Η SAE (Society of Automotive Engineers) έχει ορίσει έξι επίπεδα αυτονομίας (0-5), όπου όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο, τόσο μικρότερη είναι η ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση.
Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί ένα από τα πιο φιλόδοξα και απαιτητικά τεχνολογικά πρότζεκτ της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και με αργά αλλά σταθερά βήματα προχωρά μέχρι την κορύφωσή της.
Η εξέλιξή της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης βασίζεται σε αισθητήρες, κάμερες, ραντάρ, συστήματα lidar και προηγμένους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να αναγνωρίζουν το περιβάλλον τους και να λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.
Η SAE (Society of Automotive Engineers) έχει ορίσει έξι επίπεδα αυτονομίας (0-5), όπου όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο, τόσο μικρότερη είναι η ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση.
Τα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης
Επίπεδο 0 – Κανένας βαθμός αυτονομίας: Το αυτοκίνητο δεν διαθέτει κανένα σύστημα που να μπορεί να αναλάβει έστω και προσωρινά την οδήγηση. Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο. Υποστηρικτικά συστήματα, όπως το ABS, το ESC και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, υπάρχουν, αλλά δεν θεωρούνται στοιχεία αυτονομίας.
Επίπεδο 1 – Υποβοήθηση οδηγού: Το αυτοκίνητο διαθέτει βασικά συστήματα υποβοήθησης, όπως το adaptive cruise control (ACC), που ρυθμίζει την ταχύτητα διατηρώντας απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ή το lane-keeping assist, που διορθώνει ελαφρώς το τιμόνι για να μείνει στη λωρίδα. Παρόλα αυτά, ο οδηγός έχει πάντα τον πλήρη έλεγχο
(διαβάστε περισσότερα)
Η εξέλιξή της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης βασίζεται σε αισθητήρες, κάμερες, ραντάρ, συστήματα lidar και προηγμένους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να αναγνωρίζουν το περιβάλλον τους και να λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.
Η SAE (Society of Automotive Engineers) έχει ορίσει έξι επίπεδα αυτονομίας (0-5), όπου όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο, τόσο μικρότερη είναι η ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση.
Τα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης
Επίπεδο 0 – Κανένας βαθμός αυτονομίας: Το αυτοκίνητο δεν διαθέτει κανένα σύστημα που να μπορεί να αναλάβει έστω και προσωρινά την οδήγηση. Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο. Υποστηρικτικά συστήματα, όπως το ABS, το ESC και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, υπάρχουν, αλλά δεν θεωρούνται στοιχεία αυτονομίας.
Επίπεδο 1 – Υποβοήθηση οδηγού: Το αυτοκίνητο διαθέτει βασικά συστήματα υποβοήθησης, όπως το adaptive cruise control (ACC), που ρυθμίζει την ταχύτητα διατηρώντας απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ή το lane-keeping assist, που διορθώνει ελαφρώς το τιμόνι για να μείνει στη λωρίδα. Παρόλα αυτά, ο οδηγός έχει πάντα τον πλήρη έλεγχο
(διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών