γράφει : Δ.Ν.
OΛΠ: Παρατηρείς στο ταμπλό και βλέπεις την μετοχή στη τιμή των 10,70 ευρώ που αποτιμά το πρώτο – εν δυνάμει – λιμένα της Μεσογείου σε 267,5 εκατ. ευρώ!!
ΤΗΝ ίδια στιγμή φέρνεις στη σκέψη σου αυτά που έχεις διαβάσει πρόσφατα και που δεν έχουν σηκώσει την παραμικρή αμφισβήτηση, έστω υπό μορφή σχολίων…
ΓΙΑ να τα ξαναφέρουμε στην επιφάνεια λοιπόν… Μεταξύ 860 εκατ. και 1,084 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία αποτιμάται η νέα σύμβαση φιλικού διακανονισμού του ΟΛΠ με την Cosco.
Το όφελος είναι τεράστιο σε σχέση με τα μεγέθη της ελληνικής κρατικής εταιρίας και με την παρούσα αξία της πρώτης σύμβασης, η οποία ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ.
Οι αποτιμήσεις έχουν γίνει από προέρχονται από τους οίκους Ernst &Young και PWC… Και τα σχετικά νούμερα περιλαμβάνονται στην πρόσφατη αλληλογραφία της ελληνικής πλευράς με τις γενικές διευθύνσεις της Κομισιόν.
Μάλιστα τα 860 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί με βάση το “απαισιόδοξο σενάριο”. Δηλαδή ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί στη διάρκεια της 30ετούς σύμβασης σε χαμηλά και μεσαία επίπεδα…
Καθώς στην Ανατολική Μεσόγειο θα δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά terminals, κ.οκ. Στον αντίποδα, τα 1.084 δισ. ευρώ αφορούν το “αισιόδοξο” σενάριο. Δηλαδή ότι ο Πειραιάς θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2044 με τους σημερινούς γοργούς ρυθμούς…
Και ότι η δρομολογούμενη επένδυση της Cosco των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού από τα 3,2 στα 6,2 έξι εκατομμύρια TEU.
Σε μια τέτοια περίπτωση από το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είναι σήμερα στη Μεσόγειο, θα φτάσει σε μερικά χρόνια να είναι το πρώτο…
“Κλειδί” της υπόθεσης είναι ότι με την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙΙ θα επιτραπεί ο ελλιμενισμός στον Πειραιά των νέων μεγάλων πλοίων της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 κιβωτίων.
Σήμερα, τέτοια πλοία δεν μπορούν να ελλιμενισθούν στον Πειραιά. Καταφτάνουν πλοία χωρητικότητας μόνο μέχρι 12.000 κιβωτίων.
Σημειωτέον ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων κάθε λιμανιού, και συγκεκριμένα το 85%, προέρχεται από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και όχι από την ακτοπλοΐα ή την κρουαζιέρα.
Εννοείται επομένως ότι όσο μεγαλώνει το λιμάνι, αυξάνεται και η αξία του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος μεγαλoμέτοχος μετά το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 74%),η Lansdowne PΙL(κατέχει το 8,41%), εκτίμησε πρόσφατα ότι με τη νέα σύμβαση, η αξία του οργανισμού εκτινάσσεται στα επίπεδα των 1,8-2 δισ. ευρώ.
ΤΗΝ ίδια στιγμή φέρνεις στη σκέψη σου αυτά που έχεις διαβάσει πρόσφατα και που δεν έχουν σηκώσει την παραμικρή αμφισβήτηση, έστω υπό μορφή σχολίων…
ΓΙΑ να τα ξαναφέρουμε στην επιφάνεια λοιπόν… Μεταξύ 860 εκατ. και 1,084 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία αποτιμάται η νέα σύμβαση φιλικού διακανονισμού του ΟΛΠ με την Cosco.
Το όφελος είναι τεράστιο σε σχέση με τα μεγέθη της ελληνικής κρατικής εταιρίας και με την παρούσα αξία της πρώτης σύμβασης, η οποία ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ.
Οι αποτιμήσεις έχουν γίνει από προέρχονται από τους οίκους Ernst &Young και PWC… Και τα σχετικά νούμερα περιλαμβάνονται στην πρόσφατη αλληλογραφία της ελληνικής πλευράς με τις γενικές διευθύνσεις της Κομισιόν.
Μάλιστα τα 860 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί με βάση το “απαισιόδοξο σενάριο”. Δηλαδή ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί στη διάρκεια της 30ετούς σύμβασης σε χαμηλά και μεσαία επίπεδα…
Καθώς στην Ανατολική Μεσόγειο θα δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά terminals, κ.οκ. Στον αντίποδα, τα 1.084 δισ. ευρώ αφορούν το “αισιόδοξο” σενάριο. Δηλαδή ότι ο Πειραιάς θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2044 με τους σημερινούς γοργούς ρυθμούς…
Και ότι η δρομολογούμενη επένδυση της Cosco των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού από τα 3,2 στα 6,2 έξι εκατομμύρια TEU.
Σε μια τέτοια περίπτωση από το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είναι σήμερα στη Μεσόγειο, θα φτάσει σε μερικά χρόνια να είναι το πρώτο…
“Κλειδί” της υπόθεσης είναι ότι με την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙΙ θα επιτραπεί ο ελλιμενισμός στον Πειραιά των νέων μεγάλων πλοίων της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 κιβωτίων.
Σήμερα, τέτοια πλοία δεν μπορούν να ελλιμενισθούν στον Πειραιά. Καταφτάνουν πλοία χωρητικότητας μόνο μέχρι 12.000 κιβωτίων.
Σημειωτέον ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων κάθε λιμανιού, και συγκεκριμένα το 85%, προέρχεται από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και όχι από την ακτοπλοΐα ή την κρουαζιέρα.
Εννοείται επομένως ότι όσο μεγαλώνει το λιμάνι, αυξάνεται και η αξία του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος μεγαλoμέτοχος μετά το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 74%),η Lansdowne PΙL(κατέχει το 8,41%), εκτίμησε πρόσφατα ότι με τη νέα σύμβαση, η αξία του οργανισμού εκτινάσσεται στα επίπεδα των 1,8-2 δισ. ευρώ.
Σχόλια αναγνωστών