Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ.
Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου έχουν σημειώσει κατακόρυφη πτώση το 2024, δημιουργώντας ερωτήματα για το πότε θα δούμε πιο οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρόλο που οι μπαταρίες είναι το κύριο κόστος στα EV, η μείωση των τιμών δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί πλήρως στις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η πτώση των τιμών στις μπαταρίες.
Η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με τις τιμές να μειώνονται δραματικά.
Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ.
Σε σύγκριση, το 2013, η τιμή μιας κιλοβατώρας κυμαινόταν από 500 έως 700 ευρώ.
Αυτή η πτώση οφείλεται στη βελτιωμένη εξόρυξη και επεξεργασία πρώτων υλών, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, καθώς και στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας.
Ειδικά οι τιμές του λιθίου μειώθηκαν στο ένα έκτο από τα επίπεδα ρεκόρ που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια, ενώ και άλλα μέταλλα όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και ο χαλκός σημείωσαν σημαντική πτώση.
Γιατί τα EV παραμένουν ακριβά;
Παρά τη μείωση του κόστους των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει ακόμη τόσο φθηνά όσο αναμένουν πολλοί.
Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
Η ανάγκη ανάκτησης αυτών των επενδύσεων εμποδίζει τη μείωση των τιμών.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
www.bankingnews.gr
Παρόλο που οι μπαταρίες είναι το κύριο κόστος στα EV, η μείωση των τιμών δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί πλήρως στις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η πτώση των τιμών στις μπαταρίες.
Η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με τις τιμές να μειώνονται δραματικά.
Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ.
Σε σύγκριση, το 2013, η τιμή μιας κιλοβατώρας κυμαινόταν από 500 έως 700 ευρώ.
Αυτή η πτώση οφείλεται στη βελτιωμένη εξόρυξη και επεξεργασία πρώτων υλών, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, καθώς και στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας.
Ειδικά οι τιμές του λιθίου μειώθηκαν στο ένα έκτο από τα επίπεδα ρεκόρ που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια, ενώ και άλλα μέταλλα όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και ο χαλκός σημείωσαν σημαντική πτώση.
Γιατί τα EV παραμένουν ακριβά;
Παρά τη μείωση του κόστους των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει ακόμη τόσο φθηνά όσο αναμένουν πολλοί.
Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
Η ανάγκη ανάκτησης αυτών των επενδύσεων εμποδίζει τη μείωση των τιμών.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών