Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Formula 1 2026: Μικρότερα μονοθέσια, ενεργητική αεροδυναμική και υβριδική ισχύς 50/50

tags :
Formula 1 2026: Μικρότερα μονοθέσια, ενεργητική αεροδυναμική και υβριδική ισχύς 50/50
Η Formula 1 αλλάζει δραστικά από το 2026, με ένα πλήρως ανανεωμένο τεχνικό πακέτο που στοχεύει σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα και καλύτερο θέαμα.
Η σεζόν του 2026 φέρνει τον μεγαλύτερο τεχνικό μετασχηματισμό για τη Formula 1 των τελευταίων δεκαετιών. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο αφορά ταυτόχρονα το σασί, την αεροδυναμική και την υβριδική μονάδα ισχύος, με σκοπό τη δημιουργία πιο ευέλικτων, βιώσιμων και αποδοτικών μονοθεσίων, που θα αναδεικνύουν περισσότερο τις ικανότητες των οδηγών. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της F1 και τα σχετικά επίσημα renderings, τα μονοθέσια του 2026 θα είναι αισθητά μικρότερα. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 χιλιοστά (στα 3.400 χλστ.), ενώ το συνολικό πλάτος περιορίζεται στα 1,90 μέτρα. Το στενότερο πάτωμα και η μείωση του ελάχιστου βάρους κατά 30 κιλά (στα 770 κιλά) αναμένεται να βελτιώσουν την ευελιξία, ωστόσο μπορεί να δυσκολέψουν κάποιες ομάδες να ανταποκριθούν στο όριο, όπως φάνηκε και με τις αλλαγές του 2022. Στο αεροδυναμικό μέρος, η πιο σημαντική αλλαγή είναι η κατάργηση του συστήματος DRS, το οποίο αντικαθίσταται από πλήρως ενεργητική αεροδυναμική. Οι εμπρός και πίσω πτέρυγες θα αλλάζουν δυναμικά γωνία πρόσπτωσης ανάλογα με τις συνθήκες (ευθείες ή στροφές), προσφέροντας μειωμένο αεροδυναμικό φορτίο στις ευθείες και μεγαλύτερο μηχανικό κράτημα στις στροφές. Το ground effect μειώνεται ή και εξαλείφεται, με την κάθετη δύναμη να περιορίζεται κατά 15% έως 30%, ενώ η μείωση της αντίστασης του αέρα υπολογίζεται στο 40% (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης