
Από το 2026, η Mercedes γίνεται η πρώτη γερμανική εταιρεία που θα προσφέρει μοντέλο παραγωγής με τεχνολογία steer-by-wire, αλλάζοντας ριζικά την παραδοσιακή εμπειρία οδήγησης.
Το steer-by-wire αντικαθιστά τον μηχανικό σύνδεσμο ανάμεσα στο τιμόνι και τους μπροστινούς τροχούς με ηλεκτρονική μετάδοση σημάτων.
Ουσιαστικά, ο οδηγός στρίβει, αλλά δεν γυρνά φυσικά το σύστημα διεύθυνσης.
Αντίθετα, οι εντολές μεταφέρονται μέσω ενός ενεργοποιητή (SFU), ο οποίος στέλνει δεδομένα σε μία ξεχωριστή μονάδα (SRU) για να κατευθυνθούν οι τροχοί.
Με τον μηχανικό σύνδεσμο να απουσιάζει, η Mercedes επιλέγει να αναπαράγει τεχνητά την αίσθηση της επαφής με τον δρόμο, χρησιμοποιώντας λογισμικά και μοντέλα υπολογισμού που προσομοιώνουν τις δυνάμεις επαναφοράς.
Το αποτέλεσμα είναι μια νέα, πιο ήσυχη και απομονωμένη εμπειρία – χωρίς κραδασμούς από το οδόστρωμα και με δυνατότητα λεπτομερούς παραμετροποίησης της απόκρισης.
Έτσι, κάθε μοντέλο μπορεί να αποκτήσει τον δικό του «χαρακτήρα» διεύθυνσης.
Το νέο σύστημα θα συνεργάζεται με τετραδιεύθυνση (με γωνία έως 10° στους πίσω τροχούς), βελτιώνοντας σημαντικά την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και την πλευρική σταθερότητα σε υψηλές.
Οι ειδικοί της Mercedes θα μπορούν να ρυθμίζουν δυναμικά τον λόγο διεύθυνσης ανάλογα με την περίπτωση, πετυχαίνοντας ένα σπάνιο συνδυασμό άνεσης και σπορτίφ οδήγησης (διαβάστε περισσότερα)
Ουσιαστικά, ο οδηγός στρίβει, αλλά δεν γυρνά φυσικά το σύστημα διεύθυνσης.
Αντίθετα, οι εντολές μεταφέρονται μέσω ενός ενεργοποιητή (SFU), ο οποίος στέλνει δεδομένα σε μία ξεχωριστή μονάδα (SRU) για να κατευθυνθούν οι τροχοί.
Με τον μηχανικό σύνδεσμο να απουσιάζει, η Mercedes επιλέγει να αναπαράγει τεχνητά την αίσθηση της επαφής με τον δρόμο, χρησιμοποιώντας λογισμικά και μοντέλα υπολογισμού που προσομοιώνουν τις δυνάμεις επαναφοράς.
Το αποτέλεσμα είναι μια νέα, πιο ήσυχη και απομονωμένη εμπειρία – χωρίς κραδασμούς από το οδόστρωμα και με δυνατότητα λεπτομερούς παραμετροποίησης της απόκρισης.
Έτσι, κάθε μοντέλο μπορεί να αποκτήσει τον δικό του «χαρακτήρα» διεύθυνσης.
Το νέο σύστημα θα συνεργάζεται με τετραδιεύθυνση (με γωνία έως 10° στους πίσω τροχούς), βελτιώνοντας σημαντικά την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και την πλευρική σταθερότητα σε υψηλές.
Οι ειδικοί της Mercedes θα μπορούν να ρυθμίζουν δυναμικά τον λόγο διεύθυνσης ανάλογα με την περίπτωση, πετυχαίνοντας ένα σπάνιο συνδυασμό άνεσης και σπορτίφ οδήγησης (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών