Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Αυλαία για την εποχή Tesla - Με τον Elon Musk περάσαμε υπέροχα, αλλά μας τελείωσε

tags :
Αυλαία για την εποχή Tesla - Με τον Elon Musk περάσαμε υπέροχα, αλλά μας τελείωσε
Ο ελιγμός προσπέρασης της BYD θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το τέλος της πρώτης εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: της εποχής του Tesla
Το τέταρτο τρίμηνο 2023, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla.
Η BYD ήταν πάνω από 8% μπροστά από την αμερικανική πρωτοπόρο της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αυτό δεν είναι απλά στατιστικά, αλλά η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση: μια εποχή κατά την οποία η Tesla δεν θα είναι πλέον η επιτομή, ο βηματοδότης και ο κορυφαίος μοχλός της ηλεκτροκίνησης, αλλά απλώς ένας από τους πολλούς μεγάλους κατασκευαστές.
Ήταν ξεκάθαρο για πολύ καιρό ότι αυτό θα συνέβαινε.
Γιατί ένας πρωτοπόρος που έχει ανακαλύψει κάτι σπουδαίο δεν θα το έχει για πολύ.
Επομένως, η απώλεια της ηγετικής θέσης στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα πρέπει να είναι μεγάλη υπόθεση για αυτόν.
Ωστόσο, η εξέλιξη γίνεται εκρηκτική επειδή συμπίπτει με μια τεχνολογική ύφεση στον αμερικανικό κατασκευαστή και την απογοήτευση στο πρόσωπο του αφεντικού της εταιρείας Elon Musk.
Ο ελιγμός προσπέρασης θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το τέλος της πρώτης εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: της εποχής του Tesla.
Με την Tesla, ο Musk είχε κατακτήσει τη θέση της Audi στην αγορά: Πλεονέκτημα μέσω της τεχνολογίας.
Αρχιτεκτονική οχημάτων, λογισμικό, αυτόνομη οδήγηση, μπαταρία, διαδικασίες παραγωγής, δικτύωση, κατανάλωση ενέργειας: η Tesla ήταν ηγέτιδα σχεδόν σε κάθε σημαντικό κλάδο στον κόσμο των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων.
Ήταν η λάμψη της υπερνεωτερικότητας που έκανε το brand να αξίζει δισεκατομμύρια.
Αλλά τώρα αποδεικνύεται ότι δεν έχει κάτι περισσότερο…
Η αρχιτεκτονική των οχημάτων Tesla με τα επαναστατικά ηλεκτρονικά και λογισμικό ήταν πρωτοποριακή, αλλά έχει υιοθετηθεί από αρκετούς κατασκευαστές.
Άλλοι μπορούν πλέον να δημιουργήσουν το ίδιο λογισμικό εξίσου καλά και με βάση τα ειδικά αιτήματα των πελατών και τις γλωσσικές απαιτήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, την Κίνα, ακόμα καλύτερα.
Όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση, ο Musk υστερεί πολύ, ενώ άλλοι Αμερικανοί και οι Κινέζοι πάροχοι απομακρύνονται.
Η Κίνα έχει καλύτερες μπαταρίες - ειδικά τις πράσινες και φθηνές μπαταρίες νατρίου - και κατασκευάζει εργοστάσια τόσο αποτελεσματικά όσο η Tesla σε ακόμη λιγότερο χρόνο.

Όταν ο Ferdinand Piech περπάτησε πάνω στο νερό…

Ο Ferdinand Piech ήταν πίσω από την άνοδο της Audi εξελίσσοντάς τη από μια βαρετή αστική μάρκα με προβλήματα ποιότητας σε μια σύγχρονη έκδοση BMW ή Mercedes στις δεκαετίες του '80 και του '90.
Ο πρώην επικεφαλής της Audi και της Volkswagen από τη φυλή Porsche Piech ήταν μια τεχνική ιδιοφυΐα.
Σας θυμίζει κανέναν αυτό;
Ακριβώς: Elon Musk. Φαινόταν επίσης πως μπορεί να περπατήσει στο νερό: PayPal, ρουκέτες, ηλεκτρικά αυτοκίνητα - με ό,τι και αν καταπιανόταν φαινόταν να λειτουργεί.
Αλλά τα πλήρως αυτόνομα Tesla που υποσχέθηκε πριν από επτά χρόνια δεν υπάρχουν ακόμα - αντίθετα, υπάρχουν αγωγές για αποζημιώσεις και έρευνες για ατυχήματα.
Το πολυαναμενόμενο Cybertruck αποδείχθηκε ότι είναι ένα τεχνικά ανόητο αυτοκίνητο τέρας, το οποίο ζυγίζει περίπου τέσσερις τόνους και είναι τόσο βαρύ που μπορείς να το οδηγήσεις στην Ευρώπη μόνο με άδεια οδήγησης φορτηγού.
Νέα μοντέλα Tesla με περισσότερες δυνατότητες αναμένεται να ακολουθήσουν σε κάποια χρόνια.
Τα υπόγεια τρένα εξπρές του Μασκ (Hyperloop) μάλλον δεν θα υπάρξουν ποτέ.
Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, ο Musk διακινδυνεύει το brand Tesla με τις δεξιές λαϊκιστικές του αποφάσεις στο X.
Οι τεχνικές ιδιοφυΐες δεν είναι αλάνθαστες.
Αλλά αν βρεθούν στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή, θα περάσουν υπέροχα.
Ακριβώς όπως ο Ferdinand Piech και η αγαπημένη του εταιρεία Audi πέρασαν υπέροχα.
Αλλά κάποια στιγμή τελείωσε.
Ο Elon Musk πέρασε επίσης υπέροχα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης