Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων μειώνουν τον κίνδυνο αλλά οι ασφαλιστές δεν το τιμολογούν

Τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων μειώνουν τον κίνδυνο αλλά οι ασφαλιστές δεν το τιμολογούν
Τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων μειώνουν τον κίνδυνο
Σχετικά Άρθρα
Μεγάλες αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου φέρνουν τα συστήματα υποβοήθησης και ενίσχυσης της ασφάλειας οδηγού κατά την οδήγηση.
Πέφτει θεωρητικά το κόστος ασφάλισης λόγω της μείωσης των ατυχημάτων στο δρόμος ωστόσο οι ασφαλιστικές δεν μπορούν να εντοπίσουν την αιτία του ατυχήματος, δυσχεραίνοντας το έργο τους. Όπερ σημαίνει ότι δεν μπορούν να συλλέξουν πραγματικά δεδομένα για να τιμολογήσουν το ασφάλιστρο.
Τα συστήματα ενίσχυσης ασφάλειας οδηγού, συγκεκριμένα σώζουν ζωές δρώντας, τρόπω τινά προληπτικά, αφού και κατά την λειτουργία του οχήματος σαρώνουν τον τρόπο οδήγησης και την δυσκολία του δρόμου. Σε περίπτωση, ωστόσο πρόκλησης ατυχήματος, το κλιμάκιο που θα στείλει η ασφαλιστική για να κάνει την διάγνωση και τον καθορισμό του είδους της ζημιάς δεν θα είναι σε θέση να διακρίνει την αιτία πρόκλησης του ατυχήματος. Αν με άλλα λόγια το ατύχημα (σύγκρουση, ανατροπή, αλλαγή λωρίδας, θάνατος) προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος ή από λάθος εντολή του λογισμικού που είναι τοποθετημένο στο όχημα, αναφέρουν πηγές του ΒΝ.
Υπό το πρίσμα αυτό, αν και οι περισσότεροι έλληνες ασφαλιστές – υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι ο τρόπος καθορισμού των ασφαλίστρων δεν θα αλλάξει, εκπρόσωποι ξένων μεγάλων ασφαλιστικών, τουναντίον, υποστηρίζουν ότι η πολιτική ασφάλισης αυτοκινήτου θα αλλάξει δραματικά στο μέλλον.

Σαρωτικές αλλαγές στις Ευθύνες και αυξήσεις κόστους

Το πρώτο βήμα θα γίνει με τις αστικές ευθύνες αυτοκινήτου. Η αστική ευθύνη οδηγού θα μεταφερθεί στην αστική ευθύνη του προϊόντος / λογισμικού που έχει ενσωματωθεί στο όχημα και στις ευθύνες στελεχών και διοίκησης –λάθη και παραλείψεις (E&O). Τροποποιήσεις και αλλαγές θα υπάρξουν, εξίσου σοβαρές και στην νομοθεσία. Από τους νέους νόμους θα εξαρτηθεί και η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση, αναφέρουν πηγές του ΒΝ, ενώ σημαντικότατο ρόλο θα παίζει και η τεχνολογία επάνδρωσης του οχήματος, η οποία με την σειρά της αυξάνει το κόστος κατασκευής και αγοράς και επισκευής του αυτοκινήτου. Όλα αυτά συνεπάγονται σε υψηλότερο κόστος ασφάλισης, αντί χαμηλότερο παρά την μείωση του αριθμού ατυχημάτων στους δρόμους.
Στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές θεωρούν πανάκεια την πρόσβαση σε δεδομένα για την επίλυση των διαφορών αυτών. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της ΕΑΕΕ όπως έγραψε το ΒΝ πριν την Συνάντηση τω (αντ)ασφαλιστών στην Υδρα αλλά αυτό φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός αν δεν αλλάξει η νομοθεσία και δεν επαναπροσδιοριστεί τι είναι προσωπικό δεδομένο και τι όχι.

Ελ Ερμ.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης