Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

«Σχεδόν βέβαιο» το…ιστορικό έγκλημα – Η Ελλάδα στέλνει 32 F 16 στην Ουκρανία – Η κυβέρνηση διαψεύδει χωρίς να πείθει, οργή από Ρωσία

«Σχεδόν βέβαιο» το…ιστορικό έγκλημα – Η Ελλάδα στέλνει 32 F 16 στην Ουκρανία –  Η κυβέρνηση διαψεύδει χωρίς να πείθει, οργή από Ρωσία
Τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου επιμένουν ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να στείλει 32 μαχητικά αεροσκάφη F -16 στην Ουκρανία λόγω του «γρήγορου εκσυγχρονισμού» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
Σχετικά Άρθρα
Από το ιστορικό λάθος η Ελλάδα κατευθύνεται στο ιστορικό έγκλημα με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εντείνοντας ταυτόχρονα την εμπλοκή της στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου επιμένουν ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να στείλει 32 μαχητικά αεροσκάφη F -16 στην Ουκρανία λόγω του «γρήγορου εκσυγχρονισμού» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η μεγάλης κλίμακας αγορά της Ελλάδας των 20 F-35, η αναβάθμιση του F-16 Block 52+ στην έκδοση Viper και οι πιθανές πρόσθετες αγορές γαλλικών Rafale οδηγούν την κυβέρνηση Μητσοτάκη στην απόφαση να δώσει τα παλαιότερα αεροσκάφη της.
Πρόκειται για τα F-16 Block 30, τα Mirage 2000-5 και τα F-4E Phantom II, όπως γράφουν οι Eurasian Times.

Δένδιας: Σχεδόν βέβαιη η αποστολή F16 στην Ουκρανία

Ο Έλληνας υπουργός Νίκος Δένδιας δήλωσε πως είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι η Αθήνα θα στείλει τα μαχητικά αεροσκάφη στο Κίεβο.
Τόνισε ότι η αποστολή τους στην Ουκρανία, θα λάβει χώρα μετά τον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων, που περιλαμβάνει την ιεράρχηση μιας διεξοδικής επαναξιολόγησης της πολεμικής της αεροπορίας.
«Έχουμε έναν στόλο με διαφορετικού τύπου αεροσκάφη.
Έχουμε F-4, Mirage 2000-5, F-16, Viper F-16 και Rafale.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο κ. Δένδιας στην ελληνική τηλεόραση.
Αυτά τα αεροσκάφη πρέπει να «πουληθούν» για να καταστεί δυνατός ο εξορθολογισμός του στόλου των αεροσκαφών.
«Το Mirage 2000-5 είναι ένα εξαιρετικό αεροσκάφος και μπορεί να πουληθεί.
Τα Block 30 F-16 πρέπει να πουληθούν», πρόσθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Είναι ενδιαφέρον πως υπήρξαν αναφορές ότι η Ουκρανία ήθελε την παραλλαγή Mirage 2000D ειδικά για χερσαία επίθεση που η γαλλική αεροπορία δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Ωστόσο, Γάλλοι αξιωματούχοι αργότερα ανέφεραν ότι τέτοια σχέδια δεν ήταν επίσημα και ότι η πώληση ενδέχεται να μην γίνει.

Διαψεύδει αλλά δεν πείθει το υπουργείο Άμυνας

Οι αναφορές του ξένου Τύπου για τα ελληνικά αεροσκάφη στην Ουκρανία ξεκίνησαν με δημοσίευμα του Newsweek, το οποίο έσπευσαν να διαψεύσουν χωρίς όμως να πείθουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Μετά τις αντιδράσεις των κομμάτων, ανέφεραν ότι «ουδέν ζήτημα μεταφοράς ελληνικών F-16 στην Ουκρανία υπάρχει».
«Όλα τα άλλα αποτελούν ακατάσχετη σεναριολογία», σχολίαζαν οι ίδιες πηγές.

Τα F16 δεν αρκούν πλέον στην Ουκρανία

Η Ουκρανία ζητούσε εδώ και καιρό δυτικά αεροσκάφη για να μετριάσει την υπεροχή της Ρωσίας στον αέρα.
Τα F-16 της Lockheed Martin διαθέτουν σύγχρονα ραντάρ και είναι ικανά μονοκινητήρια βαρέα αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να πραγματοποιήσουν πλήγματα αέρος-εδάφους και να επιχειρήσουν να αντιστρέψουν πολλά από τα κέρδη της Ρωσίας στο έδαφος.
Ωστόσο, η Ουκρανία αργότερα διαμαρτυρήθηκε ότι η απόφαση για την τελική έγκριση των F-16 ήλθε πολύ αργά και τα ρωσικά εδαφικά κέρδη κατέστησαν μη αναστρέψιμα.
Αυτά τα κέρδη είναι πιθανό να αυξηθούν τους επόμενους μήνες ή προς το τέλος του 2024, οπότε η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία (UAF) θα λάβει τα αεροσκάφη και θα αρχίσει να τα χρησιμοποιεί.
Ουκρανοί αξιωματούχοι είπαν πρόσφατα ότι η στρατιωτική εικόνα είναι ζοφερή και ότι τα F-16 δεν αρκούν πλέον.
«Συχνά, απλώς δεν λαμβάνουμε τα οπλικά συστήματα τη στιγμή που τα χρειαζόμαστε – έρχονται όταν δεν είναι πλέον σημαντικά.
Τα F-16 χρειάστηκαν το 2023, είναι άχρηστα το 2024», είπε ένας Ουκρανός αξιωματούχος.
Χωρίς τα κατάλληλα όπλα σε επαρκή ποσότητα, οι Ουκρανοί αξιωματούχοι παραδέχθηκαν ότι θα υπήρχε μεγάλος κίνδυνος κατάρρευσης της πρώτης γραμμής όπου οι ρωσικές δυνάμεις επικεντρώνουν τις επιθέσεις τους.
Η Μόσχα, εδώ και εβδομάδες, συντρίβει τις ουκρανικές θέσεις χρησιμοποιώντας κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες και αυξάνει την πιθανότητα διείσδυσης στην πρώτη γραμμή.

«Πολύ λίγα, πολύ αργά»

Τα πρώτα αεροσκάφη ήταν προγραμματισμένο να φτάσουν από την Ολλανδία τους πρώτους μήνες του 2024, αλλά η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι η Ουκρανία θα λάβει μια πρώτη παρτίδα F-16 το «δεύτερο τρίμηνο» του έτους.
Οι δυτικές χώρες λένε ότι πριν από την απογείωση των αεροσκαφών στην Ουκρανία, το ουκρανικό προσωπικό πρέπει να ολοκληρώσει τα εκπαιδευτικά του προγράμματα και οι απαραίτητες υποδομές και εγκαταστάσεις πρέπει να είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα στη χώρα.
«Όλοι οι Ουκρανοί περιμένουν την ημέρα που τα πρώτα ουκρανικά F-16 θα εμφανιστούν στον ουρανό μας», δήλωσε τον Φεβρουάριο ο πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelensky.
Σύμφωνα με ειδικούς που επικαλείται το Newsweek, ακόμη και ο αριθμός των μαχητικών F-16 που θα χρησιμοποιούσε η Ουκρανία είναι πολύ μικρός για να κάνει στρατηγική διαφορά σε ολόκληρη τη γραμμή του μετώπου.
Από τότε που αποκαλύφθηκαν οι δωρεές αεροσκαφών, η Ρωσία χρησιμοποίησε καλά τους μήνες για να προετοιμαστεί για επιθέσεις.

«Δεν είναι ασημένια σφαίρα»

Τα δυτικά αεροσκάφη θα αποτελέσουν τον «απόλυτο μαγνήτη για τη ρωσική αεράμυνα και τα ρωσικά αεροσκάφη», δήλωσε ο Frank Ledwidge, ανώτερος λέκτορας Νομικών και Πολεμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Portsmouth το Ηνωμένο Βασίλειο και πρώην αξιωματικός των βρετανικών στρατιωτικών πληροφοριών.
«Ένα ενιαίο σύστημα δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση στο πεδίο της μάχης», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg στην γερμανική εφημερίδα Bild.
«Αυτή δεν είναι μια ασημένια σφαίρα που θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία του πολέμου», είπε χαρακτηριστικά.
Η βαθύτερη δέσμευση έλειπε επίσης όταν επρόκειτο για άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό, όπως συστήματα πυροβολικού ή ακόμη και άρματα μάχης, τα οποία είτε έφτασαν καθυστερημένα είτε σε ανεπαρκή αριθμό.
Όσον αφορά τα F-16, παρόλο που αρκετές χώρες -Δανία, Ολλανδία, Νορβηγία και Βέλγιο- δεσμεύτηκαν να τα παρέχουν στην Ουκρανία, τα ακριβή χρονοδιαγράμματα για την άφιξή τους παρέμειναν αδιαφανή και υπόκεινται σε αλλαγές.


www.bankingnews..gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης