Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Το deal που έφερε ράλι διαρκείας σε δύο μικρές εισηγμένες - Τι συμβαίνει με τις μετοχές ΣΙΔΜΑ και Μπήτρος

Το deal που έφερε ράλι διαρκείας σε δύο μικρές εισηγμένες - Τι συμβαίνει με τις μετοχές ΣΙΔΜΑ και Μπήτρος

Από τα τέλη του 2020 η ΣΙΔΜΑ έχει άνοδο άνω του 100% και η Μπήτρος άνω του 170% και έχουν διακινηθεί συνολικά 330 χιλ. τεμάχια στην Μπήτρος και 320 χιλ. τεμάχια στη ΣΙΔΜΑ

Η μικρή κεφαλαιοποίηση πάντα πρόσφερε συγκινήσεις στους επενδυτές, καθώς σε ανοδικές αγορές, όταν άρχιζε να ανακάμπτει η λεγόμενη περιφέρεια οι αποδόσεις έφταναν εύκολα ακόμα και σε τριψήφιο ποσοστό.

Επιπλέον οι επενδυτές αρέσκονται στα turnaround stories και οι χαμηλές αποτιμήσεις, ευνοούν μεγάλες κινήσεις αφού με λίγα χρήματα οι αποδόσεις μπορεί να είναι τεράστιες.
Δύο τέτοιες περιπτώσεις είναι η ΣΙΔΜΑ και η Μπήτρος.
Το deal με τις τράπεζες άλλαξε τα δεδομένα, αφού οι προοπτικές των δύο εταιρειών διαγράφονται καλύτερες.

Οι εκτιμήσεις μετά τη συμφωνία με τις τράπεζες

Ειδικά για τη ΣΙΔΜΑ οι εκτιμήσεις της διοίκησης είναι αισιόδοξες και μάλιστα βλέπει πως από την αναδιάταξη των δανείων γυρίζει θετικά τα ίδια κεφάλαια και μπορεί να βγει από την επιτήρηση.
Όμως και οι πληροφορίες για μεγάλο κούρεμα στην Μπήτρος, τραβάνε υψηλότερα τη μετοχή, ειδικά με κάποιες από αυτές τις φήμες να αναφέρουν πως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τις τράπεζες για το ύψος του κουρέματος, θα μπορούσαν να προστεθούν δραστηριότητες και εταιρείες στην εισηγμένη.
Πιο αναλυτικά, στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΣΙΔΜΑ, η διοίκηση ανέφερε πως τα ίδια κεφάλαια στο εξάμηνο θα είναι θετικά, ενώ μειώνεται το χρηματοοικονομικό κόστος.
Ήδη από το 2020 φάνηκαν τα αποτελέσματα από τη συμφωνία με την Μπήτρος και την απόκτηση της Μπήτρος Μεταλλουργική, αλλά και τη συμφωνία με τις τράπεζες, για την αναδιάρθρωση των δανείων.
_____.jpg
Οι λεπτομέρειες του ράλι

Το ράλι στη μετοχή της ΣΙΔΜΑ ξεκίνησε περίπου ένα χρόνο πριν, όταν από τα 0,40 ευρώ, άρχισαν να διαρρέονται κάποιες πληροφορίες για το deal και σταδιακά η μετοχή κινήθηκε προς τα 0,60 ευρώ.
Από τα μέσα Μαρτίου όμως του 2021 ξεκίνησε ένα ανοδικό ράλι, με αποτέλεσμα η μετοχή να βρίσκεται πλέον σε υψηλά 11,5 ετών.
Με τιμή πλέον 1,51 ευρώ βλέπει την αποτίμηση να είναι πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ.
Αντιστοίχως, η Μπήτρος ξεκίνησε το ράλι με μία χρονική καθυστέρηση, αφού δεν είχαν ακόμα διαφανεί, οι λεπτομέρειες της συμφωνίας και τα μεγέθη της δεν έχουν την ίδια βελτίωση με αυτά της ΣΙΔΜΑ, αφού η δραστηριότητα πλέον είναι περιορισμένη.
Σημειώνεται πάντως πως η Μπήτρος έχει λάβει 3,39 εκατ. μετοχές της ΣΙΔΜΑ.
Η μετοχή ξεκίνησε να κινείται έντονα ανοδικά από τα τέλη του προηγούμενου έτους,
Διαγραμματικά φαίνεται μία ανάλογη κίνηση με τη ΣΙΔΜΑ, αλλά αποτυπώνεται και η χρονική υστέρηση.
Βρίσκεται πάντως σε υψηλά 7,5 ετών με επόμενη ισχυρή αντίσταση την περιοχή γύρω από τα 0,62 ευρώ.
Η αποτίμηση έχει ανέλθει στα 8 εκατ. ευρώ.
Από τα τέλη του 2019 η Μπήτρος ενισχύεται άνω του 260% και η ΣΙΔΜΑ, άνω του 200%.
Από τα τέλη του 2020 η ΣΙΔΜΑ έχει άνοδο άνω του 100% και η Μπήτρος άνω του 170%.
Από την αρχή του 2021 έχουν διακινηθεί συνολικά 330 χιλ. τεμάχια στην Μπήτρος και 320 χιλ. τεμάχια στη ΣΙΔΜΑ, που σημαίνει πως οι μέσες ημερήσιες συναλλαγές είναι λιγοστές.

_______.jpg

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης