Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Autohellas: Με έξι.. καταλύτες «βλέπει» τον FTSE 25 - Η δυναμική της εταιρείας αναδείχθηκε με την οικονομία κλειστή

Autohellas: Με έξι.. καταλύτες «βλέπει» τον FTSE 25 -  Η δυναμική της εταιρείας αναδείχθηκε με την οικονομία κλειστή
Στην μεσαία κεφαλαιοποίηση, η Autohellas ανήκει στην ομάδα εταιρείων που μπορούν να “σπάσουν” τις μόνιμες επενδυτικές επιλογές της τελευταίας δεκαετίας
Σχετικά Άρθρα

Tα υπερδιπλάσια κέρδη του 2021, οι νέες προοπτικές της αγοράς αυτοκινήτου με τον κλιματικό νόμο, το ιστορικό διανομής κερδών, τα περιουσιακά στοιχεία, το χαμηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος, και η συμμετοχή στην Aegean αποτελούν έξι καταλύτες για την Autohellas με τους οποίους θα διεκδικήσει βάσιμα την αύξηση της κεφαλαιοποίησης της, προκειμένου να περάσει στην υψηλή κατηγορία του Ftse25.
Στην μεσαία κεφαλαιοποίηση, η Autohellas ανήκει στην ομάδα εταιρείων που μπορούν να “σπάσουν” τις μόνιμες επενδυτικές επιλογές της τελευταίας δεκαετίας (ΟΤΕ-ΟΠΑΠ-ΔΕΗ), προκειμένου τα επόμενα χρόνια να διεκδικήσουν, γιατί όχι, ακόμα και υπερδιπλάσια κεφαλαιοποίηση στα επίπεδα του 1 δισ. ευρώ.
Η δυναμική της εταιρείας αναδείχθηκε πρόσφατα όταν με τέσσερις μήνες κλειστή την οικονομία και με καθυστερημένη επανεκκίνηση της τουριστικής περιόδου, τόσο ο τζίρος, αλλά και τα κέρδη του 9μηνου του 2021 ήταν μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα του προ – πανδημίας έτους, ρεκόρ για τον τουρισμό 2019.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του 9μηνου του 2021 ανήλθε σε 485,9 εκατ. ευρώ έναντι 360 εκατ. ευρώ του 2020 (αύξηση 34,8%), τα λειτουργικά κέρδη ( ΕΒΙΤ ) διπλασιάστηκαν σε 40,8 εκατ. ευρώ έναντι 20,5 εκατ. ευρώ (124,5%) και τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν σε 40,8 εκατ. ευρώ απο 20,5 εκατ. ευρώ (251% ).

Οι νέες προοπτικές της αγοράς αυτοκινήτου με το κλιματικό νόμο

Όμως, οι πρόσφατες αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου με απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη και diesel ( 2030 ), η οδηγία για τις εταιρείες ενοικίασης να διαθέτουν το 1/3 του στόλου σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν για την Autohellas το ξεκίνημα μιας νέας δεκαετίας. Oι επενδύσεις της εταιρείας έχει δοθεί στις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και τις νέες διεθνείς τασεις ενοικίασης βραχυπρόθεσμου χρόνου, e-mobility κα ). Mόνο για το πρώτο εννεάμηνο η καθαρή επένδυση σε αυτοκίνητα ανήλθε σε 107 εκατ. ευρώ και ο στόλος αυτοκινήτων ανήλθε σε 47.000 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα νέα είναι 9,650 και τα πωληθέντα 5850. Εάν η μέση αξία αυτοκινήτου αποτιμηθεί λ.χ σε 10.000 ευρώ η αξία του στόλου υπερβαίνει κατά 40 εκατ. ευρώ την σημερινή χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της εταιρείας. Στις συμμετοχές του ομίλου ανήκει, όμως, η αντιπροσώπευση και εμπορία αυτοκινήτων ( Hundai, Kia, seat ) με αθροιστικό μερίδιο 15% και τζίρο 86,4 εκατ. ευρώ επί των πωλήσεων. Είναι σαφές, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια οι ανανεώσεις εταιρικών στόλων με νέα οχήματα καθαρής τεχνολογίας θα ενισχύσουν την εμπορία αυτοκινήτων. Επιπλέον, συνολικά οι ενοικιάσεις ( βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες αυτοκινήτων) ανήλθαν σε 71,5 εκατ. ευρώ, με τον τομέα εξωτερικού ( Kύπρος, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατια, Ουκρανία, Μαυροβούνιο ) να διαθέτει πωλήσεις στο 9μηνο 19,5 εκατ. ευρώ.

Το ιστορικό παραγωγής μερισμάτων και χρηματικών διανομών


Η Autohellas για το ελληνικό χρηματιστήριο αποτελεί μια από τις μοναδικές περιπτώσεις της οδού Αθηνών, όπου οι μέτοχοι διαχρονικά λαμβάνουν υψηλές μερισματικές αποδόσεις. Ακόμη, και μέσα στην δύσκολη χρονιά της πανδημίας η Autohellas διένειμε καθαρό μέρισμα 10,6 εκατ. ευρώ ( καθαρό 0,2185 ευρώ). Το 2019 χρονιά όπου οι μετοχές τετραπλασιάστηκαν μέσω του split διένειμε επίσης 0,2185. Το 2018 δόθηκε επιστροφή κεφαλαίου, καθαρού ύψους 1,35 ευρώ. Το 2017 μοιράστηκε καθαρό μέρισμα 0,935 ευρώ ανά μετοχή. Το 2016 δόθηκε 0,85 ευρώ ανά μετοχή. Κι αυτά αφορούν μόνο τα πέντε τελευταία χρόνια. Εαν εξετάσει κανείς τα περιουσιακά στοιχεία, εκτός από τον στόλο αυτοκινήτων η εταιρεία διαθέτει ακίνητα αξίας 120 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων αρκετά είναι επενδυτικά καθώς λαμβάνει έσοδα. Το “στοίχημα” για τις συμμετοχές της Autohellas, όπως και για πολλούς επενδυτές, αποτελεί η τοποθέτηση στην συγγενή εταιρεία Aegean Airlines, αξίας 45 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Σ ότι αφορά το χρηματοικονομικό κόστος η Autohellas, πέτυχε να προεξοφλήσει οφειλές μ ένα χαμηλό επιτόκιο με την τιτλοποίηση απαιτήσεων ( JP Morgan ), ύψους 180 εκατ. ευρώ. Ο δε καθαρός δανεισμός της, ( δανεισμός μείον τα διαθέσιμα των 150 εκατ. ευρώ ) ανήλθε σε 337 εκατ. ευρώ.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης