Τελευταία Νέα
Διεθνή

Απαισιόδοξοι καταναλωτές και επιχειρήσεις στη Βρετανία, λόγω της αβεβαιότητας του δημοψηφίσματος για το Brexit

Απαισιόδοξοι καταναλωτές και επιχειρήσεις στη Βρετανία, λόγω της αβεβαιότητας του δημοψηφίσματος για το Brexit
Πτώση του δείκτη εμπιστοσύνης στο -3, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014, έδειξε μέτρηση της GfK
Έντονη ανησυχία προκαλεί σε καταναλωτές και επιχειρήσεις στη Βρετανία το πιθανό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος της 23ης Ιουνίου σχετικά με την παραμονή ή μη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως καταδεικνύεται από δύο σφυγμομετρήσεις που δημοσιεύονται σήμερα, Παρασκευή, 29 Απριλίου 2016.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς GfK, ο βασικός της δείκτης εμπιστοσύνης καταναλωτών έπεσε στο -3, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014 και από το μηδέν τον Μάρτιο, αλλά και κάτω από τον μέσο όρο του -1 που προέβλεπαν οικονομολόγοι σε σφυγμομέτρηση του Reuters.
Η αισιοδοξία για τη χρονιά διολίσθησε στο χαμηλότερο σημείο από τον Ιούνιο του 2013, τότε που ξεκίνησε η πραγματική οικονομική ανάκαμψη στη Βρετανία, σημειώνεται η GfK.
Εν τω μεταξύ, σε άλλη σφυγμομέτρηση της τράπεζας Lloyds , επιβεβαιώνεται η αρνητική ατμόσφαιρα, καθώς καταδείχθηκε ότι οι εταιρείες έγιναν περισσότερο απαισιόδοξες.
«Οι συγκεχυμένες πληροφορίες για το τί θα συμβεί μετά από μία (πιθανή) έξοδο και η συνεχιζόμενη κρίση της ευρωζώνης αποτελούν ένα μαύρο σύννεφο πάνω από την οικονομία μας», ανέφερε ο Τζο Στάτον, επικεφαλής της δυναμικής αγορών στην GfK και πρόσθεσε ότι «σε τέτοιο σκηνικό, ακόμα και η πίστη στις προσωπικές μας οικονομικές τύχες έχει δεχθεί σοβαρό πλήγμα, συνεισφέροντας στην γενική πτώση των αριθμών».
Σύμφωνα με την Τράπεζα της Βρετανίας, έχει μειωθεί ο ρυθμός επιχειρηματικών επενδύσεων λόγω της ανασφάλειας του δημοψηφίσματος.
Η κεντρική τράπεζα είπε ότι θα μπορούσε να μειώσει τα επιτόκια δανεισμού ή να προσφέρει κίνητρα με άλλους τρόπους στην οικονομία, αν χρειαστούν στην περίπτωση που ψηφιστεί έξοδος από την ευρωζώνη.
Ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης της Lloyd's έδειξε ότι ο αριθμός των εταιρειών που ένιωθαν απαισιόδοξες για την οικονομία σχεδόν διπλασιάστηκε, στο 22% από το 12% τον Μάρτιο.
Η γενικότερη όμως επιχειρηματική εμπιστοσύνη παρέμεινε σε όρια υψηλότερα του διαχρονικού μέσου όρου της έρευνας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης