Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Ανανγκαία η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει Ελλάδα και ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών

Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Ανανγκαία η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει Ελλάδα και ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών
Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Ισχυρή  και βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό εθνικό σύστημα μεταφορών δεν πρόκειται να δούμε
«Να βάλουμε μπρος την ανάπτυξη ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού σιδηροδρομικού δικτύου που θα καλύπτει όλη τη χώρα και θα συνδέει την Ελλάδα με τα βαλκανικά και ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών», ζήτησε ο κ. Χρήστος Βίνης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στην ομιλία του στο Athens Investment Forum.
«Ισχυρή  και βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό εθνικό σύστημα μεταφορών δεν πρόκειται να δούμε».
Εδώ ακριβώς έγκειται και η στρατηγική σημασία της ΕΡΓΟΣΕ.
«Για αυτό και ως διοίκηση έχουμε θέσει τον πήχη πολύ ψηλά.
Ξεκινάμε ωστόσο, από τα βασικά: Να γίνει λειτουργική και σύγχρονη η ΠΑΘΕΠ, να αποκτήσει επιτέλους, η χώρα μας έναν σιδηροδρομικό άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας.
Μια γραμμή που πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων, όπως ορίζει η Τέταρτη Δέσμη μέτρων της ΕΕ για τους Σιδηροδρόμους.
Σε αυτό το πλαίσιο, πρώτη μας προτεραιότητα είναι η άμεση αντιμετώπιση των καθυστερήσεων σε κρίσιμα έργα, όπως:
-Η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια,
-Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας,
-Η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο-Αίγιο.
Θα εργαστούμε επίσης για τη Σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (ΑΘΗΝΑ-ΒΟΛΟΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) & (ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΠΑΤΡΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ).
Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους 3 χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης και θα πρέπει να προχωρήσει τάχιστα.
Εξίσου επιτακτική ανάγκη όμως, είναι και η αναβάθμιση και η επέκταση του Περιφερειακού δικτύου.
Να προχωρήσει γρήγορα, για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρμική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα.
Πέρα όμως από τα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί, επιταχύνουμε και τον σχεδιασμό της εταιρείας για τα νέα έργα.
Αναφέρω ενδεικτικά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, τον νέο κλάδο του προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, την παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή».
Ο κ. Βίνης ανέφερε επιπλέον ότι βασικός στόχος είναι να ενισχυθεί η διεθνής παρουσία της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα κινηθεί πιο επιθετικά στη διεκδίκηση έργων και μελετών εκτός των συνόρων της χώρας.
Η εταιρεία έχει αναλάβει (σε σύμπραξη με άλλες εταιρείες) και διεκδικεί την ανάληψη σημαντικών έργων και μελετών, όπως για παράδειγμα, την ανακαίνιση σιδηρ. Σταθμού Podogrica – Μαυροβούνιο, τη μελέτη σκοπιμότητας για τη σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας, το σχέδιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας κ.α.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS