Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Το κόστος του προγράμματος F-35 αυξάνεται στα 2 τρισεκ. δολάρια: Ανάγκες συντήρησης και έξοδα ανά ώρα πτήσης προκαλούν πονοκέφαλο στο Πεντάγωνο

Το κόστος του προγράμματος F-35 αυξάνεται στα 2 τρισεκ. δολάρια: Ανάγκες συντήρησης και έξοδα ανά ώρα πτήσης προκαλούν πονοκέφαλο στο Πεντάγωνο

Ένας επιπλέον παράγοντας στην αύξηση του κόστους του προγράμματος είναι ότι το Πεντάγωνο έχει καθυστερήσει την προγραμματισμένη ημερομηνία απόσυρσης του F-35

Σχετικά Άρθρα
Μια νέα αξιολόγηση που δημοσιεύτηκε από το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι το κόστος του προγράμματος μαχητικών F-35 στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια ζωής του θα ξεπεράσει τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Αν και το κόστος απόκτησης όλων των αεροσκαφών που σχεδιάζονται από την Πολεμική Αεροπορία, το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών παραμένει μόλις 445 δισεκατομμύρια δολάρια, το λειτουργικό κόστος του στόλου κατά τη διάρκεια ζωής του έχει αυξηθεί σε περίπου 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων, οι πιο σημαντικοί από τους οποίους είναι οι υψηλές ανάγκες συντήρησης του μαχητικού και το κόστος ανά ώρα πτήσης, τα οποία αρχικά προορίζονταν να είναι συγκρίσιμα με εκείνα του προκατόχου του F-16 της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
Αυτά τα κόστη συντήρησης έχουν γίνει αρκετά ένα ζήτημα που αξιωματούχοι του Πενταγώνου έχουν επανειλημμένα υποδείξει ότι έχει καταστήσει το αρχικώς προγραμματισμένο μέγεθος του στόλου μη προσιτό.
Μεταξύ άλλων δαπανηρών μέτρων, ανάγκασε το Πεντάγωνο να κάνει μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη μιας νέας έκδοσης του κινητήρα F135 του αεροσκάφους καθώς η ανεπαρκής ψύξη στην τρέχουσα έκδοση αναμένεται διαφορετικά να προσθέσει πάνω από 38 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιπλέον λειτουργικό κόστος.
Ένας επιπλέον παράγοντας στην αύξηση του κόστους του προγράμματος είναι ότι το Πεντάγωνο έχει καθυστερήσει την προγραμματισμένη ημερομηνία απόσυρσης του F-35 για το έτος 2088, που σημαίνει ότι θα λειτουργεί F-35 για 74 χρόνια.
Μια τόσο μεγάλη περίοδος υπηρεσίας δεν θα είναι καθόλου άνευ προηγουμένου, με το F-15 Eagle, το παλαιότερο μαχητικό στον κόσμο να βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή, αφού πέταξε για πρώτη φορά το 1972 και τέθηκε σε υπηρεσία 49 χρόνια πριν από το 1975.
Με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ να εξακολουθεί να αποκτά νεότευκτα F-15, η κλάση αναμένεται να παραμείνει σε υπηρεσία για σχεδόν 90 χρόνια.

Το Πεντάγωνο, οι εξαγορές και το μέλλον

Το μαχητικό αναμένεται τελικά να αντικατασταθεί από μη επανδρωμένα αεροσκάφη stealth, καθιστώντας το δυνητικά το τελευταίο αμερικανικό πρόγραμμα επανδρωμένων μαχητικών ανάλογα με το αβέβαιο μέλλον του προγράμματος έκτης γενιάς NGAD που επιδιώκεται επί του παρόντος.
Ωστόσο, με διάρκεια ζωής μόλις 8.000 ωρών ανά αεροσκάφος, σε σύγκριση με 20.000 ώρες για τα νέα F-15, όλα τα F-35 που έχουν ήδη παραχθεί θα αποσυρθούν πολύ πριν από τη δεκαετία του 2080, με την προβλεπόμενη ημερομηνία απόσυρσης το 2088 να δείχνει ότι το Πεντάγωνο θα συνεχίσει τις εξαγορές για δεκαετίες στο μέλλον.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης