Τελευταία Νέα
Διεθνή

Economist: Το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να σημάνει το τέλος του diesel και την αρχή της ηλεκτρικής εποχής

Economist: Το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να σημάνει το τέλος του diesel και την αρχή της ηλεκτρικής εποχής
Όλη αυτή η ιστορία δεν θα πρέπει να τελειώσει με ένα πρόστιμο – Να αποδοθούν ατομικές ευθύνες
Με διάφορες προεκτάσεις του σκανδάλου της Volkswagen πέρα από τις προφανείς ασχολείται ο Economist χαρακτηρίζοντάς το και «έγκλημα» αφού σύμφωνα με έρευνα από το μονοξείδιο του αζώτου που εκπέμπουν οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων χάνουν πρόωρα τη ζωή τους 58.000 άτομα μόνο στις ΗΠΑ.
Η γερμανική εταιρία παραδέχτηκε ότι είχε εγκαταστήσει το επίμαχο λογισμικό σε 11 εκατομμύρια αμάξια της, ενώ οι εκπομπές ρύπων που αυτό αλλοίωνε, ήταν στην πραγματικότητα 40 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια.
Η ζημιά στη Volkswagen ήταν άμεση.
Ο γενικός διευθυντής Martin Winterkorn, παραιτήθηκε, το κόστος από το σκάνδαλο είναι ήδη 6,5 δισ. ευρώ για τη Volkswagen, ενώ η μετοχή της έπεσε κατά 1/3, συρρικνώνοντας την αξία της κατά 26 δισ. ευρώ.
Και όταν όλα τα πρόστιμα, οι μηνύσεις, οι αποζημιώσεις και το κόστος των ανακλήσεων προστεθούν, θα πρόκειται για μία πανωλεθρία για τον γερμανικό γίγαντα.
Το Αμερικάνικο δικαστήριο έχει ήδη αρχίσει ποινική έρευνα και άλλα κράτη όπως η Ν. Κορέα ετοιμάζονται να ακολουθήσουν.
Ανεξάρτητα από το αν ο Winterkorn είχε την ευθύνη, είναι ξεκάθαρο ότι έπρεπε να χάσει τη δουλειά του.
Ακόμα κι αν δεν ήταν ενήμερος για το επίμαχο λογισμικό, θα έπρεπε να το ξέρει.
Πουλώντας μεγάλους αριθμούς «καθαρών πετρελαιοκίνητων» η Volkswagen ήθελε να κυριαρχήσει στην αμερικάνικη αγορά εκτοπίζοντας την Toyota.
Τώρα το μεγάλο σχέδιο του Winterkorn έχει γίνει ερείπια.
Η όλη ιστορία δεν θα πρέπει να τελειώσει με ένα πρόστιμο.
Οι Αμερικάνοι δικαστές πρέπει να τηρήσουν την υπόσχεσή τους για απόδοση ατομικών ευθυνών για εταιρικά εγκλήματα, αντί να τιμωρούν τους μετόχους των εταιριών με τα υψηλά πρόστιμα.
Τα περισσότερα από τα τελευταία τραπεζικά σκάνδαλα δεν τελειώνουν στο δικαστήριο, αλλά με διακανονισμούς και πρόστιμα.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα το υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε έναν διακανονισμό 900 εκ. που απέτυχε να αποσύρει αμάξια, τα οποία εξαιτίας ελαττωματικής ανάφλεξης είχαν στοιχίσει τη ζωή σε 124 ανθρώπους, ενώ άλλοι 275 τραυματίστηκαν.
Οι εισαγγελείς είπαν ανώνυμα τότε, ότι διευθυντές της GM αγνόησαν τις θανάσιμες επιπτώσεις αυτού του λάθους και έβαλαν το κέρδος πάνω από την ασφάλεια, αλλά τελικά δεν τους απήγγειλαν κατηγορίες.
Μέχρι στιγμής το σκάνδαλο της Volkswagen έχει αντίκτυπο μόνο πέρα από τον Ατλαντικό, αφού άλλες εταιρίες όπως η BMW και η Mercedes επιμένουν ότι δεν χρησιμοποιούσαν ανάλογες μεθόδους για να επηρεάσουν τις εκπομπές ρύπων.
Αλλά και οι έλεγχοι που υπάρχουν στην Ευρώπη είναι μία φάρσα, αφού δεν είναι ανεξάρτητοι, ενώ δεν πλησιάζουν καν εκείνους στις ΗΠΑ, όπου οι ρυθμιστικές αρχές κάνουν τα δικά τους τεστ για να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Από την άλλη, το diesel μπορεί να είναι φθηνό ως καύσιμο, αλλά συχνά με το κόστος αυξημένων εκπομπών μονοξειδίου του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα.
Πολλοί φοβούνται ότι αυτό το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να σημάνει τον «θάνατο» του diesel.
Ας είναι κι έτσι.
Υπάρχει, άλλωστε, και η προοπτική να βελτιώσουμε τις πετρελαιοκίνητες μηχανές ή, να περάσουμε σε πιο καθαρά αμάξια που θα κινούνται με μεθάνιο, υδρογόνο, ηλεκτρικό ή, θα είναι υβριδικά.
Είναι ήδη σε εξέλιξη ένας ανταγωνισμός δισεκατομμυρίων για νέες τεχνολογίες και μπορεί το σκάνδαλο της Volkswagen να σημάνει το τέλος του diesel και την αρχή της ηλεκτρικής εποχής για τα αυτοκίνητα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης