τα 14,6 δισεκ. DTC;

Για να μπορέσουν οι τράπεζες να μειώσουν το DTC στα κεφάλαια τους – έχουν περίοδο 20 ετών – μόνο δύο τρόποι υπάρχουν.
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και αύξηση κερδοφορίας ή ξεχωριστά ή συνδυαστικά.
Δεν υπάρχουν πολλές επιλογές, το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο.

Γιατί ενταφιάστηκε οριστικά η bad bank της ΤτΕ

Από την στιγμή που η ΕΚΤ και ο SSM δέχθηκαν την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για το DTC, που θα ψηφιστεί και θα καταστεί νόμος του κράτους μετά τις 20 Αυγούστου, ουσιαστικά τελειώνει οριστικά και αμετάκλητα η λύση της bad bank που είχε εισηγηθεί η Τράπεζα της Ελλάδος.

Η μέθοδος εξυγίανσης είναι σωστή…

Η κυβέρνηση έγκαιρα διέγνωσε ότι πρώτα πρέπει να διευθετηθούν τα NPEs που στο απόγειο τους έφθασαν στα 106 δισεκ. για να μειωθούν στα 15 δισεκ. προσεχώς και ακολούθησαν οι κινήσεις ενίσχυσης των κεφαλαίων από τις τράπεζες και ως υποστήριξη το πάγωμα στην ενεργοποίηση του DTC.
Με την εξυγίανση των ισολογισμών, οι τράπεζες ακολούθως ενίσχυσαν τα κεφάλαια τους, ενώ λαμβάνουν και κάποιας μορφής υποστήριξη, όπως είναι το DTC.
Η στρατηγική της κυβέρνησης απέδωσε…
Οποιαδήποτε αναφορές για bad bank είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Μόνο ένα στοιχείο πρέπει να παρουσιαστεί.
Η Τράπεζα της Ελλάδος με την πρόταση για το DTC που είχε φέρει στο παρελθόν φόρτωνε ζημία 8-10 δισεκ. στο ελληνικό δημόσιο.
Η πρόταση της κυβέρνησης που ουσιαστικά παγώνει την ενεργοποίηση του DTC για μελλοντικές ζημίες έχει μηδενική – στην κυριολεξία επιβάρυνση – στο ελληνικό δημόσιο.
Οι αναφορές που συγκρίνουν τις δύο προτάσεις είναι εκ του πονηρού και δεν απηχούν την πραγματικότητα.
Μεταξύ της μιας πρότασης και της άλλης υπάρχει μια ζημία που θα πλήρωνε ξανά ο έλληνας φορολογούμενος ύψους 8 με 10 δισεκ.
Συν τοις άλλοις η γνωμοδότηση της ΕΚΤ για την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για το DTC για να δοθεί απαιτήθηκαν μόλις 7 ημέρες…
Η ΕΚΤ στηρίζει απολύτως την πρόταση για το DTC…
Ωστόσο πρέπει να διευκρινιστεί ότι υπάρχει μια ασάφεια για το DTC παρελθουσών χρήσεων και του PSI+ το οποίο από ότι πληροφορούμαστε θα αποσαφηνιστεί στην επερχόμενο νόμο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης