Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που παίρνει μπροστά με το πάτημα ενός διακόπτη, ένας κινητήρας Formula 1 απαιτεί αυστηρά καθορισμένη ακολουθία βημάτων, που διαρκεί έως και τρεις ώρες!
Πριν η Power Unit μιας Formula 1 ζωντανέψει, προηγείται μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία που θυμίζει περισσότερο προετοιμασία… εκτόξευσης πυραύλου παρά εκκίνηση αυτοκινήτου.
Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που παίρνει μπροστά με το πάτημα ενός διακόπτη, ένας κινητήρας Formula 1 απαιτεί αυστηρά καθορισμένη ακολουθία βημάτων, που διαρκεί έως και τρεις ώρες.
Η διαδικασία ξεκινά με τη θέρμανση του λαδιού και του ψυκτικού μέσω εξωτερικών συστημάτων, ώστε να φτάσουν σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες.
Μόνο όταν οι αισθητήρες δώσουν το «πράσινο φως», προχωρά η διαδικασία εκκίνησης.
Ακολουθεί η ενεργοποίηση της μονάδας υψηλής τάσης (που φτάνει σχεδόν τα 1.000 Volt) και η προετοιμασία της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
Ένας εξωτερικός εκκινητής περιστρέφει το βολάν του στροφαλοφόρου χωρίς να γίνεται καύση, ώστε να δημιουργηθεί η απαραίτητη πίεση λαδιού πριν δοθεί εντολή για ανάφλεξη.
Στον χώρο των pits παρίστανται πέντε έως επτά εξειδικευμένοι μηχανικοί, που συντονίζουν το κάθε βήμα.
Οποιαδήποτε λάθος τιμή ή μη ενεργοποιημένο υποσύστημα μπορεί να προκαλέσει ζημιά ή να ματαιώσει την εκκίνηση.
Γι’ αυτό και ένας τέτοιος κινητήρας δεν μπορεί να ξεκινήσει αυτόματα σε μια πίστα μετά από διακοπή, παρά μόνο σε ελεγχόμενο περιβάλλον, όπου ακόμη και το MGU-K αξιοποιείται σε υποστηρικτικό ρόλο.
Σε ένα κανονικό αυτοκίνητο δρόμου, ο κινητήρας παίρνει αμέσως μπροστά με την μίζα να κινεί τον στροφαλοφόρο και το σύστημα ψεκασμού να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα
Διαβάστε περισσότερα, εδώ:
wwww.bankingnews.gr
Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που παίρνει μπροστά με το πάτημα ενός διακόπτη, ένας κινητήρας Formula 1 απαιτεί αυστηρά καθορισμένη ακολουθία βημάτων, που διαρκεί έως και τρεις ώρες.
Η διαδικασία ξεκινά με τη θέρμανση του λαδιού και του ψυκτικού μέσω εξωτερικών συστημάτων, ώστε να φτάσουν σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες.
Μόνο όταν οι αισθητήρες δώσουν το «πράσινο φως», προχωρά η διαδικασία εκκίνησης.
Ακολουθεί η ενεργοποίηση της μονάδας υψηλής τάσης (που φτάνει σχεδόν τα 1.000 Volt) και η προετοιμασία της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
Ένας εξωτερικός εκκινητής περιστρέφει το βολάν του στροφαλοφόρου χωρίς να γίνεται καύση, ώστε να δημιουργηθεί η απαραίτητη πίεση λαδιού πριν δοθεί εντολή για ανάφλεξη.
Στον χώρο των pits παρίστανται πέντε έως επτά εξειδικευμένοι μηχανικοί, που συντονίζουν το κάθε βήμα.
Οποιαδήποτε λάθος τιμή ή μη ενεργοποιημένο υποσύστημα μπορεί να προκαλέσει ζημιά ή να ματαιώσει την εκκίνηση.
Γι’ αυτό και ένας τέτοιος κινητήρας δεν μπορεί να ξεκινήσει αυτόματα σε μια πίστα μετά από διακοπή, παρά μόνο σε ελεγχόμενο περιβάλλον, όπου ακόμη και το MGU-K αξιοποιείται σε υποστηρικτικό ρόλο.
Σε ένα κανονικό αυτοκίνητο δρόμου, ο κινητήρας παίρνει αμέσως μπροστά με την μίζα να κινεί τον στροφαλοφόρο και το σύστημα ψεκασμού να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα
Διαβάστε περισσότερα, εδώ:
wwww.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών