Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Στη «μέγγενη» οι προμηθευτές των αλυσίδων super market - Τους βγάζουν το… λάδι για να ρίξουν τις τιμές

Στη «μέγγενη» οι προμηθευτές των αλυσίδων  super market - Τους βγάζουν το… λάδι για να ρίξουν τις τιμές

Η Lidl δείχνει τα δόντια της και βρίσκει μιμητές

Σχετικά Άρθρα
Στις «πλάτες» των προμηθευτών τροφίμων «παίζουν» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Οι διοικήσεις των επιχειρήσεων ξέρουν πολύ καλά ότι ο κύκλος των ανατιμήσεων έχει περιοριστεί σημαντικά καθώς τα τρία τελευταία χρόνια η μέση τιμή των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανέβηκε έως 25%.
Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια ανόδου των τιμών με την αγορά του λιανεμπορίου προσπαθεί να «χωνέψει» τις τρέχουσες τιμές.
Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανεβάσουν τους όγκους πωλήσεων και όχι τις τιμές διότι κατανοούν ότι ο ανταγωνισμός καραδοκεί με προσφερόμενες λιανικές τιμές που οι διαφορές ανέρχονται σε μερικά λεπτά του ευρώ.
Επιπλέον την περίοδο της ακρίβειας όπως έχει επικρατήσει μεταξύ των καταναλωτών οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν ήταν σε θέση να αυξήσουν τα δικά τους περιθώρια κέρδους πιέζοντας τους προμηθευτές.
Από χθες 1η Ιουλίου η αγορά είναι σε καθεστώς πλήρους ελευθερίας αφού καταργήθηκε το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους.

Ο πιο σκληρός της αγοράς

Ο πιο σκληρός διαπραγματευτής της αγοράς του λιανεμπορίου όπως λένε οι προμηθευτές είναι η LIDL.
Αποκαλούμενοι και «Γερμανοί» πιέζουν τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών.
Αρχίζουν τις διαπραγματεύσεις από το 20% και καταλήγουν πιο χαμηλά, συνήθως σε μονοψήφιο ποσοστό.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LIDL HELLAS Martin Bradenburger έχει καθιερώσει νέο τρόπο επικοινωνίας με τους προμηθευτές ο οποίος περιορίζεται σε ένα email το οποίο περιέχει το συνολικό περιεχόμενο της συνεργασίας με την αλυσίδα ενώ οι διαπροσωπικές σχέσεις με τους προμηθευτές με τη λογική να τα πούμε από κοντά… δίνοντας τα χέρια για μια νέα συνεργασία αποτελεί παρελθόν.
Το σύνολο των προμηθευτών «μικροί» ή «μεγάλοι» συμφωνούν λέγοντας ότι με τη LIDL ξέρεις την ημέρα που θα πληρωθείς ενώ με τις υπόλοιπες αλυσίδες υπάρχει μία απόκλιση κάποιων ημερών στις ημερομηνίες καταβολής.
Να σημειωθεί ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός προμηθευτών που έχουν αποκλειστική συνεργασία με την LIDL η οποία πιέζει για ακόμη χαμηλότερες τιμές πριν τα προϊόντα ανέβουν στα ράφια.
Οι πρακτικές της διοίκησης έχουν θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές αφού βλέπουν τελικές λιανικές τιμές άκρως ανταγωνιστικές σε σχέση με τις άλλες αλυσίδες.

Οι πρακτικές LIDL πολλαπλασιάζονται στην αγορά

Η μεθοδολογία της απρόσωπης διαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές επεκτείνεται στο λιανεμπόριο αφού μία αλυσίδα ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες άλλαξε τους υπεύθυνους των τμημάτων και ειδικά τη διεύθυνση προμηθειών.
Οι αλλαγές γίνονται με σκοπό να ανεβάσουν την διαπραγματευτική ικανότητα της αλυσίδας έναντι των προμηθευτών.

Να μπούμε στον Σκλαβενίτη

Την ίδια στιγμή η αγορά των προμηθευτών δίνει «γη και ύδωρ» για να ενταχθεί στη αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε χάρη στις τιμές και την ποιότητα των προϊόντων.
Πάντως το πιο δύσκολο κομμάτι για τις αλυσίδες είναι η αγορά των οπωροκηπευτικών που θεωρείται η βιτρίνα ενός καταστήματος τροφίμων.
Ο πόλεμος ανάμεσα στις αλυσίδες με έπαθλο τους προμηθευτές αναμένεται να ενταθεί.
Η αγορά μπορεί να γίνει πιο «άγρια» όταν ολοκληρωθεί το DEAL της «Μασούτης» με την «Κρητικός» με τους προμηθευτές να λένε άλλο είναι να μιλάς με πέντε ή έξι αλυσίδες και τελείως διαφορετικό να μειώνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που θέλουν τα προϊόντα σου.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης